Page 251 - Üçüncü Öğretmen
P. 251

KAYNAKÇA              asp#head1              index.php/talks/ken_robinson_  www.toinspire.com/author.
                                                                               asp?author=John+F.+Kennedy
                                                         says_schools_kill_creativity.html
            BU KİTAPTA VERİLEN TÜM   Sean McDougall, “The School of the   (s. 8) Yukarıdan aşağıya   Barack Obama, “Remarks of Senator
                                  Future”dan [Geleceğin Okulu] alıntı,
            İNTERNET BAĞLANTILARI,   Kim Thomas, Futurelab, 2006,    J. M. Lowe, “The interface between   Barack Obama: Our Kids, Our
            KİTABIN YAZIM         www.futurelab.org.uk/resources/  educational facilities and learning   Future” [Senatör Barack Obama’dan
            DÖNEMİNDE GEÇERLİ OLAN   publications_reports_articles/  climate in three elementary schools”   Değerlendirmeler: Çocuklarımız,
            BAĞLANTILARDIR. TÜM   web_articles/web_Article424  [Üç ilkokulda eğitim tesisleri ve   Yarınımız] Obama for America, www.
            İSTATİSTİKLER VE PARA   On Purpose Associates, “Neuro-  öğrenme ortamı arasındaki ilişki   barackobama.com/2007/11/20/
            KAYNAKLARI İSE AKSİ   science,” [Nörolojik bilimler]   üzerine araştırma] Texas A&M   remarks_of_senator_barack_
                                                         Üniversitesi’nden doktora tezi, Do
                                                                               obam_34.php
            BELİRTİLMEDİĞİ SÜRECE   Funderstanding,      School Facilities Affect Academic
            ABD’YE AİTTİR.        www.funderstanding.com/content/  Outcomes? [Okulların Sağladıkları
                                  neuroscience           İmkânlar Akademik Başarıyı Etkiliyor   1  Temel İhtiyaçlar
            Giriş                 Ronald Kotulak, Inside the Brain   mu?], Mark Schneider, National   (s. 26) Yukarıdan aşağıya
                                  [Beynin İçinde özet], “Twelve   Clearinghouse for Educational   Attacking Asthma, Combating an
            (s. 2) Yukarıdan aşağıya    Design Principles Based on Brain-  Facilities, 2002,    epidemic among our children:
            “Statistics and Facts About High   based Learning Research,” [Beyin   www.edfacilities.org/pubs/  A Report to the Senate Committee
            School Drop out Rates” [Lise   Bazlı Öğrenim Üzerine Yapılan   outcomes.pdf  on Post Audit and Oversight of the
            Öğrencilerinde Okul Bırakma   Araştırmaları Temel Alan 12          Massachusetts Senate [Astımla
            Oranları Hakkında İstatistikler ve   Tasarım İlkesi], Jeffery A. Lackney,   Action Kit for Municipal Leaders:   Savaş, Çocuklarımız arasında
            Gerçekler] The Silent Epidemic,   School Design Research Studio,   Improving Public Schools — Issue #5   yayılmış bir salgınla mücadele etmek:
            www.silentepidemic.org/epidemic/  schoolstudio.engr.wisc.edu/  [Belediye Başkanları İçin Eylem Planı:   Massachusetts Senatosu’nun
            statistics-facts.htm                         Devlet Okullarını İyileştirmek, 5. Sayı],
                                  brainbased.html                              Denetim ve Gözetimi Sonrası Senato
                                                         National League of Cities, Institute
            National School Design Institute:   (s. 6) Yukarıdan aşağıya   for Youth, Education, and Families,   Komitesine Verilen Rapor], The
            A Report of Findings [Ulusal Okul   Action Kit for Municipal Leaders:   www.nlc.org/ASSETS/DE754D45E-  Commonwealth of Massachusetts,
            Tasarım Enstitüsü: Bulgu Raporu],   Improving Public Schools — Issue #5   9AC4A5198A306F2F00E0023/Im-  2002 ve “Health, United States,
            Amerikan Mimarlık Vakfı, 2006,   [Belediye Başkanları İçin Eylem Planı:   proving%20PS%20Action%20Kit.pdf  2005,” [ABD Sağlık Raporu 2005],
            www.schooldesign.org/aaf/  Devlet Okullarını İyileştirmek, 5. Sayı],   Hastalık Kontrol Merkezi, Greening
            documents/report.nsdi.pdf                    Digest of Education Statistics, 2007   America’s Schools: Costs and Benefits
                                  National League of Cities, Institute   [2007 Okul İstatistikleri] (NCES   [ABD’nin Okullarının Yeşillendirilmesi:
            “New Report Sets Direction for   for Youth, Education, and Families,    2008-022), ABD Eğitim Bakanlığı   Maliyetleri ve Faydaları içinde],
            School Design in 21st Century”,   www.nlc.org/ASSETS/DE754D45E-  Ulusal Eğitim İstatistikleri Merkezi,   Gregory Kats, Capital E, 2006, www.
