Page 70 - Üçüncü Öğretmen
P. 70

ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
        KEY LEARNING COMMUNITY
        (ANAHTAR ÖĞRENME TOPLULUĞU)
        INDIANAPOLIS, ABD
        “AKIŞ MERKEZİ” ÖĞRENCİLERE, OKUMANIN DERS ÇALIŞMAK
        OLDUĞUNU UNUTABİLECEKLERİ BİR ALAN SUNUYOR.










































        Akış Merkezi, öğrencilerin “akış halinde” olmayı   geçirilen zamana ait rutinlerin yarattığı stresten
        öğrenmeleri için tasarlanmış. Peki, “akış hali”   uzak, rahat bir ortam sağlıyoruz. Akış odalarında
        ne anlama geliyor? Bu, herhangi bir aktiviteye,   problem çözümü aktivitelerinde kullanılan düşünce
        diğer hiçbir şeye dikkat etmeyecek kadar yoğun   süreçlerinin, diğer derslerdeki problemlerin
        bir biçimde odaklanmak anlamına geliyor. Akış   çözümünde de kullanıldığını göstererek, onları
        halinde insan, son derece yoğun bir motivasyon   yaratıcı düşünmeye teşvik ediyoruz.
        içerisinde elindeki işle ilgilenir ve bundan keyif   Uyarlamada kullanılan kaynak: “Key Learning
        alırken, çevresine hiç dikkat etmez. Öğrenciler   Community — Flow Theory” [Anahtar Öğrenme Topluluğu –
        için, daha basit olan şu tanımı kullanmak    Akış Teorisi]
        gerekirse, “kendini kaptırır”.               Geniş bilgi için: www.ips.k12.in.us

        Öğrencilerin doğal bir biçimde kendi kendilerini
        motive etmesini nasıl sağlarız? Onlara çoklu
        zekâ modelinde hazırlanmış aktiviteler (yani
        oyunlar, bulmacalar ve el becerisini geliştirecek
        faaliyetler) sunarak eğlenirken bir yandan da
        öğrenebileceklerini göstererek. Biz onlara, sınıfta


        68 |  İŞLEYEN ZİHİNLER
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75