Page 254 - Üçüncü Öğretmen
P. 254
Dair Rapor], Cheryl Charles ve Birleşik Krallık, Şubat 2005, egov. pubs2003/2003018.pdf jamieoliver.com/media/jo_sd_killer_
ark., Children & Nature Network, cityofchicago.org facts.pdf?phpMyAdmin=06af156b7
2008, www.childrenandnature.org/ David Orr, “What Is Education For? 6166043e2845ee292db12ee
uploads/CNMovement.pdf 5 Sürdürülebilir Okullar Six myths about the foundations Juhani Pallasmaa, “Embodied
of modern education and six new
“American Education Week, principles to replace them?” [Eğitimin Experience and Sensory Thought”
November 11–17, 2007 Education (s. 136) Yukarıdan aşağıya Amacı Nedir? Modern eğitimin [Şekillenen Deneyim ve Duyusal
Gregory Kats, Greening America’s
Quotes,” [Amerikan Eğitim Günü, temelleri hakkında altı mit ve onların Düşünce], Educational Philosophy
11-17 Kasım 2007, Eğitim Üzerine Schools: Costs and Benefits [ABD’nin yerine geçebilecek altı yeni prensip] and Theory 39, no. 7 (Aralık 2007).
Okullarının Yeşillendirilmesi:
Düşünceler] Ulusal Eğitim Birliği, Context, no. 27 (Kış 1991 içinde),
www.nea.org/aew/quotes.html Maliyetleri ve Faydaları], Capital E, www.context.org/ICLIB/IC27/Orr.htm “Come to Your Senses: Your Sense
2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/ of Touch” [Duyularınızın Farkına
(s. 114) Amerikan Devlet Eğitim items/O59F9819.pdf (s. 144) Okulları Sürdürülebilir Varın: Dokunma Duyunuz], Oracle
Sisteminin Kısa Tarihçesi Kılacak Unsurlar Eğitim Vakfı, ThinkQuest, library.
Sharon Haar, ed., Schools for Gregory Kats, Greening America’s “CHPS Overview No. 4. What is a thinkquest.org/3750/touch/touch.
Cities: Urban Strategies, National Schools: Costs and Benefits [ABD’nin High Performance High School?” html
Endowment for the Arts, New York: Okullarının Yeşillendirilmesi: [Yüksek Performanslı Lise
Princeton Architectural Press, 2002. Maliyetleri ve Faydaları], Capital E, Nedir?], The Collaborative for High Christopher Alexander ve
2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/ Performance Schools, Inc., www.chps. arkadaşları, A Pattern Language
(s. 116) New Columbia Halk items/O59F9819.pdf net/chps_schools/overviewWhatIs. [Kalıpların Dili], New York: Oxford
Kampüsü htm University Press, 1977.
Chelsea Houy, ”Textbook Tech” Hashem Akbari Lawrence Gavin Ambrose ve Paul Harris,
Berkeley Ulusal Laboratuvarı,
Archi-Tech Mag (Nisan 2007), (s. 146) Kvernhuset Ortaokulu
www.architechmag.com/articles/ Greening America’s Schools: Costs Karin Buvik, “Bringing the outside Colour: Basics Design [Grafik
and Benefits, [ABD’nin Okullarının
Tasarımda Renk, Literatür, İstanbul,
detail.aspx?contentID=3676 inside” [Dışarıyı içeriye taşımak]
Yeşillendirilmesi: Maliyetleri ve 2013], Chicago: AVA Publishing,
“Amerikan Mimarlık Vakfı ve Faydaları içinde], Gregory Kats, Children in Europe, Mart 2005. 2005.
Knowledgeworks Vakfı’nın 2007 Capital E, 2006, www.cap-e.com/ (s. 148) Öğrencilerden Yeşile Övgü
Richard Riley Ödülü açıklaması” ewebeditpro/items/O59F9819.pdf Generation G Film, Kontentreal (s. 165) Yukarıdan aşağıya
American Mimarlık Vakfı, www. “Benefits of Green Schools” [Yeşil Productions, www.kontentreal.com “What Are Taste Buds?” [Tat Alma
Cisimcikleri Nedir?], KidsHealth,
archfoundation.org/aaf/aaf/
News.45.htm Okulların Faydaları]; ABD Yeşil Bina (s. 152) Yeşil Tasarruf www.kidshealth.org/kid/talk/qa/
Konseyi, www.buildgreenschools. J. Brown, P. Plympton ve K. Stevens, taste_buds.html
(s. 118) Çokamaçlı Protestan Devlet org/press/benefits.html High-Performance Schools: Affordable
Okulu Green Design for K-12 Schools Johann Pestalozzi alıntısının
Peter Hübner, Evangelische Al Gore alıntısı, “Stars join [Yüksek Performanslı Okullar: İlk kaynağı: Inventing Kindergarten
Gesamtschule Gelsenkirchen- Clinton’s campaign to save veOrta Öğretim Okulları için Düşük [Anaokulunun İcadı], Norman
Bismarck: Kinder Bauen Ihrer the world” [Clinton’ın dünyayı Maliyetli Yeşil Tasarım] (NREL/CP- Brosterman, New York: H.N.
Schule / Children Make Their Own kurtarma kampanyasına yıldızlar 710-34967), 2004 ACEEE Enerji Abrams, 1997.
School [Çocuklar Kendi Okullarını da katıldı]; ABC News, 27 Eylül Tasarruflu Binalar Yaz İncelemesi, Qais Faryadi, “The Montessori
Tasarlıyor], İki dilde hazırlanmış 2007, www.abc.net.au/news/ 2004. Paradigm of Learning: So What?”
baskı, Fellbach, Almanya: Edition stories/2007/09/27/2045263. [Montessori’nin Eğitim Paradigması:
Axel Menges, 2006. htm (s. 154) Charlottesville Waldorf Öyleyse Ne Olmuş?] Ph.D. tezi UiTM
Okulu
“Benefits of Green Schools” [Yeşil Malezya, 2007.
