Page 67 - Üçüncü Öğretmen
P. 67

15.
















           Görsel öğrenim




           Eski ve yeni öğrencilerin



           çalışmalarını duvarlara asın,




           gösterdikleri gelişimi görsel



           olarak izleyin.













            BM: Fikirleri büyük ölçüde bilgisayarlara aktarmanın   “Bir bilgisayar isteseydim hemen sipariş ederdiniz,
            yarattığı zorluklardan biri de, yapılan çalışmaları   ama sorun değil, kendim alırım” demiş. Bir gün bir
            göremiyor olmanız. BMD stüdyolarında buna karşı   toplantı salonunun yanından geçerken, toplantının
            geliştirdiğimiz çözümlerden biri, son derece basit bir   çıkmaza girdiğini fark etmiş. İçeriye sessizce birkaç
            görüntüleme yöntemi. Stüdyodaki arkadaşlarımız,   fotoblok sokmuş. Şimdi bu yöntem, Microsoft’da
            bir çalışmaya dikkatimi çekmek için tek yapmaları   standart olarak uygulanıyor.
            gerekenin, bu çalışmayı yolumun üzerinde bir
            yere asmak olduğunu biliyorlardı. Bu yüzden artık   TL: Çocukların yaptıkları işleri görebiliyoruz; hem
            yaptığımız işleri bir buçuk metreye üç metrelik   bunlar artık yalnızca iki boyutlu ve hareketsiz
            fotobloklara asıp, bunları nasıl işleyebileceğimize   çalışmalar değil. Yeni nesil artık, filmler ve
            bakıyoruz. Geçmişte Alias’ta baş biliminsanı olarak   multimedya çalışmaları üretiyor. Teknoloji gittikçe
            görev yapmış olan Bill Buxton, stüdyoda bizimle   ucuzlarken, multimedya sunum cihazları da
            biraz vakit geçirdikten sonra Microsoft Research’in   ekonomik ve son derece gerekli bir hale geliyor.
            baş araştırmacısı pozisyonuna geldiğinde ilk
            söylediği, “Fikirleri sergilemek için bir buçuk   — Bruce Mau, BMD ve Trung Le, CannonDesign
            metreye üç metrelik bir fotoblok istiyorum” olmuş.
            “Bunun için ayrılmış bir bütçemiz yok” dediklerinde,
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72