Page 67 - Üçüncü Öğretmen
P. 67
15.
Görsel öğrenim
Eski ve yeni öğrencilerin
çalışmalarını duvarlara asın,
gösterdikleri gelişimi görsel
olarak izleyin.
BM: Fikirleri büyük ölçüde bilgisayarlara aktarmanın “Bir bilgisayar isteseydim hemen sipariş ederdiniz,
yarattığı zorluklardan biri de, yapılan çalışmaları ama sorun değil, kendim alırım” demiş. Bir gün bir
göremiyor olmanız. BMD stüdyolarında buna karşı toplantı salonunun yanından geçerken, toplantının
geliştirdiğimiz çözümlerden biri, son derece basit bir çıkmaza girdiğini fark etmiş. İçeriye sessizce birkaç
görüntüleme yöntemi. Stüdyodaki arkadaşlarımız, fotoblok sokmuş. Şimdi bu yöntem, Microsoft’da
bir çalışmaya dikkatimi çekmek için tek yapmaları standart olarak uygulanıyor.
gerekenin, bu çalışmayı yolumun üzerinde bir
yere asmak olduğunu biliyorlardı. Bu yüzden artık TL: Çocukların yaptıkları işleri görebiliyoruz; hem
yaptığımız işleri bir buçuk metreye üç metrelik bunlar artık yalnızca iki boyutlu ve hareketsiz
fotobloklara asıp, bunları nasıl işleyebileceğimize çalışmalar değil. Yeni nesil artık, filmler ve
bakıyoruz. Geçmişte Alias’ta baş biliminsanı olarak multimedya çalışmaları üretiyor. Teknoloji gittikçe
görev yapmış olan Bill Buxton, stüdyoda bizimle ucuzlarken, multimedya sunum cihazları da
biraz vakit geçirdikten sonra Microsoft Research’in ekonomik ve son derece gerekli bir hale geliyor.
baş araştırmacısı pozisyonuna geldiğinde ilk
söylediği, “Fikirleri sergilemek için bir buçuk — Bruce Mau, BMD ve Trung Le, CannonDesign
metreye üç metrelik bir fotoblok istiyorum” olmuş.
“Bunun için ayrılmış bir bütçemiz yok” dediklerinde,