(s. 120) Mahallelere Hayat Veren Okulların Faydaları], ABD Yeşil Bina “Commitment to the Power of Two”
Okul Bahçeleri [İkinin Gücüne Adanmışlık] The Acorn “George Sheehan” ThinkExist,
Thomas M. Menino, “Designing Konseyi, www.buildgreenschools. 3, no. 2 (Sonbahar 2007), www. thinkexist.com/quotes/george_
org/press/benefits.html
Schoolyards & Building Community” greenestschool.org/images/stories/ sheehan/
[Okul Bahçeleri Tasarlamak ve (s. 137) Yukarıdan aşağıya acorn_fall_2007.pdf
Komüniteler Kurmak], Boston Okul Timothy Smith ve arkadaşları, Effects Jeff Goldberg, “Quivering: Bundles
Bahçeleri Girişimi, www.schoolyards. of Energy Needs and Expenditures on (s. 157) IslandWood Okulu That Let Us Hear” [Kıpırtı:
Richard Louv, Last Child in the Woods
org/text/Schoolyard.pdf U.S. Public Schools [Enerji İhtiyacı ve [Ormandaki Son Çocuk], gözden Duymamızı Sağlayan Bağlar]
Seeing, Hearing, and Smelling
(s. 122) Okul İnşa Etmek, Toplumu Giderlerinin ABD’de Devlet Okullarına geçirilmiş ve güncellenmiş basım, the World: New Findings Help
Yeniden Şekillendirmek Etkileri] (NCES 2003-018), Ulusal New York: Algonquin Books of Chapel Scientists Make Sense of Our
Carolyn Edwards, George Forman Eğitim İstatistikleri Merkezi, ABD Hill, 2008. Senses [Dünyayı Görmek, Duymak
ve Lalla Gandini, The Hundred Eğitim Bakanlığı, 2003, www.nces. ve Koklamak: Edinilen Yeni Bulgular
Languages of Children: The ed.gov/pubs2003/2003018.pdf (s. 158) IslandWood Okulu Bilim İnsanlarının Duyularımızı
Reggio Emilia Approach Advanced J. Brown, P. Plympton ve K. “IslandWood: A School in the Woods” Anlamlandırmasına Yardımcı
Reflections [Çocukların Yüz Dili: Stevens, High-Performance Schools: [IslandWood:Ormanda Bir Okul], Oluyor içinde] Howard Hughes Tıp
Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı], Affordable Green Design for K-12 DesignShare, www.designshare.com/ Enstitüsü, 1995, www.hhmi.org/
2. Baskı, New York: Ablex Schools [Yüksek Performanslı index.php/projects/islandwood/ senses/
Publishing, 1998. Okullar: İlk ve Ortaöğretim Okulları narratives
İçin Ekonomik Yeşil Tasarım]; Debbi Brainerd, “History of Island (s. 172) Yenilebilir Okul Bahçesi
(s. 124) Rosa Parks İlkokulu Carey Jones, “An Interview with
Mahlum Architects, “Rosa Parks (NREL/CP-710-34967), 2004 Wood” [IslandWood’un Tarihi] Alice Waters,” [Alice Waters ile Bir
ACEEE Enerji Tasarruflu Binalar Yaz
ve Pat Guild O’Rourke, “What is
Elementary School Students Walk, Söyleşi] Montessori Life (1 Nisan
Bicycle Rather Than Take the Bus,” İncelemesi, 2004. Island Wood” [IslandWood Nedir?], 2005), www.findarticles.com/p/
New Horizons for Learning, www.
[Rosa Parks İlkokulu Öğrencileri “Benefits of Green Schools” [Yeşil articles/mi_qa4097/is_200504/
Okula Otobüs Yerine Yürüyerek ve Okulların Faydaları], ABD Yeşil Bina newhorizons.org/strategies/ ai_n14686845
environmental/front_environmental.
Bisikletle Gitmeyi Tercih Ediyor] Konseyi, www.buildgreenschools.
Environmental Design + Construction org/press/benefits.html htm (s. 172) Okul Yemeklerinin
(11 Temmuz 2007), www.edcmag. 6 Duyular Âlemi Kahramanı
com/CDA/Archives/BNP_GUID_9-5- Timothy Smith ve arkadaşları, Niko Griffin, “Local volunteer
06_A_10000000000000133925 Effects of Energy Needs and (s. 164) Yukarıdan aşağıya transforms pupil’s attitudes to
Expenditures on U.S. Public Schools Jamie Oliver, Killer Facts About Our vegetables in a successful school
(s. 130) Chicago Devlet Okulları [Enerji İhtiyacı ve Giderlerinin gardening club” [Yerel gönüllü,
Richard Daley, “Sürdürülebilir ABD’nin Devlet Okullarına Etkileri] Weight Problem [Kilo Sorunumuza bir okula kurduğu bahçıvanlık
Dair Ölümcül Gerçekler: Eğitim
Komüniteler Yaratma Zirvesi”nde (NCES 2003-018), Ulusal Eğitim kulübünün başarısı sayesinde
yaptığı konuşma, Manchester, İstatistikleri Merkezi, ABD Eğitim Felsefesi ve Kuramı], Feed Me Better öğrencilerin sebzelere olan bakışını
[Beni Daha İyi Besle], 2006, www.
Bakanlığı, 2003, www.nces.ed.gov/
252 |