Page 59 - Üçüncü Öğretmen
P. 59

11.




           Yenilik yapmak




           Öğrenim ortamına 21.



           yüzyıldan bakın. Bu ortam




           eğitim hakkında bugünkü




           bilgilerimizi mi



           yansıtıyor, yoksa yalnızca



           eskinin bilgilerini mi?












            MW: Bu tartışmanın, sahip olduğumuz değerlerimize   TL: Yaratıcılığın, çocuğun gelişiminin hayati bir
            bağlı bir yönü var. Bu, insanları nasıl gördüğümüz   parçası olduğuna gerçekten inanıyorsak, okul
            ve onlara nasıl davranılması gerektiği hakkındaki   tasarımında “sınıf ve zil” modelini tümüyle terk
            düşüncelerimizle ilgili. Eğitimde sanayi devrimi   etmemiz gerekiyor. Dolayısıyla, sormamız gereken
            modeli aslında son derece başarılıydı. Toplumun   diğer bir önemli soru da şu: Bu eğitim ortamı,
            tektipleşmeye değer verdiği bir dönemde      bir çocuğun yaratıcılıkla ve keşfederek öğrenme
            tıpatıp aynı zihinler üretti. Biz yaratıcılığa değer   güdüsünü desteklemeye uygun mu?
            vermeye başladığımız için, yaratıcılığı nasıl   — Michael Waldin, BMD ve Trung Le, CannonDesign
            geliştirebileceğimizi ve teşvik edebileceğimizi
            anlamalıyız. Bunun teknik ve fiziksel yönleri olduğu
            kadar, duygusal ve değerlerimizle alakalı yönleri de
            var.
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64