Page 248 - Üçüncü Öğretmen
P. 248

EK KAYNAKLAR                                 Schools for Cities: Urban Strategies [Şehirler İçin Okullar:
                                                     Kentsel Stratejiler], derleyen: Sharon Haar
                                                     Kitapta, okulların sosyal hayata ne şekillerde canlılık geti-
                                                     rebileceğini gösteren makalelere ve mevcut projelere yer
        Kitaplar                                     veriliyor.
        Architecture of Schools: The New Learning Environments   Schulhausbau. Der Stand der Dinge / Der Schweizer Be-
        [Okulların Mimarisi: Yeni Öğrenim Ortamları], Mark Dudek   itrag im Internationalen Kontext [Okul Binaları. Gelinen
        Kitapta, sürekli değişen eğitim teorilerini, büyümekte olan   Nokta: Uluslararası Bağlamda İsviçre’nin Katkıları], derle-
        çocukların hemen göze çarpmayan mekânsal ve psikolojik   yen: Hochbaudepartement der Stadt Zurich
        gereksinimlerini, bu tip binalara özel pratik konuları kapsa-  Okul tasarımında yapılan reformların verdiği sonuçlar ince-
        yan uzmanlık alanı ele alınıyor.
                                                     leniyor.
        Green Schools: Attributes for Health and Learning [Yeşil   Teach Like Your Hair’s on Fire [Saçlarınız Tutuşmuş Gibi
        Okullar: Sağlık ve Eğitim için Gerekli Nitelikler], Yeşil
        Okulların Sağlık ve Verim Açısından Faydalarını İnceleme ve   Öğretin], Rafe Esquith
        Değerlendirme Komitesi, Ulusal Araştırma Konseyi   Kitap, ders verdiği beşinci sınıflardan birinde dönüşüm
        Eğitimin iyileştirilmesinde çevreye duyarlı okul tasarımının   yaratan yetenekli bir öğretmenin hikâyesiyle okuyuculara
        potansiyeli inceleniyor.                     ilham veriyor. Esquith aynı zamanda Amerikan Başkanı’nın
                                                     verdiği Ulusal Sanat Madalyası’nı alan tek öğretmen.
        Inventing Kindergarten [Anaokulunun İcadı], Norman
        Brosteman                                    Thinking for Understanding: A Practical Resource for Teac-
        1830’larda Alman eğitimci Friedrich Froebel tarafından ge-  hing and Learning and Curriculum Development [Anlamak
        liştirilen, dönemi için devrim niteliğinde bir eğitim programı   için Düşünmek: Öğretim, Öğrenim ve Müfredat Oluştur-
        olan ilk anaokulunun kuruluş ilkeleri işleniyor.   mak İçin Pratik Bir Kaynak], derleyenler: Melvin Freestone
                                                     ve Designshare
        Learning Spaces [Öğrenim Alanları], derleyen: Diana G.   Kitap öğretmenlere, düşünmeyi öğrenciler için bilinçli ve
        Oblinger Kitap, öğrencilerin beklentilerinin öğrenim alanla-  stratejik bir etkinlik haline getirmede kullanabilecekleri özel
        rına etkilerini, öğrenmeyi kolaylaştıran ilke ve etkinlikleri ve   araç ve teknikler sunuyor.
        de öğrenim ortamlarını yaratanların bakış açısından tekno-
        lojinin rolünü odağına alıyor.               Third Space: When Learning Matters [Üçüncü Mekân:
                                                     Öğrenmenin Önemli Olduğu Zaman], Richard J. Deasy,
        Montessori: Educational Material for Early Childhood and   Lauren M. Stevenson
        Schools [Montessori: Erken Çocukluk Dönemi ve Okul-  Kitapta, on ekonomik açıdan dezavantajlı bölgede yaşa-
        lar İçin Eğitim Materyalleri], derleyenler: Thomas Müller,   yan ve okullarında sanatı kullanarak harikalar yaratan
        Romana Schneider                             çocukların, öğretmenlerin ve velilerin hayatında yaşanan
        Montessori’nin eğitim teorisi, felsefesinin hayata geçirilme-  köklü değişiklikler anlatılıyor.
