Page 240 - Üçüncü Öğretmen
P. 240

ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
        INGENIUM OKULLARI

        LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK















































        2001 yılında, Richmond upon Thames Konseyi, geleceğin
        sınıfına dair bir vizyon üzerine çalışmak için bir ekip topladı.
        Sınıfı düzenleme aşamasındayken, etrafa bakmaları için
        öğretmenleri gruplar halinde sınıfa davet etmeye başladık.

        İçeri girdiklerinde hepsi de, “Bilgisayarlar nerede?” diye
        sordu. Ortalıkta tek bir bilgisayar bile görünmüyordu. Sınıf
        teknolojisinin yenilendiğinin görünür tek kanıtı, ortada duran
        kavisli ekrana bağlı projektördü. Bilgisayarlar vardı elbette,
        hem de onlarcası; ayrıca kameralar, video ekipmanı ve
        çevresel ses sistemi de vardı. Ama ihtiyaç duyduğunuzda,
        gidip, yerinde kullanabileceğiniz şekilde yerleştirildi.
        Sonuçta burası bir bilgisayar laboratuvarı değil. Henüz nasıl
        adlandıracağımızdan çok da emin olmasak da, şimdilik
        “öğrenme laboratuvarı” demeyi tercih ediyoruz.

        238 |  EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245