Page 253 - Üçüncü Öğretmen
P. 253

söyleşinin ses kaydı, Eylül 2008.   Play” [Oyun Oynamanın Önemi],   playgrndkidslove.shtml  How Little Things Can Make a Big
                                  The New York Times Magazine, 17              Difference [Taşma Noktası: Ufak
            3  Hareketli Bedenler   Şubat 2008.          (s. 96) Çocuklar Oyundan   Şeyler Nasıl Büyük Değişimlere Yol
                                                         Bahsediyor            Açıyor], Boston: Back Bay Books,
            (s. 78) Yukarıdan aşağıya doğru   Dr. D. Breithecker, Ergonomics for   Catherine Burke, “Play in Focus:   2002.
            Morgan Clendaiel, “Fall Down Go   children [Çocuklar için ergonomi],   Children Researching Their Own
            Boom” [Düş, İncin], Good Magazine,   Duruş ve Egzersiz Geliştirme   Spaces and Places for Play” [Odaklı   Adriana de Kanter ve arkadaşları,
            Eylül/Ekim 2008.      Federal Çalışma Grubu, www.bag-  Oyun: Çocuklar Kendi Oyun Yerlerini   21st Century Community
                                  haltungundbewegung.de/fileadmin/  Araştırıyor], Children, Youth and   Learning Centers: Providing
            Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi,   bag/binary/ergonomics_children.  Environments 15, no. 1 (2005),   Quality Afterschool Learning
            2006, Children and Nature 2008:   pdf        www.colorado.edu/journals/  Opportunities for America’s
            A Report on the Movement to                  cye/15_1/a2_PlayInFocus.pdf  Families [21’inci Yüzyılın Toplumsal
            Reconnect Children to the Natural   Morgan Clendaiel, “Fall Down Go   Eğitim Merkezleri: Amerikan
            World [Çocuk & Doğa 2008: :   Boom” [Düş, İncin], Good Magazine,   (s. 100) Fridtjof Nansen Okulu   Aileleri İçin Kaliteli Okul Sonrası
            Çocukları Doğal Dünyayla Yeniden   Eylül/Ekim 2008.  Vivian Barnekow ve arkadaşları,   Eğitim Fırsatları Yaratmak] ABD
            Buluşturmada Hareketin Rolüne                Health-promoting schools: a   Eğitim Bakanlığı, 2000, www.
            Dair Rapor içinde] Cheryl Charles   (s. 86) Perspectives Özel Okulu:  resource for developing indica-  eric.ed.gov/ERICWebPortal/
            ve arkadaşları, Çocuk & Doğa Ağı,   Case Study: Perspectives Charter   tors [Sağlığı teşvik eden okullar:   contentdelivery/servlet/
            2008, www.childrenandnature.org/  School, Chicago, Illinois [Örnek Olay   gösterge geliştirmek için bir kaynak],   ERICServlet?accno=ED445795
            uploads/CNMovement.pdf  İncelemesi, Chicago, Illinois, VS   European Network of Health Promot-
                                  America, Inc.]         ing Schools [Avrupa Teşvik Eden   Action Kit for Municipal Leaders:
            Michigan Üniversitesi Sosyal                 Okullar Ağı] Uluslararası Planlama   Improving Public Schools — Issue
            Araştırmalar Enstitüsü, 1998,   (s. 88) Aktif Öğrenim   Komitesi (IPC), 2006, www.schools-  #5, [Belediye Başkanları için Eylem
            “Children Study Longer and Play   James McDonough, “Engaged   forhealth.eu/upload/pubs/Health-  Planı: Devlet Okullarını İyileştirmek,
            Less, a Report Says” ” [Rapor,   Learning” [Aktif Öğrenim] American   promotingschoolsaresourcefordevel-  5’inci Sayı] National League of Ci-
