Page 251 - Üçüncü Öğretmen
P. 251
KAYNAKÇA asp#head1 index.php/talks/ken_robinson_ www.toinspire.com/author.
asp?author=John+F.+Kennedy
says_schools_kill_creativity.html
BU KİTAPTA VERİLEN TÜM Sean McDougall, “The School of the (s. 8) Yukarıdan aşağıya Barack Obama, “Remarks of Senator
Future”dan [Geleceğin Okulu] alıntı,
İNTERNET BAĞLANTILARI, Kim Thomas, Futurelab, 2006, J. M. Lowe, “The interface between Barack Obama: Our Kids, Our
KİTABIN YAZIM www.futurelab.org.uk/resources/ educational facilities and learning Future” [Senatör Barack Obama’dan
DÖNEMİNDE GEÇERLİ OLAN publications_reports_articles/ climate in three elementary schools” Değerlendirmeler: Çocuklarımız,
BAĞLANTILARDIR. TÜM web_articles/web_Article424 [Üç ilkokulda eğitim tesisleri ve Yarınımız] Obama for America, www.
İSTATİSTİKLER VE PARA On Purpose Associates, “Neuro- öğrenme ortamı arasındaki ilişki barackobama.com/2007/11/20/
KAYNAKLARI İSE AKSİ science,” [Nörolojik bilimler] üzerine araştırma] Texas A&M remarks_of_senator_barack_
Üniversitesi’nden doktora tezi, Do
obam_34.php
BELİRTİLMEDİĞİ SÜRECE Funderstanding, School Facilities Affect Academic
ABD’YE AİTTİR. www.funderstanding.com/content/ Outcomes? [Okulların Sağladıkları
neuroscience İmkânlar Akademik Başarıyı Etkiliyor 1 Temel İhtiyaçlar
Giriş Ronald Kotulak, Inside the Brain mu?], Mark Schneider, National (s. 26) Yukarıdan aşağıya
[Beynin İçinde özet], “Twelve Clearinghouse for Educational Attacking Asthma, Combating an
(s. 2) Yukarıdan aşağıya Design Principles Based on Brain- Facilities, 2002, epidemic among our children:
“Statistics and Facts About High based Learning Research,” [Beyin www.edfacilities.org/pubs/ A Report to the Senate Committee
School Drop out Rates” [Lise Bazlı Öğrenim Üzerine Yapılan outcomes.pdf on Post Audit and Oversight of the
Öğrencilerinde Okul Bırakma Araştırmaları Temel Alan 12 Massachusetts Senate [Astımla
Oranları Hakkında İstatistikler ve Tasarım İlkesi], Jeffery A. Lackney, Action Kit for Municipal Leaders: Savaş, Çocuklarımız arasında
Gerçekler] The Silent Epidemic, School Design Research Studio, Improving Public Schools — Issue #5 yayılmış bir salgınla mücadele etmek:
www.silentepidemic.org/epidemic/ schoolstudio.engr.wisc.edu/ [Belediye Başkanları İçin Eylem Planı: Massachusetts Senatosu’nun
statistics-facts.htm Devlet Okullarını İyileştirmek, 5. Sayı],
brainbased.html Denetim ve Gözetimi Sonrası Senato
National League of Cities, Institute
National School Design Institute: (s. 6) Yukarıdan aşağıya for Youth, Education, and Families, Komitesine Verilen Rapor], The
A Report of Findings [Ulusal Okul Action Kit for Municipal Leaders: www.nlc.org/ASSETS/DE754D45E- Commonwealth of Massachusetts,
Tasarım Enstitüsü: Bulgu Raporu], Improving Public Schools — Issue #5 9AC4A5198A306F2F00E0023/Im- 2002 ve “Health, United States,
Amerikan Mimarlık Vakfı, 2006, [Belediye Başkanları İçin Eylem Planı: proving%20PS%20Action%20Kit.pdf 2005,” [ABD Sağlık Raporu 2005],
www.schooldesign.org/aaf/ Devlet Okullarını İyileştirmek, 5. Sayı], Hastalık Kontrol Merkezi, Greening
documents/report.nsdi.pdf Digest of Education Statistics, 2007 America’s Schools: Costs and Benefits
National League of Cities, Institute [2007 Okul İstatistikleri] (NCES [ABD’nin Okullarının Yeşillendirilmesi:
“New Report Sets Direction for for Youth, Education, and Families, 2008-022), ABD Eğitim Bakanlığı Maliyetleri ve Faydaları içinde],
School Design in 21st Century”, www.nlc.org/ASSETS/DE754D45E- Ulusal Eğitim İstatistikleri Merkezi, Gregory Kats, Capital E, 2006, www.
