Page 235 - Üçüncü Öğretmen
P. 235

75.
















           Öngörülemeyeni





           planlamak



           Yeni teknoloji, beraberinde



           yepyeni öğretim fırsatlarını




           getirir. Öğretmenlere, yöntem



           ve beklentilerini teknolojiye



           ayak uyduracak biçimde



           değiştirebilecekleri bir



           öğrenme ortamı sağlayın.






            On sene içerisinde, eğitim ve okul anlayışımız   şartlara çözüm getirmek yerine, bir değişim
            radikal bir değişim geçirmiş olacak. Bu da, sabit   platformu inşa etmenin yollarını aramak, çok daha
            olan her unsurun dönüşüme olanak verecek     farklı bir tasarım sorunu. Temel atarken, “henüz
            şekilde tasarlanması gerektiği anlamına geliyor.   bilmiyoruz” diye yola çıkmalıyız, çünkü inşaata
            Böyle bir tasarım neye benzer bilmiyorum ama   kafanızda “bu sorunu eninde sonunda çözer;
            fikri bile insanın aklını zorlamaya yetiyor. Okulları,   ne yapılması gerektiğini anlamış oluruz” gibi bir
            şimdiden başlamış olan dönüşümü, yani teknolojik   varsayımla başladığınızda, her tür olasılığın önünü
            kapasitenin her 12 ayda bir iki katına çıktığını   kapamış olursunuz.
            gözardı ederek inşa ediyoruz. Halbuki, salt mevcut
                                                         — Bruce Mau, BMD
   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240