Page 235 - Üçüncü Öğretmen
P. 235
75.
Öngörülemeyeni
planlamak
Yeni teknoloji, beraberinde
yepyeni öğretim fırsatlarını
getirir. Öğretmenlere, yöntem
ve beklentilerini teknolojiye
ayak uyduracak biçimde
değiştirebilecekleri bir
öğrenme ortamı sağlayın.
On sene içerisinde, eğitim ve okul anlayışımız şartlara çözüm getirmek yerine, bir değişim
radikal bir değişim geçirmiş olacak. Bu da, sabit platformu inşa etmenin yollarını aramak, çok daha
olan her unsurun dönüşüme olanak verecek farklı bir tasarım sorunu. Temel atarken, “henüz
şekilde tasarlanması gerektiği anlamına geliyor. bilmiyoruz” diye yola çıkmalıyız, çünkü inşaata
Böyle bir tasarım neye benzer bilmiyorum ama kafanızda “bu sorunu eninde sonunda çözer;
fikri bile insanın aklını zorlamaya yetiyor. Okulları, ne yapılması gerektiğini anlamış oluruz” gibi bir
şimdiden başlamış olan dönüşümü, yani teknolojik varsayımla başladığınızda, her tür olasılığın önünü
kapasitenin her 12 ayda bir iki katına çıktığını kapamış olursunuz.
gözardı ederek inşa ediyoruz. Halbuki, salt mevcut
— Bruce Mau, BMD