Page 69 - Üçüncü Öğretmen
P. 69
16.
Müzeleşmek
Sınıf ya da müze, zihni
canlandıran nesnelerle dolu
bir ortamda öğrenciler
ilgilerine odaklanır; aktif
öğrenim tetiklenir.
Bana kalırsa, Henry Ford Müzesi’nin en büyük
başarılarından biri, “Toplumumuzda halihazırda
kültürel yönden ve içerik anlamında zengin yerler
varken, neden boş bir kutu inşa edip bunun içini
doldurmaya çalışalım? Neden toplumumuzun sahip
olduğu değerlerden birinden yararlanmayalım?”
sorularını sorabilmiş olmaları. Bahsedilen, son
derece verimli bir yöntem. Beş yüz kadar öğrenci,
kültürel açıdan önem taşıyan binlerce nesneyle iç
içe eğitim görüyor. Bence, bu konsept pek çok farklı
kuruma uyarlanabilir.
— Bruce Mau, BMD