Page 59 - Üçüncü Öğretmen
P. 59
11.
Yenilik yapmak
Öğrenim ortamına 21.
yüzyıldan bakın. Bu ortam
eğitim hakkında bugünkü
bilgilerimizi mi
yansıtıyor, yoksa yalnızca
eskinin bilgilerini mi?
MW: Bu tartışmanın, sahip olduğumuz değerlerimize TL: Yaratıcılığın, çocuğun gelişiminin hayati bir
bağlı bir yönü var. Bu, insanları nasıl gördüğümüz parçası olduğuna gerçekten inanıyorsak, okul
ve onlara nasıl davranılması gerektiği hakkındaki tasarımında “sınıf ve zil” modelini tümüyle terk
düşüncelerimizle ilgili. Eğitimde sanayi devrimi etmemiz gerekiyor. Dolayısıyla, sormamız gereken
modeli aslında son derece başarılıydı. Toplumun diğer bir önemli soru da şu: Bu eğitim ortamı,
tektipleşmeye değer verdiği bir dönemde bir çocuğun yaratıcılıkla ve keşfederek öğrenme
tıpatıp aynı zihinler üretti. Biz yaratıcılığa değer güdüsünü desteklemeye uygun mu?
vermeye başladığımız için, yaratıcılığı nasıl — Michael Waldin, BMD ve Trung Le, CannonDesign
geliştirebileceğimizi ve teşvik edebileceğimizi
anlamalıyız. Bunun teknik ve fiziksel yönleri olduğu
kadar, duygusal ve değerlerimizle alakalı yönleri de
var.