Page 255 - Üçüncü Öğretmen
P. 255

değiştirdi] School Food Trust, www.  Student Diversity on the Rise   [Ülkemizin en büyük adaletsizliği]   National Commission on Teaching
            schoolfoodtrust.org.uk/casestudy-  [Eğitimin Durumuna İlişkin Bulgular   içinde   and America’s Future [Öğretim ve
            detail.asp?caseid=39  2008: Okul Kayıtlarında Öğrenci   Teach For America, www.  ABD’nin Geleceği Ulusal Komisyonu]
                                  Çeşitliliğinin Yükselişi], National   teachforamerica.org/mission/  (NCTAF), www.nctaf.org
            (s. 174) Dokunsal Algı   Center for Education Statistics   greatest_injustice.htm
            Eric Haseltine, “How Your Brain   [Eğitim İstatistikleri Ulusal Merkezi],   (s. 213) Velbert Eğitim Desteği ve
            Sees You” [Beyniniz Sizi Nasıl   nces.ed.gov/programs/coe/press/  (s. 200) Her Beyin Farklıdır    Danışmanlığı Okulu
            Görüyor], Discover (Eylül 2005),   COE_2008_Highlights.pdf  “Brain Imaging Showing Individual   “Quality Indicators” [Kalite
            www.findarticles.com/p/articles/             Differences” [Bireysel Farklılıkları   Göstergeleri] ve “Special Needs
            mi_m1511/is_/ai_64698214  Edward Steinfeld, Education for All:   Gösteren Beyin Görüntüleri],   Education” [Özel İhtiyaca Yönelik
                                  The Cost of Accessibility [Herkes   Uygulamalı Özel Teknoloji Merkezi   Eğitim], © UNESCO 2009, Birleşmiş
            (s. 178) Duyulara Seslenen Bir   İçin Eğitim: Erişilebilirliğin Maliyeti],   (CAST), old.cast.org/tesmm/  Milletler Eğitim Bilim ve İşbirliği
            Atölye Çalışması Tasarlamak    Dünya Bankası, 2005, siteresourc-  example2_3/brain.htm  Örgütü’nün izniyle kullanılmıştır,
            Matti Bergstrom ve Pia Ikonen,   es.worldbank.org/DISABILITY/Re-   www.portal.unesco.org/education/
            “Space to play, room to grow”   sources/280658-1172610312075/  (s. 200) Evrensel Tasarım ve   en/ev.php-URL_ID=11895&URL_
            [Oynayacak alan, büyüyecek yer]   EFACostAccessibility.pdf  Eğitimde Evrensel Tasarım    DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.
            Children in Europe, Mart 2005.               Elaine Ostroff, Molly Story ve Beth   html
                                  National Assessment of Educational   Tauke, “About Universal Design”
            (s. 180) Hangi Oda Hangi Renk   Progress [Eğitimde İlerlemeye   [Evrensel Tasarım Hakkında],   (s. 214) Velbert Eğitim Desteği
            Olsun                 Dair Ulusal Değerlendirme], 2005,   Universal Design Education Online,   ve Danışmanlığı Okulu, “Lebens-
            Ellen Kollie, “Light and Color Goes   “Our nation’s greatest injustice”   www.udeducation.org/learn/  und Lernraum Schule,” Montag
            to School” [Okulda Işık ve Renk],   [Ülkemizin en büyük adaletsizliği]   aboutud.asp  Stiftungen, www.montag-stiftungen.
            College Planning & Management 7,   içinde, Teach For America [ABD için   com/foerderschule-velbert/
            no. 6 (Haziran 2004), www2.peterli.  Öğret], www.teachforamerica.org/  (s. 202) Engelli Öğrencilerin
            com/spm/resources/articles/  mission/greatest_injustice.htm  Katılımının Sağlanması    8  Eğitimin Yeniden
            archive .php?article_id=842                  J. Pivik, J. McComas ve M.   Yapılandırılması
                                  Susan Peters, Education for All:   Laflamme, “Barriers and
            (s. 182) Çocuğun Genişleyen   Including Children with Disabilities,   facilitators to inclusive education   (s. 220) Yukarıdan aşağıya
            Dünyası               [Herkes için Eğitim: Engelli   as reported by students with   Amanda Lenhart, Mary Madden ve
            David Sobel, “Beyond Ecophobia”   Çocukların Eğitime Katılımı], Dünya   physical disabilities and their   Paul Hitlin, Teens and Technology:
            [Ekofobiyi Aşmak], Orion Magazine,   Bankası, 2003, siteresources.  parents” [Engelli öğrencilerin ve   Youth are Leading the Transition
            Sonbahar 1995.
