Page 61 - Üçüncü Öğretmen
P. 61

12.
















           Öğretmenliği desteklemek




           Öğretmenleri kürsünün



           esaretinden kurtarın,




           eğitmek ve öğretmek




           için yeni ortamlar



           belirlemelerini teşvik edin.






            HS: Okul müdürü olarak çalışırken, birlikte çalıştığım   RD: Günümüzde çoğu sınıf, öğretmenin merkezde yer
            öğretmenlere farklı branşları bir araya getirecek bir   alacağı şekilde tasarlanıyor. Öğrenimin tam olarak
            ortak çalışma zamanı vermekten büyük memnuniyet   ön plana çıkması için yapılması gereken, sınıfları
            duyardım. Bunun yalnızca öğrenmeye değil,    öğrenci odaklı bir biçimde tasarlamak.
            okulun genel atmosferine de son derece olumlu
            etkiler yaratacağından emindim. Maalesef, bunu   —  Helen Hirsh Spence, VS Furniture eğitim danışmanı;
            gerçekleştirecek özgürlüğüm ve becerim hiç olmadı;   Dr. Axel Haberer, VS Furniture; Rick Dewar, CannonDesign
            programımı hep sendika kuralları, kadro meseleleri,
            boş alan gibi konular belirledi. Halbuki ideal olan,
            yeni yapılacak okulların, bu tarz ortak çalışmaların
            çok daha doğal bir biçimde gelişmesine izin verecek
            biçimde tasarlanması.

            AH: Almanya’da pek çok öğretmen kendisini, iyi
            bir işyerinde çalışıyormuş gibi hissetmiyor. Onlara
            yaratıcılıklarını kullanabilecekleri, konsantre olup bir
            sonraki derslerine hazırlanabilecekleri profesyonel
            bir çalışma ortamı sunmalıyız. Daima sınıfta tıkılıp
            kalıyorsanız, ortak çalışma fırsatlarını kaçırıyorsunuz
            demektir.
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66