Page 74 - Üçüncü Öğretmen
P. 74
Eğitim ortamlarında çeşitlilik yara-
tarak, öğrencilere, bireysel olarak
güçlü yönlerine uygun bir eğitim
sunabilirsiniz
•Her akademi için bir tema bahçesi
•Keşfedilecek açık alanlara sahip
bir stüdyo
•Ortak çalışma stüdyosu
•Düşünme stüdyosu
•Sunum stüdyosu
•Anlatım/öğrenim stüdyosu
•Seminer salonu
•Ufak grupların kullanımına uygun,
teknolojik imkânlarla donatılmış
bir araştırma merkezi
•Kafe
Cayman Adaları’nda lise planlarının anateması, Keşif Stüdyosu ise, Leonardo Da Vinci gibi yaratıcı
okulun “akademi” adı verilen ufak eğitim toplulukla- şahsiyetlerin keşif yaparken bilimi ve sanatı bir
rına ayrılmış olması. İki yüz elli öğrenciyle sınırlı olan arada kullanmalarından ilham alınarak tasarlandı.
akademiler, öğrenciler ve öğretmenleri arasında Haliyle, burada sanat ve bilim, aynı alanda bir araya
daha yakın bir ilişki gelişmesine olanak sağlarken geliyor. Burası büyük bir alan; bir ucunda su ve gaz
daha büyük okullara has aşırı kalabalık, güvenlik hatlarına sahip bir bilim laboratuvarı, diğer uçta ise
ve sınıflar arasındaki uzaklık gibi sorunlardan da sanat malzemelerinin ve projelerinin yer aldığı bir
kaçınılmasına imkân tanıyor. sanat atölyesi bulunuyor. Bu bölüm, öğrencilerin
akılcı ve mantıklı düşünme ile içgüdü ve ilham ara-
Her öğrencinin erişimine açık teknolojik imkânlar ve sında diledikleri gibi dolaşmalarına olanak sağlıyor.
Cayman kültüründen güçlü izler taşıyan etkileyici bir Yaratıcılığı ortaya çıkaran da, bilimsel düşünce
çevre sayesinde öğrencilerin kimlik duyguları pekiş- ile sanatsal düşüncenin bu tür bütünleşmesidir.
tirilirken yerel tarihe dair bilgileri de artıyor. Her aka- Mimarlık stüdyoları da aynı şekilde işliyor; yani çizim
demide farklı öğrenme tiplerine ve farklı zekâlara yaptığımız yer ile hesap yaptığımız yer arasında,
uygun hazırlanmış alanlar arasında, grup çalışmaları kendi başımıza çalıştığımız ve ortak çalıştığımız yer
için ortak çalışma alanları, bireysel çalışmalar için arasında bir ayrım yok. Gerçek hayatta işe yaradığını
düşünme alanları ve birçok farklı branşın bir araya bildiğimiz uygulamaları alıp, çocukların alanlarına
geldiği projeler için “keşif odaları” yer alıyor. Can- taşıyoruz, bu sayede de ‘tasarımsal düşünce’nin
nonDesign’ın tasarım müdürü Trung Le, bu esnek erken yaşta gelişmesine önayak oluyoruz.
alanlarda nelerden esinlendiklerini anlatıyor:
Tasarım ve Teknoloji binası, bir şeyler yaratmak
“Düşünme alanlarında, Albert Einstein’ın hikâyesin- için öğrencilere gereken imkânları sağlayan, görsel
den ilham aldık. Einstein, izafiyet teorisini yayımla- açıdan zengin, esnek ve deneysel bir bina. Bu
dığı 1905’te, İsviçre Patent Ofisi’nde çalışıyormuş. sayede, bilgi çağından kavramlar çağına geçerken
Orada çalışma sebebi, hem işin kolay olması, hem aklımızda tutmamız gereken önemli bir noktayı, yani
de rahatça düşünebileceği sessiz bir ortam olmasıy- insanların bir şeyi en iyi yaparak öğrendikleri fikrini
mış. Birer Einstein olmayan bizler için de sessizlikte pekiştiriyor. Aynı şekilde, öğretmenleri de birer
düşünmek son derece verimli olabilir ve bu sayede profesyonel gözüyle değerlendirerek, onların da en
pek çok öğrenci, kendi başına rahatça çalışabilir. Bu iyi uygulamaları paylaşabilecekleri, proje bazlı bir
yüzden mobilyaları, teknolojik imkânları ve ışıklandır- eğitim verebilecekleri çalışma ve toplantı ortamları
ması özel olarak tasarlanmış, sessiz bir alan yarat- tasarlıyoruz.”
tık. Bu oda ses yalıtımlı olsa da, görsel açıdan ortak Uyarlamada kullanılan kaynak: Angela Martins’in CannonDe-
çalışma alanıyla bağlantılı ve bu sayede öğrenciler, sign’dan Trung Le ile yaptığı söyleşi.
arkadaşlarıyla birbirlerini rahatça görebiliyorlar.
72 | İŞLEYEN ZİHİNLER