Page 65 - Üçüncü Öğretmen
P. 65

14.
















           Zekâyı çoğaltmak




           Öğrencilere, yapmak



            istediklerini seçecek yer ve




           zaman sağlayın. Seçimleri,




            güçlü yanlarına



            dair ipuçlarını verecektir.













            HS: Bazen öğrencilerin sıralarda oturup, kürsüdeki   RD: Howard Gardner’in Çoklu Zekâ Kuramı’na göre,
            öğretmenlerini dinlediği sistem daha uygundur.   eğitim ortamlarını tasarlayanlar, boyut, malzeme
            Ancak “sahnedeki bilge” yöntemi, eğitim      ve renk kadar şeffaflık, bağlanabilirlik ve esneklik
            sistemlerinden yalnızca biridir. İnsan beyni hakkında   gibi özellikler yönünden de farklı eğitim alanlarını
            yapılan araştırmalar, öğretim yöntemlerinin farklı   göz önünde bulundurmalı. Herkese uyacak tek bir
            öğrenme tarzlarının ihtiyaçlarını karşılayacak   eğitim ortamı fikri artık kabul edilemez.
            şekilde nasıl değiştirilebileceğini gösteriyor. Dersi iyi   —  Helen Hirsh Spence, VS Furniture eğitim danışmanı ve
            anlatmak için iyi tasarlamak gerekir; Öğretmenler,   Rick Dewar, CannonDesign
            ancak bu sayede öğrencilere hem tercih ettikleri
            hem de baskın olmayan öğrenme tarzlarında
            hitap edebilirler. Ve elbette, iyi tasarlanmış bir
            ders, öğrencilerin hem sağ hem de sol beyinlerini
            kullanmalarını sağlayacaktır.
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70