            Çocukların Ders Süreleri Uzarken   School & University (1 Mayıs 2000)   opingindicators.pdf  ties, Institute for Youth, Education,
            Oyun Sürelerinin Kısaldığını Ortaya   © 2000 Penton Media. Tüm hakları   and Families, www.nlc.org/ASSETS/
            Koydu] Steven A. Holmes, The New   saklıdır. www.asumag.com/mag/  Dr. D. Breithecker, The Educational   DE754D45E9AC4A5198A306F-
            York Times, 11 Kasım 1998, query.  university_engaged_learning/  Workplace [Eğitim Ortamlarındaki   2F00E0023/Improving%20PS%20
            nytimes.com/gst/fullpage.html?res            Çalışma Alanı], Duruş ve Egzersiz   Action%20Kit.pdf
            =950CE0DD1F3EF932A25752C1  (s. 90) Oyuna Davet   Geliştirme Federal Çalışma Grubu,
            A96E958260&sec=&spon=&page  Schools for the Future: Inspirational   www.bag-haltungundbewegung.  (s. 107) Yukarıdan aşağıya
            wanted=1              Design for PE & Sports Spaces   de/fileadmin/bag/binary/BAG-  Kathryn Riley, “Can schools
                                  [Geleceğin Okulları: Beden Eğitimi   Endbericht-k_US.pdf  successfully meet their educational
            Mark Waldecker, “High Class” [Üst   ve Spor Tesislerinde İlham Verici   aims without the clear support of
            Sınıf], American School & University   Tasarımlar], Eğitim ve Beceri   Dr. D. Breithecker, Physically Active   their local communities?” [Okullar,
            78, no. 2 (Ekim 2005), www.asumag.  Departmanı, 2005, publications.  Schoolchildren – alert heads   yerel toplulukların desteği olmadan
            com/mag/university_high_class/  teachernet.gov.uk/default.aspx?Pag  [Aktif Öğrenciler - zinde zihinler],   eğitime dair hedeflerini yakalayabilir
                                  eFunction=productdetails&PageMod  Duruş ve Egzersiz Geliştirme
            Wikiquote katılımcıları, “Confucius,”        Federal Çalışma Grubu, www.bag-  mi?], Journal of Educational Change
            Wikiquote, en.wikiquote.org/w/  e=publications&ProductId=DFES  haltungundbewegung.de/fileadmin/  9 (2008), www.springerlink.com/
            index.php?title=Confucius&old  (s. 92) Hampden Gurney Kilisesi   bag/binary/BAG4_USLetter.pdf  content/5l12059347859137/
            id=829583             İngiltere İlkokulu                           Americans’ Attitudes Toward
            (Bu söz, Lao Tzu ve Konfüçyüsçü   Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma   Dr. D. Breithecker ve Hermann   Walking and Creating Better Walking
            bilginlerin de aralarında olduğu farklı   Örgütü, PEB Compendium of   Stadtler, “Mut tut gut! Das wichtige   Communities [Amerikalıların
            yazarlara da atfedilmiştir.)  Exemplary Educational Facilities   Spiel der kinder mit ihren Grenzen”   Yürüyüşe Yaklaşımları ve Daha
                                  [PEB Örnek Eğitim Tesisleri Listesi],   Fridtjof Nansen Schule, www.fns-
            Susan Herrington, “Outdoor                   online.de/download/index.html   Sık Yürüyen Toplumlar Yaratmak],
            Spaces,” Schools and Kindergartens:   3. basım, Fransa: OECD Publishing,   Belden Russonello & Stewart
                                  2006.