        sinde kritik önem taşıyan öğrenim materyallerine odaklanı-
        larak, ana başlıklarıyla inceleniyor.        Whatever It Takes: Geoffrey Canada’s Quest to Change
                                                     Harlem and America [Her Ne Gerekiyorsa: Geoffrey Cana-
        Montessori: Science Behind the Genius [Montessori:   da’nın Harlem’i ve ABD’yi Değiştirme Uğraşı], Paul Tough
        Dehanın Arkasındaki Bilim], Angeline Stoll Lillard   Kitap, eğitim alanındaki ileri görüşlülüğüyle ün yapan Geo-
        Eğitimde Montessori yönteminin temel taşlarını oluşturan   ffrey Canada’nın bir profilini sunuyor. Canada’nın kurmuş
        sekiz anlayışın arkasında yatan araştırma sunuluyor ve bu   olduğu, halihazırda 7000’den fazla çocuğa hizmet veren
        anlayışların sınıflarda nasıl uygulandığı anlatılıyor.   Harlem Çocuk Bölgesi’nde, yetersiz hizmet alan kesimlerde
                                                     yoksulluğa son verme yönünde yürekli bir çaba sergileniyor.
        Opening Up Education: The Collective Advancement of Edu-
        cation through Open Technology, Open Content, and Open   A Whole New Mind: Why Right-Brainers Will Rule the Fu-
        Knowledge [Eğitimi Açık Hale Getirmek: Açık Teknoloji,   ture [Yepyeni Bir Akıl: Sağ Beynini Kullananlar Geleceğe
        Açık İçerik ve Açık Bilgi Yoluyla Toplu Olarak İlerlemek],   Hâkim mi Olacak?], Daniel Pink
        derleyenler: Toru Iiyoshi, M. S. Vijay Kumar    Pink, ufukta görünen “Kavramsal Çağ”da belirli beceriler-
        Bu kitap, açık eğitimin liderlerinin farklı açık eğitim   den etkili bir şekilde nasıl faydalanılabileceğini anlatıyor.
        girişimlerinde karşılaştıkları zorlukları, fırsatları ve elde
        ettikleri başarıları anlatan yazılarından derlenmiş.
                                                     Web siteleri/Organizasyonlar
        Out of Our Minds: Learning to be Creative [Yaratıcılık:
        Aklın Sınırlarını Aşmak, çev. Nihal Geyran Koldaş, Kitap   Genel Eğitim Bilgisi:
        Yayınevi, İstanbul, 2008], Sir Ken Robinson
        Robinson, 21. yüzyılda yaşamanın ve çalışmanın zorluk-  nces.ed.gov
        larını aşabilmek için zekâmızı ve yaratıcılığımızı ele alma;   National Center for Education Statistics [Eğitim İstatistikle-
        çocuklarımızı ve birbirimizi eğitme şeklimizde radikal deği-  ri Ulusal Merkezi] eğitimle ilgili veri toplayan ve analiz eden
        şiklikler yapmamız gerektiğini savunuyor.    başlıca federal kurumdur.
        A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction [Kalıp-  www.good.is/?p=12456
        ların Dili: Kentler, Binalar, İnşaat], Christopher Alexander   GOOD Form No. 005: Reform School. Good Magazine’in
        Yazar, 253 “kalıp” oluşturan geleneksel mimariyi ve doğal   odağına eğitim tasarımını alan “bilgi formlarından” biridir.
        unsurları temel alan pratik bir yapı ve planlama dili sunuyor.
        Kitap, yayımlanmasının üzerinden yirmi beş yıl geçtiği halde
        mimari alanında halen çok satanlar arasında yer alıyor.

        246 |
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253