Page 248 - Üçüncü Öğretmen
P. 248
EK KAYNAKLAR Schools for Cities: Urban Strategies [Şehirler İçin Okullar:
Kentsel Stratejiler], derleyen: Sharon Haar
Kitapta, okulların sosyal hayata ne şekillerde canlılık geti-
rebileceğini gösteren makalelere ve mevcut projelere yer
Kitaplar veriliyor.
Architecture of Schools: The New Learning Environments Schulhausbau. Der Stand der Dinge / Der Schweizer Be-
[Okulların Mimarisi: Yeni Öğrenim Ortamları], Mark Dudek itrag im Internationalen Kontext [Okul Binaları. Gelinen
Kitapta, sürekli değişen eğitim teorilerini, büyümekte olan Nokta: Uluslararası Bağlamda İsviçre’nin Katkıları], derle-
çocukların hemen göze çarpmayan mekânsal ve psikolojik yen: Hochbaudepartement der Stadt Zurich
gereksinimlerini, bu tip binalara özel pratik konuları kapsa- Okul tasarımında yapılan reformların verdiği sonuçlar ince-
yan uzmanlık alanı ele alınıyor.
leniyor.
Green Schools: Attributes for Health and Learning [Yeşil Teach Like Your Hair’s on Fire [Saçlarınız Tutuşmuş Gibi
Okullar: Sağlık ve Eğitim için Gerekli Nitelikler], Yeşil
Okulların Sağlık ve Verim Açısından Faydalarını İnceleme ve Öğretin], Rafe Esquith
Değerlendirme Komitesi, Ulusal Araştırma Konseyi Kitap, ders verdiği beşinci sınıflardan birinde dönüşüm
Eğitimin iyileştirilmesinde çevreye duyarlı okul tasarımının yaratan yetenekli bir öğretmenin hikâyesiyle okuyuculara
potansiyeli inceleniyor. ilham veriyor. Esquith aynı zamanda Amerikan Başkanı’nın
verdiği Ulusal Sanat Madalyası’nı alan tek öğretmen.
Inventing Kindergarten [Anaokulunun İcadı], Norman
Brosteman Thinking for Understanding: A Practical Resource for Teac-
1830’larda Alman eğitimci Friedrich Froebel tarafından ge- hing and Learning and Curriculum Development [Anlamak
liştirilen, dönemi için devrim niteliğinde bir eğitim programı için Düşünmek: Öğretim, Öğrenim ve Müfredat Oluştur-
olan ilk anaokulunun kuruluş ilkeleri işleniyor. mak İçin Pratik Bir Kaynak], derleyenler: Melvin Freestone
ve Designshare
Learning Spaces [Öğrenim Alanları], derleyen: Diana G. Kitap öğretmenlere, düşünmeyi öğrenciler için bilinçli ve
Oblinger Kitap, öğrencilerin beklentilerinin öğrenim alanla- stratejik bir etkinlik haline getirmede kullanabilecekleri özel
rına etkilerini, öğrenmeyi kolaylaştıran ilke ve etkinlikleri ve araç ve teknikler sunuyor.
de öğrenim ortamlarını yaratanların bakış açısından tekno-
lojinin rolünü odağına alıyor. Third Space: When Learning Matters [Üçüncü Mekân:
Öğrenmenin Önemli Olduğu Zaman], Richard J. Deasy,
Montessori: Educational Material for Early Childhood and Lauren M. Stevenson
Schools [Montessori: Erken Çocukluk Dönemi ve Okul- Kitapta, on ekonomik açıdan dezavantajlı bölgede yaşa-
lar İçin Eğitim Materyalleri], derleyenler: Thomas Müller, yan ve okullarında sanatı kullanarak harikalar yaratan
Romana Schneider çocukların, öğretmenlerin ve velilerin hayatında yaşanan
Montessori’nin eğitim teorisi, felsefesinin hayata geçirilme- köklü değişiklikler anlatılıyor.
sinde kritik önem taşıyan öğrenim materyallerine odaklanı-
larak, ana başlıklarıyla inceleniyor. Whatever It Takes: Geoffrey Canada’s Quest to Change
Harlem and America [Her Ne Gerekiyorsa: Geoffrey Cana-
Montessori: Science Behind the Genius [Montessori: da’nın Harlem’i ve ABD’yi Değiştirme Uğraşı], Paul Tough
Dehanın Arkasındaki Bilim], Angeline Stoll Lillard Kitap, eğitim alanındaki ileri görüşlülüğüyle ün yapan Geo-
Eğitimde Montessori yönteminin temel taşlarını oluşturan ffrey Canada’nın bir profilini sunuyor. Canada’nın kurmuş
sekiz anlayışın arkasında yatan araştırma sunuluyor ve bu olduğu, halihazırda 7000’den fazla çocuğa hizmet veren
anlayışların sınıflarda nasıl uygulandığı anlatılıyor. Harlem Çocuk Bölgesi’nde, yetersiz hizmet alan kesimlerde
yoksulluğa son verme yönünde yürekli bir çaba sergileniyor.
Opening Up Education: The Collective Advancement of Edu-
cation through Open Technology, Open Content, and Open A Whole New Mind: Why Right-Brainers Will Rule the Fu-
Knowledge [Eğitimi Açık Hale Getirmek: Açık Teknoloji, ture [Yepyeni Bir Akıl: Sağ Beynini Kullananlar Geleceğe
Açık İçerik ve Açık Bilgi Yoluyla Toplu Olarak İlerlemek], Hâkim mi Olacak?], Daniel Pink
derleyenler: Toru Iiyoshi, M. S. Vijay Kumar Pink, ufukta görünen “Kavramsal Çağ”da belirli beceriler-
Bu kitap, açık eğitimin liderlerinin farklı açık eğitim den etkili bir şekilde nasıl faydalanılabileceğini anlatıyor.
girişimlerinde karşılaştıkları zorlukları, fırsatları ve elde
ettikleri başarıları anlatan yazılarından derlenmiş.
Web siteleri/Organizasyonlar
Out of Our Minds: Learning to be Creative [Yaratıcılık:
Aklın Sınırlarını Aşmak, çev. Nihal Geyran Koldaş, Kitap Genel Eğitim Bilgisi:
Yayınevi, İstanbul, 2008], Sir Ken Robinson
Robinson, 21. yüzyılda yaşamanın ve çalışmanın zorluk- nces.ed.gov
larını aşabilmek için zekâmızı ve yaratıcılığımızı ele alma; National Center for Education Statistics [Eğitim İstatistikle-
çocuklarımızı ve birbirimizi eğitme şeklimizde radikal deği- ri Ulusal Merkezi] eğitimle ilgili veri toplayan ve analiz eden
şiklikler yapmamız gerektiğini savunuyor. başlıca federal kurumdur.
A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction [Kalıp- www.good.is/?p=12456
ların Dili: Kentler, Binalar, İnşaat], Christopher Alexander GOOD Form No. 005: Reform School. Good Magazine’in
Yazar, 253 “kalıp” oluşturan geleneksel mimariyi ve doğal odağına eğitim tasarımını alan “bilgi formlarından” biridir.
unsurları temel alan pratik bir yapı ve planlama dili sunuyor.
Kitap, yayımlanmasının üzerinden yirmi beş yıl geçtiği halde
mimari alanında halen çok satanlar arasında yer alıyor.
246 |