Page 254 - Üçüncü Öğretmen
P. 254

Dair Rapor], Cheryl Charles ve   Birleşik Krallık, Şubat 2005, egov.  pubs2003/2003018.pdf  jamieoliver.com/media/jo_sd_killer_
        ark., Children & Nature Network,   cityofchicago.org                facts.pdf?phpMyAdmin=06af156b7
        2008, www.childrenandnature.org/             David Orr, “What Is Education For?   6166043e2845ee292db12ee
        uploads/CNMovement.pdf     5  Sürdürülebilir Okullar   Six myths about the foundations   Juhani Pallasmaa, “Embodied
                                                     of modern education and six new
        “American Education Week,                    principles to replace them?” [Eğitimin  Experience and Sensory Thought”
        November 11–17, 2007 Education   (s. 136) Yukarıdan aşağıya   Amacı Nedir? Modern eğitimin   [Şekillenen Deneyim ve Duyusal
                               Gregory Kats, Greening America’s
        Quotes,” [Amerikan Eğitim Günü,              temelleri hakkında altı mit ve onların   Düşünce], Educational Philosophy
        11-17 Kasım 2007, Eğitim Üzerine   Schools: Costs and Benefits [ABD’nin   yerine geçebilecek altı yeni prensip]  and Theory 39, no. 7 (Aralık 2007).
                               Okullarının Yeşillendirilmesi:
        Düşünceler] Ulusal Eğitim Birliği,           Context, no. 27 (Kış 1991 içinde),
        www.nea.org/aew/quotes.html  Maliyetleri ve Faydaları], Capital E,   www.context.org/ICLIB/IC27/Orr.htm  “Come to Your Senses: Your Sense
                               2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/             of Touch” [Duyularınızın Farkına
        (s. 114) Amerikan Devlet Eğitim   items/O59F9819.pdf  (s. 144) Okulları Sürdürülebilir   Varın: Dokunma Duyunuz], Oracle
        Sisteminin Kısa Tarihçesi                    Kılacak Unsurlar       Eğitim Vakfı, ThinkQuest, library.
        Sharon Haar, ed., Schools for   Gregory Kats, Greening America’s   “CHPS Overview No. 4. What is a   thinkquest.org/3750/touch/touch.
        Cities: Urban Strategies, National   Schools: Costs and Benefits [ABD’nin   High Performance High School?”   html
        Endowment for the Arts, New York:   Okullarının Yeşillendirilmesi:   [Yüksek Performanslı Lise
        Princeton Architectural Press, 2002.  Maliyetleri ve Faydaları], Capital E,   Nedir?], The Collaborative for High   Christopher Alexander ve
                               2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/  Performance Schools, Inc., www.chps.  arkadaşları, A Pattern Language
        (s. 116) New Columbia Halk   items/O59F9819.pdf  net/chps_schools/overviewWhatIs.  [Kalıpların Dili], New York: Oxford
        Kampüsü                                      htm                    University Press, 1977.
        Chelsea Houy, ”Textbook Tech”   Hashem Akbari Lawrence              Gavin Ambrose ve Paul Harris,
                               Berkeley Ulusal Laboratuvarı,
        Archi-Tech Mag (Nisan 2007),                 (s. 146) Kvernhuset Ortaokulu
        www.architechmag.com/articles/  Greening America’s Schools: Costs   Karin Buvik, “Bringing the outside   Colour: Basics Design [Grafik
                               and Benefits, [ABD’nin Okullarının
                                                                            Tasarımda Renk, Literatür, İstanbul,
        detail.aspx?contentID=3676                   inside” [Dışarıyı içeriye taşımak]
                               Yeşillendirilmesi: Maliyetleri ve            2013], Chicago: AVA Publishing,
        “Amerikan Mimarlık Vakfı ve   Faydaları içinde], Gregory Kats,   Children in Europe, Mart 2005.  2005.
