Page 65 - Üçüncü Öğretmen
P. 65
14.
Zekâyı çoğaltmak
Öğrencilere, yapmak
istediklerini seçecek yer ve
zaman sağlayın. Seçimleri,
güçlü yanlarına
dair ipuçlarını verecektir.
HS: Bazen öğrencilerin sıralarda oturup, kürsüdeki RD: Howard Gardner’in Çoklu Zekâ Kuramı’na göre,
öğretmenlerini dinlediği sistem daha uygundur. eğitim ortamlarını tasarlayanlar, boyut, malzeme
Ancak “sahnedeki bilge” yöntemi, eğitim ve renk kadar şeffaflık, bağlanabilirlik ve esneklik
sistemlerinden yalnızca biridir. İnsan beyni hakkında gibi özellikler yönünden de farklı eğitim alanlarını
yapılan araştırmalar, öğretim yöntemlerinin farklı göz önünde bulundurmalı. Herkese uyacak tek bir
öğrenme tarzlarının ihtiyaçlarını karşılayacak eğitim ortamı fikri artık kabul edilemez.
şekilde nasıl değiştirilebileceğini gösteriyor. Dersi iyi — Helen Hirsh Spence, VS Furniture eğitim danışmanı ve
anlatmak için iyi tasarlamak gerekir; Öğretmenler, Rick Dewar, CannonDesign
ancak bu sayede öğrencilere hem tercih ettikleri
hem de baskın olmayan öğrenme tarzlarında
hitap edebilirler. Ve elbette, iyi tasarlanmış bir
ders, öğrencilerin hem sağ hem de sol beyinlerini
kullanmalarını sağlayacaktır.