Page 61 - Üçüncü Öğretmen
P. 61
12.
Öğretmenliği desteklemek
Öğretmenleri kürsünün
esaretinden kurtarın,
eğitmek ve öğretmek
için yeni ortamlar
belirlemelerini teşvik edin.
HS: Okul müdürü olarak çalışırken, birlikte çalıştığım RD: Günümüzde çoğu sınıf, öğretmenin merkezde yer
öğretmenlere farklı branşları bir araya getirecek bir alacağı şekilde tasarlanıyor. Öğrenimin tam olarak
ortak çalışma zamanı vermekten büyük memnuniyet ön plana çıkması için yapılması gereken, sınıfları
duyardım. Bunun yalnızca öğrenmeye değil, öğrenci odaklı bir biçimde tasarlamak.
okulun genel atmosferine de son derece olumlu
etkiler yaratacağından emindim. Maalesef, bunu — Helen Hirsh Spence, VS Furniture eğitim danışmanı;
gerçekleştirecek özgürlüğüm ve becerim hiç olmadı; Dr. Axel Haberer, VS Furniture; Rick Dewar, CannonDesign
programımı hep sendika kuralları, kadro meseleleri,
boş alan gibi konular belirledi. Halbuki ideal olan,
yeni yapılacak okulların, bu tarz ortak çalışmaların
çok daha doğal bir biçimde gelişmesine izin verecek
biçimde tasarlanması.
AH: Almanya’da pek çok öğretmen kendisini, iyi
bir işyerinde çalışıyormuş gibi hissetmiyor. Onlara
yaratıcılıklarını kullanabilecekleri, konsantre olup bir
sonraki derslerine hazırlanabilecekleri profesyonel
bir çalışma ortamı sunmalıyız. Daima sınıfta tıkılıp
kalıyorsanız, ortak çalışma fırsatlarını kaçırıyorsunuz
demektir.