        Knowledgeworks Vakfı’nın 2007   Capital E, 2006, www.cap-e.com/  (s. 148) Öğrencilerden Yeşile Övgü
        Richard Riley Ödülü açıklaması”   ewebeditpro/items/O59F9819.pdf  Generation G Film, Kontentreal   (s. 165) Yukarıdan aşağıya
        American Mimarlık Vakfı, www.  “Benefits of Green Schools” [Yeşil   Productions, www.kontentreal.com  “What Are Taste Buds?” [Tat Alma
                                                                            Cisimcikleri Nedir?], KidsHealth,
        archfoundation.org/aaf/aaf/
        News.45.htm            Okulların Faydaları]; ABD Yeşil Bina   (s. 152) Yeşil Tasarruf   www.kidshealth.org/kid/talk/qa/
                               Konseyi, www.buildgreenschools.  J. Brown, P. Plympton ve K. Stevens,   taste_buds.html
        (s. 118) Çokamaçlı Protestan Devlet   org/press/benefits.html   High-Performance Schools: Affordable
        Okulu                                        Green Design for K-12 Schools   Johann Pestalozzi alıntısının
        Peter Hübner, Evangelische   Al Gore alıntısı, “Stars join   [Yüksek Performanslı Okullar: İlk   kaynağı: Inventing Kindergarten
        Gesamtschule Gelsenkirchen-  Clinton’s campaign to save   veOrta Öğretim Okulları için Düşük   [Anaokulunun İcadı], Norman
        Bismarck: Kinder Bauen Ihrer   the world” [Clinton’ın dünyayı   Maliyetli Yeşil Tasarım] (NREL/CP-  Brosterman, New York: H.N.
        Schule / Children Make Their Own   kurtarma kampanyasına yıldızlar   710-34967), 2004 ACEEE Enerji   Abrams, 1997.
        School [Çocuklar Kendi Okullarını   da katıldı]; ABC News, 27 Eylül   Tasarruflu Binalar Yaz İncelemesi,   Qais Faryadi, “The Montessori
        Tasarlıyor], İki dilde hazırlanmış   2007, www.abc.net.au/news/  2004.  Paradigm of Learning: So What?”
        baskı, Fellbach, Almanya: Edition   stories/2007/09/27/2045263.     [Montessori’nin Eğitim Paradigması:
        Axel Menges, 2006.     htm                   (s. 154) Charlottesville Waldorf   Öyleyse Ne Olmuş?] Ph.D. tezi UiTM
                                                     Okulu
                               “Benefits of Green Schools” [Yeşil           Malezya, 2007.
        (s. 120) Mahallelere Hayat Veren   Okulların Faydaları], ABD Yeşil Bina   “Commitment to the Power of Two”
        Okul Bahçeleri                               [İkinin Gücüne Adanmışlık] The Acorn   “George Sheehan” ThinkExist,
        Thomas M. Menino, “Designing   Konseyi, www.buildgreenschools.  3, no. 2 (Sonbahar 2007), www.  thinkexist.com/quotes/george_
                               org/press/benefits.html
        Schoolyards & Building Community”            greenestschool.org/images/stories/  sheehan/
        [Okul Bahçeleri Tasarlamak ve   (s. 137) Yukarıdan aşağıya   acorn_fall_2007.pdf
        Komüniteler Kurmak], Boston Okul   Timothy Smith ve arkadaşları, Effects   Jeff Goldberg, “Quivering: Bundles
        Bahçeleri Girişimi, www.schoolyards.  of Energy Needs and Expenditures on   (s. 157) IslandWood Okulu   That Let Us Hear” [Kıpırtı:
                                                     Richard Louv, Last Child in the Woods
        org/text/Schoolyard.pdf  U.S. Public Schools [Enerji İhtiyacı ve   [Ormandaki Son Çocuk], gözden   Duymamızı Sağlayan Bağlar]
                                                                            Seeing, Hearing, and Smelling
        (s. 122) Okul İnşa Etmek, Toplumu   Giderlerinin ABD’de Devlet Okullarına   geçirilmiş ve güncellenmiş basım,   the World: New Findings Help
        Yeniden Şekillendirmek   Etkileri] (NCES 2003-018), Ulusal   New York: Algonquin Books of Chapel  Scientists Make Sense of Our