                                  worldbank.org/         velilerinin görüşünce kapsayıcı   to a Fully Wired and Mobile Nation
            (s. 185) Hellerup Okulu   DISABILITY/Resources/280658-   eğitimi engelleyici ve kolaylaştırıcı   [Gençler ve Teknoloji: Gençlik
            Ulla Kjærvang, “Power of Aesthetics   1172610312075/EFAIncluding.pdf  unsurlar], Exceptional Children   Tamamen Bağlantılı ve Mobil Bir
            to Improve Student Learning”   (s. 193) Yukarıdan aşağıya   69, no. 1 (2002), www.  Ülke Olmaya Geçişe Öncülük Ediyor],
            [Öğrenim Sürecinin İyileştirilmesinde   James Ansley, Creating Accessible   questia.com/googleScholar.  PEW İnternet & Amerikan Hayatı
            Estetiğin Gücü] DesignShare, www.  Schools [Erişilebilir Okullar   qst?docId=5000643965  Projesi, 2005, www.scribd.com/
            designshare.com/index.php/  Yaratmak], Eğitim Tesisleri için   (s. 202) Engelli Tasarımcıların   doc/15003/Teens-and-Technology-
            articles/aesthetics-and-learning/                                  PEW-Internet-2005
                                  Ulusal Takas Merkezi, 2000, www.  Katılımının Sağlanması
            (s. 186) Hellerup Okulu   edfacilities.org/pubs/accessibility.  John D. Kemp, Foreword to Building   Donald F. Roberts, Ulla G. Foehr
            Anne Strange Stelzner, Without   pdf         a World Fit For People: Designers   ve Victoria Rideout, Generation M:
            shoes, without inhibitions — ready for   National Center for Children in   with Disabilities at Work [İnsana   Media in the Lives of 8–18 Year-olds
            learning [Ayakkabısız, kısıtlamasız -   Poverty [Yoksul Çocuklara Yönelik   Layık Bir Dünya İnşa Etmek: Engelli   [M Jenerasyonu: Medyanın 8-18
            öğrenmeye hazırız] Hellerup Okulu,   Ulusal Merkez], 2006, “Our nation’s   Tasarımcılar İş Başında],Elaine   Yaş Grubunun Hayatlarındaki Yeri],
            Danimarka, Arkitema Architects.   greatest injustice” [Ülkemizin en   Ostroff, Mark Limont ve Daniel   Henry J. Kaiser Family Vakfı, 2005,
                                                         G. Hunter, Boston: Adaptive   www.kff.org/entmedia/upload/
            7  Herkes Için Eğitim   büyük adaletsizliği] içinde, Teach For   Environments Center [Uyarlanabilir   Generation-M-Media-in-the-Lives-of-8-
                                  America, www.teachforamerica.org/  Çevreler Merkezi], 2002.  18-Year-olds-Report.pdf
            (s. 192) Yukarıdan aşağıya   mission/greatest_injustice.htm
            NEA Report on the Individual’s with   Accessible Technology: A Guide for   (s. 204) Kapsayıcı Bir Oyun   A European Research Project: The
            Disabilities Education Act [Ulusal   Educators [Erişilebilir Teknoloji:   Ortamında Bulunması Gereken   Appropriation of New Media by
            Eğitim Kurumu Engelli Bireyler Eğitim   Eğitimciler için Bir Rehber], Microsoft   Özellikler    Youth [Avrupa’da Uygulanan Bir
            Yasası Raporu], 1997, Ulusal Eğitim   in Education, download.microsoft.  Inclusive Outdoor Learning   Araştırma Projesi: Yeni Medyanın
            Kurumu, Creating Accessible Schools   com/download/7/d/b/7db02f2c-  Environments: an introductory   Gençler Tarafından Benimsenmesi],
            [Erişilebilir Okullar Yaratmak içinde],   2446-44a3-b22d-66f530f254a2/  guide, [Kapsayıcı Bina Dışı Öğrenim   Mediappro, Avrupa Komisyonu’nun
            James Ansley, Eğitim Tesisleri için   Accessible_Technology.doc  Ortamları: Tanıtım Kılavuzu],   desteği ile, Daha Güvenli İnternet
            Ulusal Takas Merkezi, 2000, www.ed-          Utah State Üniversitesi Engelliler   için Eylem Planı, 2006, www.
