Page 244 - Üçüncü Öğretmen
P. 244
ATÖLYE ÇALIŞMASI
LONDRA TASARIM AKŞAMI’NDAN ÖĞRENDİKLERİMİZ
LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
PROFESYONELLER DAHA İYİ OKULLAR TASARLAMA SÜRECİNİ NASIL BAŞLATACAĞIMIZI
ANLATIYOR.
Evvela bir terimler sözlüğüne Berlin’de düzenlenen atölyede, öğrencilerin ortaya
ihtiyacımız var. Örneğin, yeni koyduğu önerilerin hemen hepsi, yoksunluğunu çektikleri;
okullar için tasarladığımız büyük, sade ve basit olsa da kolaylıkla ihmal edilen imkânlarla
koridorsuz alanlara ne diyeceğimizi ilgiliydi. Şehir çok gürültülü olduğu için sakinliğe müthiş
bir özlem duyuyorlar; dışarıda çok az yeşil alan olduğu
bilemiyoruz. “Açık alan” desek için binada çiçek ve bitki görmeye hasretler; ayrıca bir
olmuyor, çünkü insanların topluluk olma hissini tatmayı çok istiyorlar. Verdikleri
okullardaki “açık alanlar”la ilgili fikir ve düşünceler bizim için hazine değerinde. — Dr.
deneyimleri genelde olumsuz. Biz Thomas Müller
de, faal binalardan Ne zamandır eğitimde
ve kolaylıkla yeniden reformdan bahsediyorduk. Artık
şekillendirilebilecek
binalardan gerçekleşmeye başladı; üstelik çok
bahsediyoruz. da hızlanıyor. Bunun için kesinlikle
— Dr. Stephen Heppell
iyi bir zaman. — Gareth Long
Tasarım profesyonelleri olarak, gerekliliğin Berlin’de düzenlenen
ne olduğunu bilmek istiyoruz; yani odanın atölyede, çocuklara ne
anladıklarını sordum.
ne amaçla kullanılacağını. Ancak çocuklar En sonunda tasarım
kavramının ne demek
her şeyi olduğu gibi görüyorlar. Oğlum olduğunu ve doğru
eline bir halka kraker aldığında, bunu bir araçlar verilirse,
hepimizin birer
buluta, sıfıra ya da kemende benzetebiliyor. tasarımcı olabileceğini
Çocuklar herhangi bir şeyden başka bir şey anladıklarını söylediler.
çıkartabiliyor. Program gerekliliği olarak, — Helen Hirsh Spence
tasarladığımız alanlar da herhangi bir şekle Anlatılar,
bürünebilmeli. — Peter Brown istekler ve
örneklerle dolu
olan bu kitap, hem bir aciliyet hissi
Linda Sarate ve Little Village doğuracak hem de bir sınıflandırma
annelerinin motivasyonları, şekli meydana getirecek. Çocuklar
değişim yaratmak yönündeydi. okullarına baktıklarında gördükleri
Başta tüm bildikleri, yeni bir eksiklikleri dile getiremiyorlar, çünkü
okula ihtiyaçları olduğuydu; ne bunun için ne kullanabilecekleri bir
bunun ne anlama geldiğini ne de dil ne de herhangi bir deneyimleri
nasıl yapacaklarını biliyorlardı. var. Eğer onlara alternatifleri anlatan
Belki öngörüleri, belki de şansları bir dil sunabilirsek, fitili ateşlemiş
olacağız. Bu 79 harika fikir
sayesinde, doğru organizasyonlarla katlanarak, milyon tane harika fikir
görüştüler ve bu dili öğrenmeye olacak. İşte dünyayı değiştiren de bu
başladılar. — Trung Le olacak. — Dr. Stephen Heppell
242 | EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI