Page 255 - Üçüncü Öğretmen
P. 255
değiştirdi] School Food Trust, www. Student Diversity on the Rise [Ülkemizin en büyük adaletsizliği] National Commission on Teaching
schoolfoodtrust.org.uk/casestudy- [Eğitimin Durumuna İlişkin Bulgular içinde and America’s Future [Öğretim ve
detail.asp?caseid=39 2008: Okul Kayıtlarında Öğrenci Teach For America, www. ABD’nin Geleceği Ulusal Komisyonu]
Çeşitliliğinin Yükselişi], National teachforamerica.org/mission/ (NCTAF), www.nctaf.org
(s. 174) Dokunsal Algı Center for Education Statistics greatest_injustice.htm
Eric Haseltine, “How Your Brain [Eğitim İstatistikleri Ulusal Merkezi], (s. 213) Velbert Eğitim Desteği ve
Sees You” [Beyniniz Sizi Nasıl nces.ed.gov/programs/coe/press/ (s. 200) Her Beyin Farklıdır Danışmanlığı Okulu
Görüyor], Discover (Eylül 2005), COE_2008_Highlights.pdf “Brain Imaging Showing Individual “Quality Indicators” [Kalite
www.findarticles.com/p/articles/ Differences” [Bireysel Farklılıkları Göstergeleri] ve “Special Needs
mi_m1511/is_/ai_64698214 Edward Steinfeld, Education for All: Gösteren Beyin Görüntüleri], Education” [Özel İhtiyaca Yönelik
The Cost of Accessibility [Herkes Uygulamalı Özel Teknoloji Merkezi Eğitim], © UNESCO 2009, Birleşmiş
(s. 178) Duyulara Seslenen Bir İçin Eğitim: Erişilebilirliğin Maliyeti], (CAST), old.cast.org/tesmm/ Milletler Eğitim Bilim ve İşbirliği
Atölye Çalışması Tasarlamak Dünya Bankası, 2005, siteresourc- example2_3/brain.htm Örgütü’nün izniyle kullanılmıştır,
Matti Bergstrom ve Pia Ikonen, es.worldbank.org/DISABILITY/Re- www.portal.unesco.org/education/
“Space to play, room to grow” sources/280658-1172610312075/ (s. 200) Evrensel Tasarım ve en/ev.php-URL_ID=11895&URL_
[Oynayacak alan, büyüyecek yer] EFACostAccessibility.pdf Eğitimde Evrensel Tasarım DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.
Children in Europe, Mart 2005. Elaine Ostroff, Molly Story ve Beth html
National Assessment of Educational Tauke, “About Universal Design”
(s. 180) Hangi Oda Hangi Renk Progress [Eğitimde İlerlemeye [Evrensel Tasarım Hakkında], (s. 214) Velbert Eğitim Desteği
Olsun Dair Ulusal Değerlendirme], 2005, Universal Design Education Online, ve Danışmanlığı Okulu, “Lebens-
Ellen Kollie, “Light and Color Goes “Our nation’s greatest injustice” www.udeducation.org/learn/ und Lernraum Schule,” Montag
to School” [Okulda Işık ve Renk], [Ülkemizin en büyük adaletsizliği] aboutud.asp Stiftungen, www.montag-stiftungen.
College Planning & Management 7, içinde, Teach For America [ABD için com/foerderschule-velbert/
no. 6 (Haziran 2004), www2.peterli. Öğret], www.teachforamerica.org/ (s. 202) Engelli Öğrencilerin
com/spm/resources/articles/ mission/greatest_injustice.htm Katılımının Sağlanması 8 Eğitimin Yeniden
archive .php?article_id=842 J. Pivik, J. McComas ve M. Yapılandırılması
Susan Peters, Education for All: Laflamme, “Barriers and
(s. 182) Çocuğun Genişleyen Including Children with Disabilities, facilitators to inclusive education (s. 220) Yukarıdan aşağıya
Dünyası [Herkes için Eğitim: Engelli as reported by students with Amanda Lenhart, Mary Madden ve
David Sobel, “Beyond Ecophobia” Çocukların Eğitime Katılımı], Dünya physical disabilities and their Paul Hitlin, Teens and Technology:
[Ekofobiyi Aşmak], Orion Magazine, Bankası, 2003, siteresources. parents” [Engelli öğrencilerin ve Youth are Leading the Transition
Sonbahar 1995.
