Page 250 - Üçüncü Öğretmen
P. 250

lara destek olmak için bir kılavuz elkitabı dizisi hazırlıyor.  zenli olarak güncellenen bir en iyi uygulamalar arşivine yer
                                                     veriliyor.
        kaboom.org
        Kaboom, ülke çapında oyun fırsatlarının artırılması için   www.futurelab.org.uk
        toplulukları daha iyi kamu politikaları, finansman ve kamu-  Futurelab, inovatif teknoloji ve uygulama yoluyla insanların
        sal farkındalık elde etme yolunda örgütlüyor; kendi başla-  öğrenme biçimlerini dönüştürüyor ve 21’inci yüzyıla uygun
        rına yeni bir oyun alanı planlamak isteyen topluluklara ilgili   yeni yaklaşımları destekleyen kaynaklar ve pratikler geliş-
        kaynak ve yayınları sağlıyor.                tiriyor.
        Sürdürülebilir Okullar:                      digitallearning.macfound.org
                                                     Bu girişim, MacArthur Vakfı tarafından, dijital teknolojilerin
        www.annex36.com                              gençlerin öğrenme, oyun oynama, sosyalleşme ve toplum-
        Uluslararası Enerji Ajansı sponsorluğundaki Annex 36,   sal hayata katılım biçimlerini ne yönde değiştirdiğini belirle-
        dünyanın her tarafındaki ülkelerde eğitim kurumu binalarının   mek amacıyla başlatıldı. Web sitesinde en son araştırmala-
        sağladığı öğrenim ve eğitim ortamlarının iyileştirilmesi için   ra, bloglara ve ödüllere yer veriliyor.
        karar mercilerine ve tasarımcılara, enerji tasarruflu donanım
        güçlendirmede kullanılacak araçlar ve kılavuz ilkeler sağla-  insight.eun.org
        mayı amaçlıyor.                              Okul eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojisi gözlemevi Insi-
                                                     ght, eğitim alanında ulusal, bölgesel ya da yerel kademeler-
        www.buildgreenschools.org                    deki karar mercilerine, e-öğrenime yönelik etkili stratejiler
        ABD Yeşil Bina Konseyi’nin web sitesi, yeşil okulların fay-  geliştirme yolunda destek sağlamak için tasarlanmış.
        dalarına dair bilgiler, proje profilleri, haberler, videolar ve
        kılavuz yayınlar sağlayarak, çevreye duyarlı okul binalarının
        yapımına destek veriyor.                     Film/Video
        www.chps.net                                 e² design
        Collaborative for High Performance Schools [Yüksek   www.pbs.org/e2/design.html
        Performanslı Okullar İçin İşbirliği] yüksek performanslı   e² design, sürdürülebilir mimarlık alanındaki öncüleri ve
        okulların, yani enerji ve kaynak tasarrufu sağlamakla kal-  inovasyon yapanları, yaptıkları çalışmaların zorlu çevresel
        mayıp, aynı zamanda kaliteli eğitim için gerekli imkânların   ve toplumsal sorunlara nasıl çözüm getirdiğini konu edinen,
        olduğu sağlıklı, rahat, aydınlık ortamların tasarım, yapım ve   halen sürmekte olan PBS yayını bir dizi.
        işletimine olanak sağlıyor.
                                                     Sowing the Seeds for a More Creative Society [Daha
        Duyular Âlemi:                               Yaratıcı Bir Toplumun Tohumlarını Atmak]
        www.kidsgardening.org                        mitworld.mit.edu/video/372
        National Gardening Association’ın [Ulusal Bahçıvanlık   Bu seminer videosunda, MIT Medya Laboratuvarı profesörü
                                                     Mitchel Resnick, bilgisayarlar ve teknolojinin yalnızca bilgi
        Derneği] girişimlerinden olan bu site, ilk ve ortaöğretime   almak için değil, çocukları tasarlamaya, yaratmaya ve icat
        yönelik geniş çeşitlilikte bitkisel temelli eğitim materyali ve   etmeye teşvik etmek için de kullanılması gerektiğini anlatı-
        programı sağlıyor.
                                                     yor. Resnick’in çalışmalarında, yeni teknolojilerin insanlara
        Herkes için Eğitim:                          (özellikle de çocuklara) yeni yollardan yeni şeyler öğrenme
                                                     konusunda nasıl yardımcı olabileceğini araştırıyor.
        www.beyondaccess.org
        Bu site, tüm çocuklar için kapsayıcı oyun ortamları yaratma   TED: Ideas Worth Spreading www.ted.com
        çabasındaki anne babalara, fikir savunucularına, topluluk-  Bkz. Ken Robinson
        lara, oyun ortamı tasarımcılarına ve ekipman üreticilerine   Sir Ken Robinson, yaratıcılığı baltalayan değil, besleyen bir
        rehberlik eden bilgiler içeriyor.            eğitim sistemi yaratma konusunda eğlenceli ve derinden
                                                     sarsıcı bir konuşma yapıyor.
        udeducation.org
        Bu site, eğitici materyaller, evrensel tasarım konulu maka-  Bkz. Ann Cooper
        leler, kaynakça ve bağlantılar sağlayarak, eğitimcilere ve   Ann Cooper çocukların okuldaki beslenme şekillerinde
        öğrencilere evrensel tasarımın öğretimi ve öğrenimi konu-  yaşanmak üzere olan devrimi konu alarak, yerel,
        sunda destek veriyor.
                                                     sürdürülebilir, mevsimsel ve hatta eğitici gıda
        cast.org                                     kavramlarından bahsediyor.
        Kâr amacı gütmeyen bir araştırma ve geliştirme kuruluşu
        olan CAST, Universal Design for Learning [Eğitimde Evren-  Bkz. David Eggers
        sel Tasarım] aracılığıyla, bireylere ve özellikle engellilere   Dave Eggers, TED cemaatini yerel devlet okullarına kişisel
        sağlanan öğrenim olanaklarının genişletilmesi için çalışıyor.  olarak ve yaratıcı bir şekilde destek vermeye çağırıyor.
                                                     Eggers, büyük bir şevkle, kendi kurduğu 826 Valencia özel
        Eğitimin Yeniden Yapılandırılması:           ders merkezinin dünyanın her tarafında benzer kuruluşların
                                                     açılmasına esin kaynağı oluşunu anlatıyor.
        www.edutopia.org
        George Lucas Eğitim Vakfı’nın web sitesi ve dergisi, ideal,
        etkileşimli öğrenim ortamları konusunda bilgilendirmeler
        yapıyor ve edinilen başarıların başkaları tarafından da yerel
        olarak uygulanmasına olanak sağlıyor. Sitede ayrıca, dü-

        248 |
   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255