            A Design Manual [Okul ve Kreşlerde                                 Research and Communications,
            “Açık Alanlar”: Tasarım Elkitabı   (s. 94) Hareketli Beyinler   4  Toplumsal Bağlantılar   2003, www.brspoll.com/Reports/
            içinde], Mark Dudek ve arkadaşları,   Renate Nummela Caine ve      walkingrelease.pdf
            Berlin: Birkhauser Verlag AG, 2007.  arkadaşları, 12 Brain/Mind Learning   (s. 106) Yukarıdan aşağıya doğru   Wikipedia yazarları, “It Takes a
                                                         George Lucas, “A Word from
                                  Principles in Action: The Fieldbook
            (s. 79) Yukarıdan aşağıya doğru              George Lucas: Edutopia’s Role in   Village,” Wikipedia, The Free Encyc-
            Fish, 1984, aktarılan kaynak:   for Making Connections, Teaching,   Education” [George Lucas’tan Bir   lopedia, www.en.wikipedia.org/w/
            Knight and Noyes, 1999, “Get   and the Human Brain [Öğrenmeye   Mektup: Edutopia’nın Eğitimdeki   index.php?title=It_Takes_a_Villa-
            Techfit” Guidelines [Teknolojiyi   Dair 12 Beyin/Zihin Prensibi:   Rolü] Edutopia, George Lucas Eğitim   ge&oldid=252516753
            Zinde Kullanma Kılavuzu], Diane   Bağlantı Kurmak, Öğretim ve İnsan   Vakfı,    Müfettiş Dr. Reginald Mayo, Stronger
            Tien, Cornell Üniversitesi Ergonomi   Beyni] Thousand Oaks, CA: Corwin   www.edutopia.org/lucas  Schools, Stronger Cities: A Report
            Ağı, www.ergo.human.cornell.edu/  Press, 2005.                     on the Municipal Leadership in
            mbergo/schoolguide.html  (s. 94) Oyun Alanları ve Obeziteyle   “K-12 School Improvement: Why   Education Project [Daha Güçlü
                                                         Municipal Leaders Make Education
                                  Savaş
            Bös 1999, Ergonomics for children   Stacy St. Clair, “Pump Up the Fun:   a City Priority” [K-12 Okullarında   Okullar, Daha Güçlü Şehirler: Eğitim
            [Çocuklar için ergonomi içinde], Dr.         İyileştirme: Neden Belediye   Projelerinde Belediyenin Liderliğine
            D. Breithecker, Duruş ve Egzersiz   What’s new on the playground?”   Başkanları Eğitimi Şehrin Önceliği   Dair Bir Rapor içinde], Audrey M.
                                  [Eğlenceyi Arttırın: Oyun parkında
            Geliştirme Federal Çalışma Grubu,            Olarak Ele Alıyorlar] National   Hutchinson ve Denise Van Wyn-
            www.bag-haltungundbewegung.de/  yeni neler oluyor?] Recreation   League of Cities, Institute for Youth,   gaardt, National League of Cities,
                                  Management 8, no. 7 (Temmuz
            fileadmin/bag/binary/ergonomics_             Education, and Families, www.nlc.  Institute for Youth, Education,
            children.pdf          2007), www.recmanagement.  org/IYEF/education/K-12_school/  and Families, 2004, www.nlc.org/
                                  com/200707fe02.php     index.aspx            ASSETS/E28C6B537E7C4D7D-
            Balague, 1988 ve Davoine, 1991,   (s. 96) Çocukların Seveceği Oyun   84B74CB2D95175C8/IYEF_Stron-
            her ikisinin de aktarıldığı kaynak:          Tracey Burns, ”Learning and   ger_Cities.pdf
            Mandal, 1997, “Get Techfit”   Alanları Yaratmak   teaching, schools and communities”
                                  Vicki L. Stoecklin, “Creating
            Guidelines [Teknolojiyi Zinde                [Eğitim ve öğrenim, okullar ve   Hastalık Kontrol ve Önleme
            Kullanma Kılavuzu], Diane Tien,   Playgrounds Kids Love”   komüniteler] Journal of Educational   Merkezi, 2006, Children and Nature
                                  [Çocukların Seveceği Oyun Alanları
            Cornell Üniversitesi Ergonomi Ağı,           Change 9 (2008), www.springerlink.  2008: A Report on the Movement to
            www.ergo.human.cornell.edu/  Yaratmak], White Hutchinson   com/content/rh15l316227u3512/  Reconnect Children to the Natural
                                  Leisure & Learning Group, www.
            mbergo/schoolguide.html                                            World [Çocuklar ve Doğa 2008:
                                  whitehutchinson        Malcolm Gladwell, The Tipping Point:   Çocukları Doğal Dünyayla Yeniden
            Stuart Brown, “The Importance of   .com/children/articles/         Buluşturmada Hareketin Rolüne
                                                                                               |  251
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258