            [Yeni Rapor 21. Yüzyıl Okul   9AC4A5198A306F2F00E0023/Im-  2008, www.nces.ed.gov/programs/  cap-e.com/ewebeditpro/items/
            Tasarımının Yönünü Belirliyor]   proving%20PS%20Action%20Kit.pdf  digest/d07/ch_2.asp  O59F9819.pdf
            Amerikan Mimarlar Enstitüsü,   Condition of Education, ABD Eğitim
            2007, www.aia.org/nwsltr_cae.  Bakanlığı Ulusal Eğitim İstatistikleri   Census at School [Okul Anketi],   Gregory Kats, Greening America’s
            cfm?pagename=cae_a_200610_  Merkezi, 2001, “Asthma Facts and   Statistics Canada, www19.statcan.  Schools: Costs and Benefits [ABD’nin
            new_report                                   ca/04/04_0708/04_0708_020-  Okullarının Yeşillendirilmesi:
                                  Figures” [Astıma Dair Gerçekler   eng.htm    Maliyetleri ve Faydaları], Capital E,
            Digest of Education Statistics, 2007   ve İstatistikler] Amerikan Astım ve   2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/
            (NCES 2008-022), ABD Eğitim   Alerji Vakfı, www.aafa.org/display.  Michael R. Bloomberg, “Flabby,   items/O59F9819.pdf
            Bakanlığı Ulusal Eğitim İstatistikleri   cfm?id=8&sub=42#_ftn12  Inefficient, Outdated,” [Ruhsuz,
            Merkezi, 2008, www.nces.ed.gov/  Dr. Dieter Breithecker, Enjoying   Verimsiz, Modası Geçmiş]   Carnegie Mellon Üniversitesi
            programs/digest/d07/ch_2.asp                 MikeBloomberg.com (14 Aralık   Performans Geliştirme Merkezi,
                                  School, Fun in Learning [Okuldan   2006), www.mikebloomberg.com/
            (s. 4) Yukarıdan aşağıya    Keyif Almak, Eğlenerek Öğrenmek],   index.cfm?objectid=8F530AF0-  Greening America’s Schools: Costs
                                                                               and Benefits [ABD’nin Okullarının
            Karl Fisch, Did You Know [Biliyor   Federal Duruş ve Egzersiz Enstitüsü,     1D09-317F-BBA0E8C7BE4E89F9  Yeşillendirilmesi: Maliyetleri ve
            muydunuz], www.youtube.com/  www.bag-haltungundbewegung.           Faydaları], Gregory Kats, Capital E,
            watch?v=K04o2ic4g-A   de/fileadmin/bag/binary/BAG2_  (s. 10) Yukarıdan aşağıya   2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/
                                  Enjoying_0302_E.pdf    Mark Schneider, Do School Facilities
            A Touch of Greatness [Mükemmelliğe           Affect Academic Outcomes?   items/O59F9819.pdf
            Dokunmak], Independent Lens,   Robert Balfanz ve Nettie Legters,   [Okulların Sağladıkları İmkânlar   Building Minds, Minding Buildings:
            Independent Television Service,    Locating the Dropout Crisis. Which   Akademik Başarıyı Etkiliyor   Turning Crumbling Schools into
            www.pbs.org/independentlens/  High Schools Produce the Nation’s   mu?], National Clearinghouse for   Environments for Learning [Akılları
            touchofgreatness/lessons.html#  Dropouts? Where Are They Located?   Educational Facilities, 2002, www.  Yapılandırmak, Yapılar Üzerine Akıl
                                  Who Attends Them? [Okul Bırakma