            facilities.org/pubs/accessibility.pdf   Barack Obama, “Remarks of Senator   Merkezi, 2003, www.beyondaccess.  mediappro.org/publications/
                                  Barack Obama: Our Kids, Our   org/tutorials/introductory%20  finalreport.pdf
            The Digest of Educational Statistics   Future” [Senatör Barack Obama’nın   guide.pdf
            [Eğitim İstatistikleri Özeti], 2001,   Düşünceleri: Çocuklarımız   Digest of Education Statistics [Eğitim
            ABD Eğitim Bakanlığı, Accessible   Geleceğimizdir], Obama for America   (s. 206) High Point Okulu   İstatistikleri Özeti], 2003, Eğitim
            Technology: A Guide for Educators   [Obama ABD İçin Konuşuyor], www.  “No Barriers to Fun, Friendship   İstatistikleri Ulusal Merkezi, The
            [Erişilebilir Teknoloji: Eğitimciler   barackobama.com/2007/11/20/  on Boundless Playgrounds”   Internet at School [Okulda İnternet]
            için Bir Rehber] içinde, Microsoft in   remarks_of_senator_barack_  [Eğlencenin Önünde Engeller   içinde, Paul Hitlin ve Lee Rainie,
            Education download.microsoft.com/  obam_34.php  Olmasın, Sınırsız Oyun Alanlarında   PEW İnternet & Amerikan Hayatı
            download/7/d/b/7db02f2c-2446-                Dostluk Olsun], W.K. Kellogg Vakfı,   Projesi, 2005, www.pewinternet.org/
            44a3-b22d-66f530f254a2/Acces-  Mark Twain ve Brian Collins   www.wkkf.org/default.aspx?tabid=5  pdfs/PIP_Internet_and_schools_05.
            sible_Technology.doc  derlemesi, When in Doubt, Tell the   5&CID=318&ProjCID=318&ProjID=  pdf
                                  Truth: And Other Quotations from   89&NID=28&LanguageID=0
            “About Us” [Hakkımızda],   Mark Twain, [Mark Twain: Şüpheye        Nic Covey, “46% of U.S. Tweens
            National Center for Boundless   Düştüğünüzde Doğruyu Söyleyin   (s. 210) Bilgi Nesli İçin Okullar   Use a Cell Phone, Nielsen Reports”
            Playgrounds [Sınırsız Oyun   ve Diğer Aforizmalar] New York:   İnşa Etmek    [Nielsen’in Raporuna Göre ABD’de
            Alanları Ulusal Merkezi], www.  Columbia University Press, 1996.  Richard W. Riley, “Creating   10-12 Yaş Grubundaki Çocukların
            boundlessplaygrounds.org/about/              America’s First Learning   %46’sı Cep Telefonu Kullanıyor],
            faq.php#top           National Assessment of Educational   Generation [ABD’nin İlk Bilgi   Nielsen Mobile, www.nielsenmobile.
                                  Progress [Eğitimde İlerlemeye   Neslinin Yaratılması]: NCTAF   com/html/press%20releases/
            Findings From The Condition of   Dair Ulusal Değerlendirme], 2005,   Sempozyumu, 10 Temmuz 2005,”   MobileKids.html
            Education 2008: Enrollment,
                                  “Our nation’s greatest injustice”
                                                                                               |  253
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260