Page 250 - Üçüncü Öğretmen
P. 250
lara destek olmak için bir kılavuz elkitabı dizisi hazırlıyor. zenli olarak güncellenen bir en iyi uygulamalar arşivine yer
veriliyor.
kaboom.org
Kaboom, ülke çapında oyun fırsatlarının artırılması için www.futurelab.org.uk
toplulukları daha iyi kamu politikaları, finansman ve kamu- Futurelab, inovatif teknoloji ve uygulama yoluyla insanların
sal farkındalık elde etme yolunda örgütlüyor; kendi başla- öğrenme biçimlerini dönüştürüyor ve 21’inci yüzyıla uygun
rına yeni bir oyun alanı planlamak isteyen topluluklara ilgili yeni yaklaşımları destekleyen kaynaklar ve pratikler geliş-
kaynak ve yayınları sağlıyor. tiriyor.
Sürdürülebilir Okullar: digitallearning.macfound.org
Bu girişim, MacArthur Vakfı tarafından, dijital teknolojilerin
www.annex36.com gençlerin öğrenme, oyun oynama, sosyalleşme ve toplum-
Uluslararası Enerji Ajansı sponsorluğundaki Annex 36, sal hayata katılım biçimlerini ne yönde değiştirdiğini belirle-
dünyanın her tarafındaki ülkelerde eğitim kurumu binalarının mek amacıyla başlatıldı. Web sitesinde en son araştırmala-
sağladığı öğrenim ve eğitim ortamlarının iyileştirilmesi için ra, bloglara ve ödüllere yer veriliyor.
karar mercilerine ve tasarımcılara, enerji tasarruflu donanım
güçlendirmede kullanılacak araçlar ve kılavuz ilkeler sağla- insight.eun.org
mayı amaçlıyor. Okul eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojisi gözlemevi Insi-
ght, eğitim alanında ulusal, bölgesel ya da yerel kademeler-
www.buildgreenschools.org deki karar mercilerine, e-öğrenime yönelik etkili stratejiler
ABD Yeşil Bina Konseyi’nin web sitesi, yeşil okulların fay- geliştirme yolunda destek sağlamak için tasarlanmış.
dalarına dair bilgiler, proje profilleri, haberler, videolar ve
kılavuz yayınlar sağlayarak, çevreye duyarlı okul binalarının
yapımına destek veriyor. Film/Video
www.chps.net e² design
Collaborative for High Performance Schools [Yüksek www.pbs.org/e2/design.html
Performanslı Okullar İçin İşbirliği] yüksek performanslı e² design, sürdürülebilir mimarlık alanındaki öncüleri ve
okulların, yani enerji ve kaynak tasarrufu sağlamakla kal- inovasyon yapanları, yaptıkları çalışmaların zorlu çevresel
mayıp, aynı zamanda kaliteli eğitim için gerekli imkânların ve toplumsal sorunlara nasıl çözüm getirdiğini konu edinen,
olduğu sağlıklı, rahat, aydınlık ortamların tasarım, yapım ve halen sürmekte olan PBS yayını bir dizi.
işletimine olanak sağlıyor.
Sowing the Seeds for a More Creative Society [Daha
Duyular Âlemi: Yaratıcı Bir Toplumun Tohumlarını Atmak]
www.kidsgardening.org mitworld.mit.edu/video/372
National Gardening Association’ın [Ulusal Bahçıvanlık Bu seminer videosunda, MIT Medya Laboratuvarı profesörü
Mitchel Resnick, bilgisayarlar ve teknolojinin yalnızca bilgi
Derneği] girişimlerinden olan bu site, ilk ve ortaöğretime almak için değil, çocukları tasarlamaya, yaratmaya ve icat
yönelik geniş çeşitlilikte bitkisel temelli eğitim materyali ve etmeye teşvik etmek için de kullanılması gerektiğini anlatı-
programı sağlıyor.
yor. Resnick’in çalışmalarında, yeni teknolojilerin insanlara
Herkes için Eğitim: (özellikle de çocuklara) yeni yollardan yeni şeyler öğrenme
konusunda nasıl yardımcı olabileceğini araştırıyor.
www.beyondaccess.org
Bu site, tüm çocuklar için kapsayıcı oyun ortamları yaratma TED: Ideas Worth Spreading www.ted.com
çabasındaki anne babalara, fikir savunucularına, topluluk- Bkz. Ken Robinson
lara, oyun ortamı tasarımcılarına ve ekipman üreticilerine Sir Ken Robinson, yaratıcılığı baltalayan değil, besleyen bir
rehberlik eden bilgiler içeriyor. eğitim sistemi yaratma konusunda eğlenceli ve derinden
sarsıcı bir konuşma yapıyor.
udeducation.org
Bu site, eğitici materyaller, evrensel tasarım konulu maka- Bkz. Ann Cooper
leler, kaynakça ve bağlantılar sağlayarak, eğitimcilere ve Ann Cooper çocukların okuldaki beslenme şekillerinde
öğrencilere evrensel tasarımın öğretimi ve öğrenimi konu- yaşanmak üzere olan devrimi konu alarak, yerel,
sunda destek veriyor.
sürdürülebilir, mevsimsel ve hatta eğitici gıda
cast.org kavramlarından bahsediyor.
Kâr amacı gütmeyen bir araştırma ve geliştirme kuruluşu
olan CAST, Universal Design for Learning [Eğitimde Evren- Bkz. David Eggers
sel Tasarım] aracılığıyla, bireylere ve özellikle engellilere Dave Eggers, TED cemaatini yerel devlet okullarına kişisel
sağlanan öğrenim olanaklarının genişletilmesi için çalışıyor. olarak ve yaratıcı bir şekilde destek vermeye çağırıyor.
Eggers, büyük bir şevkle, kendi kurduğu 826 Valencia özel
Eğitimin Yeniden Yapılandırılması: ders merkezinin dünyanın her tarafında benzer kuruluşların
açılmasına esin kaynağı oluşunu anlatıyor.
www.edutopia.org
George Lucas Eğitim Vakfı’nın web sitesi ve dergisi, ideal,
etkileşimli öğrenim ortamları konusunda bilgilendirmeler
yapıyor ve edinilen başarıların başkaları tarafından da yerel
olarak uygulanmasına olanak sağlıyor. Sitede ayrıca, dü-
248 |