        Carolyn Edwards, George Forman   Eğitim İstatistikleri Merkezi, ABD   Hill, 2008.  Senses [Dünyayı Görmek, Duymak
        ve Lalla Gandini, The Hundred   Eğitim Bakanlığı, 2003, www.nces.   ve Koklamak: Edinilen Yeni Bulgular
        Languages of Children: The   ed.gov/pubs2003/2003018.pdf  (s. 158) IslandWood Okulu   Bilim İnsanlarının Duyularımızı
        Reggio Emilia Approach Advanced   J. Brown, P. Plympton ve K.   “IslandWood: A School in the Woods”   Anlamlandırmasına Yardımcı
        Reflections [Çocukların Yüz Dili:   Stevens, High-Performance Schools:   [IslandWood:Ormanda Bir Okul],   Oluyor içinde] Howard Hughes Tıp
        Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı],   Affordable Green Design for K-12   DesignShare, www.designshare.com/  Enstitüsü, 1995, www.hhmi.org/
        2. Baskı, New York: Ablex   Schools [Yüksek Performanslı   index.php/projects/islandwood/  senses/
        Publishing, 1998.      Okullar: İlk ve Ortaöğretim Okulları   narratives
                               İçin Ekonomik Yeşil Tasarım];   Debbi Brainerd, “History of Island   (s. 172) Yenilebilir Okul Bahçesi
        (s. 124) Rosa Parks İlkokulu                                        Carey Jones, “An Interview with
        Mahlum Architects, “Rosa Parks   (NREL/CP-710-34967), 2004   Wood” [IslandWood’un Tarihi]   Alice Waters,” [Alice Waters ile Bir
                               ACEEE Enerji Tasarruflu Binalar Yaz
                                                     ve Pat Guild O’Rourke, “What is
        Elementary School Students Walk,                                    Söyleşi]  Montessori Life (1 Nisan
        Bicycle Rather Than Take the Bus,”   İncelemesi, 2004.  Island Wood” [IslandWood Nedir?],    2005), www.findarticles.com/p/
                                                     New Horizons for Learning, www.
        [Rosa Parks İlkokulu Öğrencileri   “Benefits of Green Schools” [Yeşil   articles/mi_qa4097/is_200504/
        Okula Otobüs Yerine Yürüyerek ve   Okulların Faydaları], ABD Yeşil Bina   newhorizons.org/strategies/  ai_n14686845
                                                     environmental/front_environmental.
        Bisikletle Gitmeyi Tercih Ediyor]   Konseyi, www.buildgreenschools.
        Environmental Design + Construction   org/press/benefits.html   htm   (s. 172) Okul Yemeklerinin

        (11 Temmuz 2007), www.edcmag.                6  Duyular Âlemi       Kahramanı
        com/CDA/Archives/BNP_GUID_9-5-  Timothy Smith ve arkadaşları,       Niko Griffin, “Local volunteer
        06_A_10000000000000133925  Effects of Energy Needs and   (s. 164) Yukarıdan aşağıya   transforms pupil’s attitudes to
                               Expenditures on U.S. Public Schools   Jamie Oliver, Killer Facts About Our   vegetables in a successful school
        (s. 130) Chicago Devlet Okulları   [Enerji İhtiyacı ve Giderlerinin   gardening club” [Yerel gönüllü,
        Richard Daley, “Sürdürülebilir   ABD’nin Devlet Okullarına Etkileri]   Weight Problem [Kilo Sorunumuza   bir okula kurduğu bahçıvanlık
                                                     Dair Ölümcül Gerçekler: Eğitim
        Komüniteler Yaratma Zirvesi”nde   (NCES 2003-018), Ulusal Eğitim    kulübünün başarısı sayesinde
        yaptığı konuşma, Manchester,   İstatistikleri Merkezi, ABD Eğitim   Felsefesi ve Kuramı], Feed Me Better   öğrencilerin sebzelere olan bakışını
                                                     [Beni Daha İyi Besle], 2006, www.
                               Bakanlığı, 2003, www.nces.ed.gov/
        252 |
   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259