[Yeni Rapor 21. Yüzyıl Okul 9AC4A5198A306F2F00E0023/Im- 2008, www.nces.ed.gov/programs/ cap-e.com/ewebeditpro/items/
Tasarımının Yönünü Belirliyor] proving%20PS%20Action%20Kit.pdf digest/d07/ch_2.asp O59F9819.pdf
Amerikan Mimarlar Enstitüsü, Condition of Education, ABD Eğitim
2007, www.aia.org/nwsltr_cae. Bakanlığı Ulusal Eğitim İstatistikleri Census at School [Okul Anketi], Gregory Kats, Greening America’s
cfm?pagename=cae_a_200610_ Merkezi, 2001, “Asthma Facts and Statistics Canada, www19.statcan. Schools: Costs and Benefits [ABD’nin
new_report ca/04/04_0708/04_0708_020- Okullarının Yeşillendirilmesi:
Figures” [Astıma Dair Gerçekler eng.htm Maliyetleri ve Faydaları], Capital E,
Digest of Education Statistics, 2007 ve İstatistikler] Amerikan Astım ve 2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/
(NCES 2008-022), ABD Eğitim Alerji Vakfı, www.aafa.org/display. Michael R. Bloomberg, “Flabby, items/O59F9819.pdf
Bakanlığı Ulusal Eğitim İstatistikleri cfm?id=8&sub=42#_ftn12 Inefficient, Outdated,” [Ruhsuz,
Merkezi, 2008, www.nces.ed.gov/ Dr. Dieter Breithecker, Enjoying Verimsiz, Modası Geçmiş] Carnegie Mellon Üniversitesi
programs/digest/d07/ch_2.asp MikeBloomberg.com (14 Aralık Performans Geliştirme Merkezi,
School, Fun in Learning [Okuldan 2006), www.mikebloomberg.com/
(s. 4) Yukarıdan aşağıya Keyif Almak, Eğlenerek Öğrenmek], index.cfm?objectid=8F530AF0- Greening America’s Schools: Costs
and Benefits [ABD’nin Okullarının
Karl Fisch, Did You Know [Biliyor Federal Duruş ve Egzersiz Enstitüsü, 1D09-317F-BBA0E8C7BE4E89F9 Yeşillendirilmesi: Maliyetleri ve
muydunuz], www.youtube.com/ www.bag-haltungundbewegung. Faydaları], Gregory Kats, Capital E,
watch?v=K04o2ic4g-A de/fileadmin/bag/binary/BAG2_ (s. 10) Yukarıdan aşağıya 2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/
Enjoying_0302_E.pdf Mark Schneider, Do School Facilities
A Touch of Greatness [Mükemmelliğe Affect Academic Outcomes? items/O59F9819.pdf
Dokunmak], Independent Lens, Robert Balfanz ve Nettie Legters, [Okulların Sağladıkları İmkânlar Building Minds, Minding Buildings:
Independent Television Service, Locating the Dropout Crisis. Which Akademik Başarıyı Etkiliyor Turning Crumbling Schools into
www.pbs.org/independentlens/ High Schools Produce the Nation’s mu?], National Clearinghouse for Environments for Learning [Akılları
touchofgreatness/lessons.html# Dropouts? Where Are They Located? Educational Facilities, 2002, www. Yapılandırmak, Yapılar Üzerine Akıl
Who Attends Them? [Okul Bırakma
Dominic Savage, “Öğrenciler, Krizinin Kaynağına İnmek: Hangi edfacilities.org/pubs/outcomes.pdf Yürütmek: Harap Haldeki Okulları
sıralara sıkışamayacak kadar Okullar Ülkede Okul Bırakmada W. J. Hussar ve T.M. Bailey, Eğitim Ortamlarına Dönüştürmek],
büyük” başlıklı haberden, Polly Başrolü Oynuyor? Bunlar Nerede? Projections of Education Statistics Amerikan Öğretmenler Federasyonu,
Curtis, Hangi Öğrenciler Bu Okullara to 2016 [Eğitim İstatistiklerine 2006, www.aft.org/topics/building-
guardian.co.uk (4 Kasım Gidiyor?], John Hopkins Üniversitesi Dair 2016 Tahminleri] 2016(NCES conditions/downloads/minding-
2008), www.guardian.co.uk/ Risk Altındaki Öğrencilerin Eğitimine 2008-060), ABD Eğitim Bakanlığı bldgs.pdf
education/2008/nov/04/ Dair Araştırmalar Merkezi, Ulusal Eğitim İstatistikleri Gregory Kats, Greening America’s
bigchildren-chairs
www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/ Merkezi, 2007, www.nces.ed.gov/ Schools: Costs and Benefits [ABD’nin
National School Design Institute: contentdelivery/servlet/ pubs2008/2008060.pdf Okullarının Yeşillendirilmesi:
A Report of Findings [Ulusal Okul ERICServlet?accno=ED484525 Renate Nummela Caine ve Geoffrey Maliyetleri ve Faydaları], Capital E,
Tasarım Enstitüsü: Bulgu Raporu], Dr. Dieter Breithecker, Enjoying Caine, Education at the Edge of 2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/
Amerikan Mimarlık Vakfı, 2006, School, Fun in Learning [Okuldan Possibility [Olasılıklar Sınırında items/O59F9819.pdf
www.schooldesign.org/aaf/ Keyif Almak, Eğlenerek Öğrenmek], Eğitim], Alexandria, VA: Association Mark Schneider, Do School Facilities
documents/report.nsdi.pdf
Federal Duruş ve Egzersiz Enstitüsü, for Supervision and Curriculum Affect Academic Outcomes?
Cassandra Rowand, “How Old www.bag-haltungundbewegung. Development, 1997. [Okulların Sağladıkları İmkânlar
Are America’s Public Schools?” de/fileadmin/bag/binary/BAG2_ “George Bernard Shaw,” Akademik Başarıyı Etkiliyor
[Amerikan Devlet Okulları Kaç Enjoying_0302_E.pdf Wikiquote, en.wikiquote.org/w/ mu?], National Clearinghouse
Yaşında?], Education Statistics Sir Ken Robinson, Sir Ken Robinson: index.php?title=George_Bernard_ for Educational Facilities [Eğitim
Quarterly 1, no. 1 (20 Nisan, 1999), Do schools kill creativity? [Sir Shaw&oldid=857440 Tesisleri için Ulusal Takas Merkezi],
www.nces.ed.gov/programs/ Ken Robinson: Okullar yaratıcılığı 2002, www.edfacilities.org/pubs/
quarterly/Vol_1/1_1/4-esq11-h. “John F. Kennedy” To Inspire, outcomes.pdf
öldürüyor mu?], TED, www.ted.com/
| 249