Page 253 - Üçüncü Öğretmen
P. 253
söyleşinin ses kaydı, Eylül 2008. Play” [Oyun Oynamanın Önemi], playgrndkidslove.shtml How Little Things Can Make a Big
The New York Times Magazine, 17 Difference [Taşma Noktası: Ufak
3 Hareketli Bedenler Şubat 2008. (s. 96) Çocuklar Oyundan Şeyler Nasıl Büyük Değişimlere Yol
Bahsediyor Açıyor], Boston: Back Bay Books,
(s. 78) Yukarıdan aşağıya doğru Dr. D. Breithecker, Ergonomics for Catherine Burke, “Play in Focus: 2002.
Morgan Clendaiel, “Fall Down Go children [Çocuklar için ergonomi], Children Researching Their Own
Boom” [Düş, İncin], Good Magazine, Duruş ve Egzersiz Geliştirme Spaces and Places for Play” [Odaklı Adriana de Kanter ve arkadaşları,
Eylül/Ekim 2008. Federal Çalışma Grubu, www.bag- Oyun: Çocuklar Kendi Oyun Yerlerini 21st Century Community
haltungundbewegung.de/fileadmin/ Araştırıyor], Children, Youth and Learning Centers: Providing
Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi, bag/binary/ergonomics_children. Environments 15, no. 1 (2005), Quality Afterschool Learning
2006, Children and Nature 2008: pdf www.colorado.edu/journals/ Opportunities for America’s
A Report on the Movement to cye/15_1/a2_PlayInFocus.pdf Families [21’inci Yüzyılın Toplumsal
Reconnect Children to the Natural Morgan Clendaiel, “Fall Down Go Eğitim Merkezleri: Amerikan
World [Çocuk & Doğa 2008: : Boom” [Düş, İncin], Good Magazine, (s. 100) Fridtjof Nansen Okulu Aileleri İçin Kaliteli Okul Sonrası
Çocukları Doğal Dünyayla Yeniden Eylül/Ekim 2008. Vivian Barnekow ve arkadaşları, Eğitim Fırsatları Yaratmak] ABD
Buluşturmada Hareketin Rolüne Health-promoting schools: a Eğitim Bakanlığı, 2000, www.
Dair Rapor içinde] Cheryl Charles (s. 86) Perspectives Özel Okulu: resource for developing indica- eric.ed.gov/ERICWebPortal/
ve arkadaşları, Çocuk & Doğa Ağı, Case Study: Perspectives Charter tors [Sağlığı teşvik eden okullar: contentdelivery/servlet/
2008, www.childrenandnature.org/ School, Chicago, Illinois [Örnek Olay gösterge geliştirmek için bir kaynak], ERICServlet?accno=ED445795
uploads/CNMovement.pdf İncelemesi, Chicago, Illinois, VS European Network of Health Promot-
America, Inc.] ing Schools [Avrupa Teşvik Eden Action Kit for Municipal Leaders:
Michigan Üniversitesi Sosyal Okullar Ağı] Uluslararası Planlama Improving Public Schools — Issue
Araştırmalar Enstitüsü, 1998, (s. 88) Aktif Öğrenim Komitesi (IPC), 2006, www.schools- #5, [Belediye Başkanları için Eylem
“Children Study Longer and Play James McDonough, “Engaged forhealth.eu/upload/pubs/Health- Planı: Devlet Okullarını İyileştirmek,
Less, a Report Says” ” [Rapor, Learning” [Aktif Öğrenim] American promotingschoolsaresourcefordevel- 5’inci Sayı] National League of Ci-
Çocukların Ders Süreleri Uzarken School & University (1 Mayıs 2000) opingindicators.pdf ties, Institute for Youth, Education,
Oyun Sürelerinin Kısaldığını Ortaya © 2000 Penton Media. Tüm hakları and Families, www.nlc.org/ASSETS/
Koydu] Steven A. Holmes, The New saklıdır. www.asumag.com/mag/ Dr. D. Breithecker, The Educational DE754D45E9AC4A5198A306F-
York Times, 11 Kasım 1998, query. university_engaged_learning/ Workplace [Eğitim Ortamlarındaki 2F00E0023/Improving%20PS%20
nytimes.com/gst/fullpage.html?res Çalışma Alanı], Duruş ve Egzersiz Action%20Kit.pdf
=950CE0DD1F3EF932A25752C1 (s. 90) Oyuna Davet Geliştirme Federal Çalışma Grubu,
A96E958260&sec=&spon=&page Schools for the Future: Inspirational www.bag-haltungundbewegung. (s. 107) Yukarıdan aşağıya
wanted=1 Design for PE & Sports Spaces de/fileadmin/bag/binary/BAG- Kathryn Riley, “Can schools
[Geleceğin Okulları: Beden Eğitimi Endbericht-k_US.pdf successfully meet their educational
Mark Waldecker, “High Class” [Üst ve Spor Tesislerinde İlham Verici aims without the clear support of
Sınıf], American School & University Tasarımlar], Eğitim ve Beceri Dr. D. Breithecker, Physically Active their local communities?” [Okullar,
78, no. 2 (Ekim 2005), www.asumag. Departmanı, 2005, publications. Schoolchildren – alert heads yerel toplulukların desteği olmadan
com/mag/university_high_class/ teachernet.gov.uk/default.aspx?Pag [Aktif Öğrenciler - zinde zihinler], eğitime dair hedeflerini yakalayabilir
eFunction=productdetails&PageMod Duruş ve Egzersiz Geliştirme
Wikiquote katılımcıları, “Confucius,” Federal Çalışma Grubu, www.bag- mi?], Journal of Educational Change
Wikiquote, en.wikiquote.org/w/ e=publications&ProductId=DFES haltungundbewegung.de/fileadmin/ 9 (2008), www.springerlink.com/
index.php?title=Confucius&old (s. 92) Hampden Gurney Kilisesi bag/binary/BAG4_USLetter.pdf content/5l12059347859137/
id=829583 İngiltere İlkokulu Americans’ Attitudes Toward
(Bu söz, Lao Tzu ve Konfüçyüsçü Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Dr. D. Breithecker ve Hermann Walking and Creating Better Walking
bilginlerin de aralarında olduğu farklı Örgütü, PEB Compendium of Stadtler, “Mut tut gut! Das wichtige Communities [Amerikalıların
yazarlara da atfedilmiştir.) Exemplary Educational Facilities Spiel der kinder mit ihren Grenzen” Yürüyüşe Yaklaşımları ve Daha
[PEB Örnek Eğitim Tesisleri Listesi], Fridtjof Nansen Schule, www.fns-
Susan Herrington, “Outdoor online.de/download/index.html Sık Yürüyen Toplumlar Yaratmak],
Spaces,” Schools and Kindergartens: 3. basım, Fransa: OECD Publishing, Belden Russonello & Stewart
2006.
