Page 54 - Üçüncü Öğretmen
P. 54
Eğitimin asıl amacı mesleki değil, zihinsel
gelişimdir. — William Deresiewicz, edebiyat eleştirmeni
Viktorya dönemi okulları, Viktorya döneminin ihtiyaçlarına
uygun olarak tasarlanmıştı. Bu okulların amacı, öğrencileri
“itaatkar ara elemanlara” dönüştürmekti; yani
fabrikaların montaj hatlarında veya uşak olarak
evlerde çalışacak, kendileri için düşünmeleri
gerekmeyen yetişkinlere.
— Sean McDougall, eğitim düşünürü ve tasarımcısı
Okulda sanat ve müzikten
yoksun kalan öğrenciler,
sınavlarda diğerlerine
kıyasla daha düşük
notlar alıyor ve iletişim
becerilerini yeterince
geliştiremiyorlar.
Eğitim sistemlerinin karşılaştığı ortak
güçlüklerden biri de, öğrencilerin bilgi ve
becerilerini yaratıcı bir biçimde kullanarak
çevrelerindeki dünyayı etkilemelerine
izin veren, anlamlı bir bağlamda eğitim
sunabilmektir. — Kimberly Seltzer, yazar ve Tom
Bentley, yazar ve siyasi analist
ABD’de seçmenlerin %86’sı,
çocukların yaratıcılıklarını
kullanmalarına ve hayal güçlerini
geliştirmelerine izin vermenin,
ülkenin rekabetçi avantajını koruması
ve diğer ülkelerin gerisinde kalmaması
için gerekli olduğunu düşünüyor.
Eğitim, talimat vermekten
keşfetmeye, incelemeye ve
araştırmaya yönelmeli…
— Marshall McLuhan, eğitimci ve iletişim teorisyeni
Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): The American Scholar, “The Disadvantages of an Elite Education” [Seçkinci Eğitimin Dezavantajları]; Futurelab, “The School of
the Future” [Geleceğin Okulu]; California Valiliği, “Record Investment in Music, Arts & PE” [Müzik, Sanat ve Beden Eğitimine Rekor Yatırım]; Kimberly Seltzer ve
Tom Bentley, The Creative Age: Knowledge and Skills for the New Economy [Yaratıcı Çağ: Yeni Ekonomiye Yönelik Bilgi ve Beceriler]; The Imagine Nation and Lake
Research Partners, The Imagine Nation Poll [The Imagine Nation Araştırması]; Marshall McLuhan, The Medium Is the Massage [Araç Mesajdır]