            Dominic Savage, “Öğrenciler,   Krizinin Kaynağına İnmek: Hangi   edfacilities.org/pubs/outcomes.pdf  Yürütmek: Harap Haldeki Okulları
            sıralara sıkışamayacak kadar   Okullar Ülkede Okul Bırakmada   W. J. Hussar ve T.M. Bailey,   Eğitim Ortamlarına Dönüştürmek],
            büyük” başlıklı haberden, Polly   Başrolü Oynuyor? Bunlar Nerede?   Projections of Education Statistics   Amerikan Öğretmenler Federasyonu,
            Curtis,               Hangi Öğrenciler Bu Okullara   to 2016 [Eğitim İstatistiklerine   2006, www.aft.org/topics/building-
            guardian.co.uk (4 Kasım   Gidiyor?], John Hopkins Üniversitesi   Dair 2016 Tahminleri] 2016(NCES   conditions/downloads/minding-
            2008), www.guardian.co.uk/  Risk Altındaki Öğrencilerin Eğitimine   2008-060), ABD Eğitim Bakanlığı   bldgs.pdf
            education/2008/nov/04/  Dair Araştırmalar Merkezi,   Ulusal Eğitim İstatistikleri   Gregory Kats, Greening America’s
            bigchildren-chairs
                                  www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/  Merkezi, 2007, www.nces.ed.gov/  Schools: Costs and Benefits [ABD’nin
            National School Design Institute:   contentdelivery/servlet/  pubs2008/2008060.pdf  Okullarının Yeşillendirilmesi:
            A Report of Findings [Ulusal Okul   ERICServlet?accno=ED484525   Renate Nummela Caine ve Geoffrey   Maliyetleri ve Faydaları], Capital E,
            Tasarım Enstitüsü: Bulgu Raporu],   Dr. Dieter Breithecker, Enjoying   Caine, Education at the Edge of   2006, www.cap-e.com/ewebeditpro/
            Amerikan Mimarlık Vakfı, 2006,    School, Fun in Learning [Okuldan   Possibility [Olasılıklar Sınırında   items/O59F9819.pdf
            www.schooldesign.org/aaf/  Keyif Almak, Eğlenerek Öğrenmek],   Eğitim], Alexandria, VA: Association   Mark Schneider, Do School Facilities
            documents/report.nsdi.pdf
                                  Federal Duruş ve Egzersiz Enstitüsü,     for Supervision and Curriculum   Affect Academic Outcomes?
            Cassandra Rowand, “How Old   www.bag-haltungundbewegung.  Development, 1997.  [Okulların Sağladıkları İmkânlar
            Are America’s Public Schools?”   de/fileadmin/bag/binary/BAG2_  “George Bernard Shaw,”    Akademik Başarıyı Etkiliyor
            [Amerikan Devlet Okulları Kaç   Enjoying_0302_E.pdf  Wikiquote, en.wikiquote.org/w/  mu?], National Clearinghouse
            Yaşında?], Education Statistics   Sir Ken Robinson, Sir Ken Robinson:   index.php?title=George_Bernard_  for Educational Facilities [Eğitim
            Quarterly 1, no. 1 (20 Nisan, 1999),   Do schools kill creativity? [Sir   Shaw&oldid=857440  Tesisleri için Ulusal Takas Merkezi],
            www.nces.ed.gov/programs/  Ken Robinson: Okullar yaratıcılığı      2002, www.edfacilities.org/pubs/
            quarterly/Vol_1/1_1/4-esq11-h.               “John F. Kennedy” To Inspire,   outcomes.pdf
                                  öldürüyor mu?], TED, www.ted.com/
                                                                                               |  249
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256