A Design Manual [Okul ve Kreşlerde Research and Communications,
“Açık Alanlar”: Tasarım Elkitabı (s. 94) Hareketli Beyinler 4 Toplumsal Bağlantılar 2003, www.brspoll.com/Reports/
içinde], Mark Dudek ve arkadaşları, Renate Nummela Caine ve walkingrelease.pdf
Berlin: Birkhauser Verlag AG, 2007. arkadaşları, 12 Brain/Mind Learning (s. 106) Yukarıdan aşağıya doğru Wikipedia yazarları, “It Takes a
George Lucas, “A Word from
Principles in Action: The Fieldbook
(s. 79) Yukarıdan aşağıya doğru George Lucas: Edutopia’s Role in Village,” Wikipedia, The Free Encyc-
Fish, 1984, aktarılan kaynak: for Making Connections, Teaching, Education” [George Lucas’tan Bir lopedia, www.en.wikipedia.org/w/
Knight and Noyes, 1999, “Get and the Human Brain [Öğrenmeye Mektup: Edutopia’nın Eğitimdeki index.php?title=It_Takes_a_Villa-
Techfit” Guidelines [Teknolojiyi Dair 12 Beyin/Zihin Prensibi: Rolü] Edutopia, George Lucas Eğitim ge&oldid=252516753
Zinde Kullanma Kılavuzu], Diane Bağlantı Kurmak, Öğretim ve İnsan Vakfı, Müfettiş Dr. Reginald Mayo, Stronger
Tien, Cornell Üniversitesi Ergonomi Beyni] Thousand Oaks, CA: Corwin www.edutopia.org/lucas Schools, Stronger Cities: A Report
Ağı, www.ergo.human.cornell.edu/ Press, 2005. on the Municipal Leadership in
mbergo/schoolguide.html (s. 94) Oyun Alanları ve Obeziteyle “K-12 School Improvement: Why Education Project [Daha Güçlü
Municipal Leaders Make Education
Savaş
Bös 1999, Ergonomics for children Stacy St. Clair, “Pump Up the Fun: a City Priority” [K-12 Okullarında Okullar, Daha Güçlü Şehirler: Eğitim
[Çocuklar için ergonomi içinde], Dr. İyileştirme: Neden Belediye Projelerinde Belediyenin Liderliğine
D. Breithecker, Duruş ve Egzersiz What’s new on the playground?” Başkanları Eğitimi Şehrin Önceliği Dair Bir Rapor içinde], Audrey M.
[Eğlenceyi Arttırın: Oyun parkında
Geliştirme Federal Çalışma Grubu, Olarak Ele Alıyorlar] National Hutchinson ve Denise Van Wyn-
www.bag-haltungundbewegung.de/ yeni neler oluyor?] Recreation League of Cities, Institute for Youth, gaardt, National League of Cities,
Management 8, no. 7 (Temmuz
fileadmin/bag/binary/ergonomics_ Education, and Families, www.nlc. Institute for Youth, Education,
children.pdf 2007), www.recmanagement. org/IYEF/education/K-12_school/ and Families, 2004, www.nlc.org/
com/200707fe02.php index.aspx ASSETS/E28C6B537E7C4D7D-
Balague, 1988 ve Davoine, 1991, (s. 96) Çocukların Seveceği Oyun 84B74CB2D95175C8/IYEF_Stron-
her ikisinin de aktarıldığı kaynak: Tracey Burns, ”Learning and ger_Cities.pdf
Mandal, 1997, “Get Techfit” Alanları Yaratmak teaching, schools and communities”
Vicki L. Stoecklin, “Creating
Guidelines [Teknolojiyi Zinde [Eğitim ve öğrenim, okullar ve Hastalık Kontrol ve Önleme
Kullanma Kılavuzu], Diane Tien, Playgrounds Kids Love” komüniteler] Journal of Educational Merkezi, 2006, Children and Nature
[Çocukların Seveceği Oyun Alanları
Cornell Üniversitesi Ergonomi Ağı, Change 9 (2008), www.springerlink. 2008: A Report on the Movement to
www.ergo.human.cornell.edu/ Yaratmak], White Hutchinson com/content/rh15l316227u3512/ Reconnect Children to the Natural
Leisure & Learning Group, www.
mbergo/schoolguide.html World [Çocuklar ve Doğa 2008:
whitehutchinson Malcolm Gladwell, The Tipping Point: Çocukları Doğal Dünyayla Yeniden
Stuart Brown, “The Importance of .com/children/articles/ Buluşturmada Hareketin Rolüne
| 251