Page 240 - Üçüncü Öğretmen
P. 240
ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
INGENIUM OKULLARI
LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
2001 yılında, Richmond upon Thames Konseyi, geleceğin
sınıfına dair bir vizyon üzerine çalışmak için bir ekip topladı.
Sınıfı düzenleme aşamasındayken, etrafa bakmaları için
öğretmenleri gruplar halinde sınıfa davet etmeye başladık.
İçeri girdiklerinde hepsi de, “Bilgisayarlar nerede?” diye
sordu. Ortalıkta tek bir bilgisayar bile görünmüyordu. Sınıf
teknolojisinin yenilendiğinin görünür tek kanıtı, ortada duran
kavisli ekrana bağlı projektördü. Bilgisayarlar vardı elbette,
hem de onlarcası; ayrıca kameralar, video ekipmanı ve
çevresel ses sistemi de vardı. Ama ihtiyaç duyduğunuzda,
gidip, yerinde kullanabileceğiniz şekilde yerleştirildi.
Sonuçta burası bir bilgisayar laboratuvarı değil. Henüz nasıl
adlandıracağımızdan çok da emin olmasak da, şimdilik
“öğrenme laboratuvarı” demeyi tercih ediyoruz.
238 | EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI