Page 69 - Üçüncü Öğretmen
P. 69

16.
















            Müzeleşmek




           Sınıf ya da müze, zihni



            canlandıran nesnelerle dolu




            bir ortamda öğrenciler




            ilgilerine odaklanır; aktif



            öğrenim tetiklenir.
















            Bana kalırsa, Henry Ford Müzesi’nin en büyük
            başarılarından biri, “Toplumumuzda halihazırda
            kültürel yönden ve içerik anlamında zengin yerler
            varken, neden boş bir kutu inşa edip bunun içini
            doldurmaya çalışalım? Neden toplumumuzun sahip
            olduğu değerlerden birinden yararlanmayalım?”
            sorularını sorabilmiş olmaları. Bahsedilen, son
            derece verimli bir yöntem. Beş yüz kadar öğrenci,
            kültürel açıdan önem taşıyan binlerce nesneyle iç
            içe eğitim görüyor. Bence, bu konsept pek çok farklı
            kuruma uyarlanabilir.
            — Bruce Mau, BMD
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74