Page 244 - Üçüncü Öğretmen
P. 244

ATÖLYE ÇALIŞMASI
        LONDRA TASARIM AKŞAMI’NDAN ÖĞRENDİKLERİMİZ
        LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
        PROFESYONELLER DAHA İYİ OKULLAR TASARLAMA SÜRECİNİ NASIL BAŞLATACAĞIMIZI
        ANLATIYOR.


        Evvela bir terimler sözlüğüne                Berlin’de düzenlenen atölyede, öğrencilerin ortaya
        ihtiyacımız var. Örneğin, yeni               koyduğu önerilerin hemen hepsi, yoksunluğunu çektikleri;
        okullar için tasarladığımız büyük,           sade ve basit olsa da kolaylıkla ihmal edilen imkânlarla
        koridorsuz alanlara ne diyeceğimizi          ilgiliydi. Şehir çok gürültülü olduğu için sakinliğe müthiş
                                                     bir özlem duyuyorlar; dışarıda çok az yeşil alan olduğu
        bilemiyoruz. “Açık alan” desek               için binada çiçek ve bitki görmeye hasretler; ayrıca bir
        olmuyor, çünkü insanların                    topluluk olma hissini tatmayı çok istiyorlar. Verdikleri
        okullardaki “açık alanlar”la ilgili          fikir ve düşünceler bizim için hazine değerinde.  — Dr.
        deneyimleri genelde olumsuz. Biz             Thomas Müller
        de, faal binalardan        Ne zamandır eğitimde
        ve kolaylıkla yeniden      reformdan bahsediyorduk. Artık
        şekillendirilebilecek
        binalardan                 gerçekleşmeye başladı; üstelik çok
        bahsediyoruz.              da hızlanıyor. Bunun için kesinlikle
        — Dr. Stephen Heppell
                                   iyi bir zaman.  — Gareth Long

        Tasarım profesyonelleri olarak, gerekliliğin                        Berlin’de düzenlenen
        ne olduğunu bilmek istiyoruz; yani odanın                           atölyede, çocuklara ne
                                                                            anladıklarını sordum.
        ne amaçla kullanılacağını. Ancak çocuklar                           En sonunda tasarım
                                                                            kavramının ne demek
        her şeyi olduğu gibi görüyorlar. Oğlum                              olduğunu ve doğru
        eline bir halka kraker aldığında, bunu bir                          araçlar verilirse,
                                                                            hepimizin birer
        buluta, sıfıra ya da kemende benzetebiliyor.                        tasarımcı olabileceğini
        Çocuklar herhangi bir şeyden başka bir şey                          anladıklarını söylediler.
        çıkartabiliyor. Program gerekliliği olarak,                         — Helen Hirsh Spence
        tasarladığımız alanlar da herhangi bir şekle                        Anlatılar,
        bürünebilmeli.  — Peter Brown                                       istekler ve
                                                                            örneklerle dolu
                                                     olan bu kitap, hem bir aciliyet hissi
        Linda Sarate ve Little Village               doğuracak hem de bir sınıflandırma
        annelerinin motivasyonları,                  şekli meydana getirecek. Çocuklar
        değişim yaratmak yönündeydi.                 okullarına baktıklarında gördükleri
        Başta tüm bildikleri, yeni bir               eksiklikleri dile getiremiyorlar, çünkü
        okula ihtiyaçları olduğuydu; ne              bunun için ne kullanabilecekleri bir
        bunun ne anlama geldiğini ne de              dil ne de herhangi bir deneyimleri
        nasıl yapacaklarını biliyorlardı.            var. Eğer onlara alternatifleri anlatan
        Belki öngörüleri, belki de şansları          bir dil sunabilirsek, fitili ateşlemiş
                                                     olacağız. Bu 79 harika fikir
        sayesinde, doğru organizasyonlarla           katlanarak, milyon tane harika fikir
        görüştüler ve bu dili öğrenmeye              olacak. İşte dünyayı değiştiren de bu
        başladılar.  — Trung Le                      olacak. — Dr. Stephen Heppell

        242 |  EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249