worldbank.org/ velilerinin görüşünce kapsayıcı to a Fully Wired and Mobile Nation
(s. 185) Hellerup Okulu DISABILITY/Resources/280658- eğitimi engelleyici ve kolaylaştırıcı [Gençler ve Teknoloji: Gençlik
Ulla Kjærvang, “Power of Aesthetics 1172610312075/EFAIncluding.pdf unsurlar], Exceptional Children Tamamen Bağlantılı ve Mobil Bir
to Improve Student Learning” (s. 193) Yukarıdan aşağıya 69, no. 1 (2002), www. Ülke Olmaya Geçişe Öncülük Ediyor],
[Öğrenim Sürecinin İyileştirilmesinde James Ansley, Creating Accessible questia.com/googleScholar. PEW İnternet & Amerikan Hayatı
Estetiğin Gücü] DesignShare, www. Schools [Erişilebilir Okullar qst?docId=5000643965 Projesi, 2005, www.scribd.com/
designshare.com/index.php/ Yaratmak], Eğitim Tesisleri için (s. 202) Engelli Tasarımcıların doc/15003/Teens-and-Technology-
articles/aesthetics-and-learning/ PEW-Internet-2005
Ulusal Takas Merkezi, 2000, www. Katılımının Sağlanması
(s. 186) Hellerup Okulu edfacilities.org/pubs/accessibility. John D. Kemp, Foreword to Building Donald F. Roberts, Ulla G. Foehr
Anne Strange Stelzner, Without pdf a World Fit For People: Designers ve Victoria Rideout, Generation M:
shoes, without inhibitions — ready for National Center for Children in with Disabilities at Work [İnsana Media in the Lives of 8–18 Year-olds
learning [Ayakkabısız, kısıtlamasız - Poverty [Yoksul Çocuklara Yönelik Layık Bir Dünya İnşa Etmek: Engelli [M Jenerasyonu: Medyanın 8-18
öğrenmeye hazırız] Hellerup Okulu, Ulusal Merkez], 2006, “Our nation’s Tasarımcılar İş Başında],Elaine Yaş Grubunun Hayatlarındaki Yeri],
Danimarka, Arkitema Architects. greatest injustice” [Ülkemizin en Ostroff, Mark Limont ve Daniel Henry J. Kaiser Family Vakfı, 2005,
G. Hunter, Boston: Adaptive www.kff.org/entmedia/upload/
7 Herkes Için Eğitim büyük adaletsizliği] içinde, Teach For Environments Center [Uyarlanabilir Generation-M-Media-in-the-Lives-of-8-
America, www.teachforamerica.org/ Çevreler Merkezi], 2002. 18-Year-olds-Report.pdf
(s. 192) Yukarıdan aşağıya mission/greatest_injustice.htm
NEA Report on the Individual’s with Accessible Technology: A Guide for (s. 204) Kapsayıcı Bir Oyun A European Research Project: The
Disabilities Education Act [Ulusal Educators [Erişilebilir Teknoloji: Ortamında Bulunması Gereken Appropriation of New Media by
Eğitim Kurumu Engelli Bireyler Eğitim Eğitimciler için Bir Rehber], Microsoft Özellikler Youth [Avrupa’da Uygulanan Bir
Yasası Raporu], 1997, Ulusal Eğitim in Education, download.microsoft. Inclusive Outdoor Learning Araştırma Projesi: Yeni Medyanın
Kurumu, Creating Accessible Schools com/download/7/d/b/7db02f2c- Environments: an introductory Gençler Tarafından Benimsenmesi],
[Erişilebilir Okullar Yaratmak içinde], 2446-44a3-b22d-66f530f254a2/ guide, [Kapsayıcı Bina Dışı Öğrenim Mediappro, Avrupa Komisyonu’nun
James Ansley, Eğitim Tesisleri için Accessible_Technology.doc Ortamları: Tanıtım Kılavuzu], desteği ile, Daha Güvenli İnternet
Ulusal Takas Merkezi, 2000, www.ed- Utah State Üniversitesi Engelliler için Eylem Planı, 2006, www.
facilities.org/pubs/accessibility.pdf Barack Obama, “Remarks of Senator Merkezi, 2003, www.beyondaccess. mediappro.org/publications/
Barack Obama: Our Kids, Our org/tutorials/introductory%20 finalreport.pdf
The Digest of Educational Statistics Future” [Senatör Barack Obama’nın guide.pdf
[Eğitim İstatistikleri Özeti], 2001, Düşünceleri: Çocuklarımız Digest of Education Statistics [Eğitim
ABD Eğitim Bakanlığı, Accessible Geleceğimizdir], Obama for America (s. 206) High Point Okulu İstatistikleri Özeti], 2003, Eğitim
Technology: A Guide for Educators [Obama ABD İçin Konuşuyor], www. “No Barriers to Fun, Friendship İstatistikleri Ulusal Merkezi, The
[Erişilebilir Teknoloji: Eğitimciler barackobama.com/2007/11/20/ on Boundless Playgrounds” Internet at School [Okulda İnternet]
için Bir Rehber] içinde, Microsoft in remarks_of_senator_barack_ [Eğlencenin Önünde Engeller içinde, Paul Hitlin ve Lee Rainie,
Education download.microsoft.com/ obam_34.php Olmasın, Sınırsız Oyun Alanlarında PEW İnternet & Amerikan Hayatı
download/7/d/b/7db02f2c-2446- Dostluk Olsun], W.K. Kellogg Vakfı, Projesi, 2005, www.pewinternet.org/
44a3-b22d-66f530f254a2/Acces- Mark Twain ve Brian Collins www.wkkf.org/default.aspx?tabid=5 pdfs/PIP_Internet_and_schools_05.
sible_Technology.doc derlemesi, When in Doubt, Tell the 5&CID=318&ProjCID=318&ProjID= pdf
Truth: And Other Quotations from 89&NID=28&LanguageID=0
“About Us” [Hakkımızda], Mark Twain, [Mark Twain: Şüpheye Nic Covey, “46% of U.S. Tweens
National Center for Boundless Düştüğünüzde Doğruyu Söyleyin (s. 210) Bilgi Nesli İçin Okullar Use a Cell Phone, Nielsen Reports”
Playgrounds [Sınırsız Oyun ve Diğer Aforizmalar] New York: İnşa Etmek [Nielsen’in Raporuna Göre ABD’de
Alanları Ulusal Merkezi], www. Columbia University Press, 1996. Richard W. Riley, “Creating 10-12 Yaş Grubundaki Çocukların
boundlessplaygrounds.org/about/ America’s First Learning %46’sı Cep Telefonu Kullanıyor],
faq.php#top National Assessment of Educational Generation [ABD’nin İlk Bilgi Nielsen Mobile, www.nielsenmobile.
Progress [Eğitimde İlerlemeye Neslinin Yaratılması]: NCTAF com/html/press%20releases/
Findings From The Condition of Dair Ulusal Değerlendirme], 2005, Sempozyumu, 10 Temmuz 2005,” MobileKids.html
Education 2008: Enrollment,
“Our nation’s greatest injustice”
| 253