Page 74 - Üçüncü Öğretmen
P. 74

Eğitim ortamlarında çeşitlilik yara-
        tarak, öğrencilere, bireysel olarak
        güçlü yönlerine uygun bir eğitim
        sunabilirsiniz
        •Her akademi için bir tema bahçesi
        •Keşfedilecek açık alanlara sahip
         bir stüdyo
        •Ortak çalışma stüdyosu
        •Düşünme stüdyosu
        •Sunum stüdyosu
        •Anlatım/öğrenim stüdyosu
        •Seminer salonu
        •Ufak grupların kullanımına uygun,
         teknolojik imkânlarla donatılmış
         bir araştırma merkezi
        •Kafe

        Cayman Adaları’nda lise planlarının anateması,   Keşif Stüdyosu ise, Leonardo Da Vinci gibi yaratıcı
        okulun “akademi” adı verilen ufak eğitim toplulukla-  şahsiyetlerin keşif yaparken bilimi ve sanatı bir
        rına ayrılmış olması. İki yüz elli öğrenciyle sınırlı olan   arada kullanmalarından ilham alınarak tasarlandı.
        akademiler, öğrenciler ve öğretmenleri arasında   Haliyle, burada sanat ve bilim, aynı alanda bir araya
        daha yakın bir ilişki gelişmesine olanak sağlarken   geliyor. Burası büyük bir alan; bir ucunda su ve gaz
        daha büyük okullara has aşırı kalabalık, güvenlik   hatlarına sahip bir bilim laboratuvarı, diğer uçta ise
        ve sınıflar arasındaki uzaklık gibi sorunlardan da   sanat malzemelerinin ve projelerinin yer aldığı bir
        kaçınılmasına imkân tanıyor.                 sanat atölyesi bulunuyor. Bu bölüm, öğrencilerin
                                                     akılcı ve mantıklı düşünme ile içgüdü ve ilham ara-
        Her öğrencinin erişimine açık teknolojik imkânlar ve   sında diledikleri gibi dolaşmalarına olanak sağlıyor.
        Cayman kültüründen güçlü izler taşıyan etkileyici bir   Yaratıcılığı ortaya çıkaran da, bilimsel düşünce
        çevre sayesinde öğrencilerin kimlik duyguları pekiş-  ile sanatsal düşüncenin bu tür bütünleşmesidir.
        tirilirken yerel tarihe dair bilgileri de artıyor. Her aka-  Mimarlık stüdyoları da aynı şekilde işliyor; yani çizim
        demide farklı öğrenme tiplerine ve farklı zekâlara   yaptığımız yer ile hesap yaptığımız yer arasında,
        uygun hazırlanmış alanlar arasında, grup çalışmaları   kendi başımıza çalıştığımız ve ortak çalıştığımız yer
        için ortak çalışma alanları, bireysel çalışmalar için   arasında bir ayrım yok. Gerçek hayatta işe yaradığını
        düşünme alanları ve birçok farklı branşın bir araya   bildiğimiz uygulamaları alıp, çocukların alanlarına
        geldiği projeler için “keşif odaları” yer alıyor. Can-  taşıyoruz, bu sayede de ‘tasarımsal düşünce’nin
        nonDesign’ın tasarım müdürü Trung Le, bu esnek   erken yaşta gelişmesine önayak oluyoruz.
        alanlarda nelerden esinlendiklerini anlatıyor:
                                                     Tasarım ve Teknoloji binası, bir şeyler yaratmak
       “Düşünme alanlarında, Albert Einstein’ın hikâyesin-  için öğrencilere gereken imkânları sağlayan, görsel
        den ilham aldık. Einstein, izafiyet teorisini yayımla-  açıdan zengin, esnek ve deneysel bir bina. Bu
        dığı 1905’te, İsviçre Patent Ofisi’nde çalışıyormuş.   sayede, bilgi çağından kavramlar çağına geçerken
        Orada çalışma sebebi, hem işin kolay olması, hem   aklımızda tutmamız gereken önemli bir noktayı, yani
        de rahatça düşünebileceği sessiz bir ortam olmasıy-  insanların bir şeyi en iyi yaparak öğrendikleri fikrini
        mış. Birer Einstein olmayan bizler için de sessizlikte   pekiştiriyor. Aynı şekilde, öğretmenleri de birer
        düşünmek son derece verimli olabilir ve bu sayede   profesyonel gözüyle değerlendirerek, onların da en
        pek çok öğrenci, kendi başına rahatça çalışabilir. Bu   iyi uygulamaları paylaşabilecekleri, proje bazlı bir
        yüzden mobilyaları, teknolojik imkânları ve ışıklandır-  eğitim verebilecekleri çalışma ve toplantı ortamları
        ması özel olarak tasarlanmış, sessiz bir alan yarat-  tasarlıyoruz.”
        tık. Bu oda ses yalıtımlı olsa da, görsel açıdan ortak   Uyarlamada kullanılan kaynak: Angela Martins’in CannonDe-
        çalışma alanıyla bağlantılı ve bu sayede öğrenciler,   sign’dan Trung Le ile yaptığı söyleşi.
        arkadaşlarıyla birbirlerini rahatça görebiliyorlar.


        72 |  İŞLEYEN ZİHİNLER
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79