Page 70 - Üçüncü Öğretmen
P. 70
ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
KEY LEARNING COMMUNITY
(ANAHTAR ÖĞRENME TOPLULUĞU)
INDIANAPOLIS, ABD
“AKIŞ MERKEZİ” ÖĞRENCİLERE, OKUMANIN DERS ÇALIŞMAK
OLDUĞUNU UNUTABİLECEKLERİ BİR ALAN SUNUYOR.
Akış Merkezi, öğrencilerin “akış halinde” olmayı geçirilen zamana ait rutinlerin yarattığı stresten
öğrenmeleri için tasarlanmış. Peki, “akış hali” uzak, rahat bir ortam sağlıyoruz. Akış odalarında
ne anlama geliyor? Bu, herhangi bir aktiviteye, problem çözümü aktivitelerinde kullanılan düşünce
diğer hiçbir şeye dikkat etmeyecek kadar yoğun süreçlerinin, diğer derslerdeki problemlerin
bir biçimde odaklanmak anlamına geliyor. Akış çözümünde de kullanıldığını göstererek, onları
halinde insan, son derece yoğun bir motivasyon yaratıcı düşünmeye teşvik ediyoruz.
içerisinde elindeki işle ilgilenir ve bundan keyif Uyarlamada kullanılan kaynak: “Key Learning
alırken, çevresine hiç dikkat etmez. Öğrenciler Community — Flow Theory” [Anahtar Öğrenme Topluluğu –
için, daha basit olan şu tanımı kullanmak Akış Teorisi]
gerekirse, “kendini kaptırır”. Geniş bilgi için: www.ips.k12.in.us
Öğrencilerin doğal bir biçimde kendi kendilerini
motive etmesini nasıl sağlarız? Onlara çoklu
zekâ modelinde hazırlanmış aktiviteler (yani
oyunlar, bulmacalar ve el becerisini geliştirecek
faaliyetler) sunarak eğlenirken bir yandan da
öğrenebileceklerini göstererek. Biz onlara, sınıfta
68 | İŞLEYEN ZİHİNLER