Page 232 - Üçüncü Öğretmen
P. 232

ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ                        ÖRNEK UYGULAMA
        ERMA ORA BYRD EĞİTİM                         TONYPANDY ÇOKAMAÇLI
        TEKNOLOJİLERİ MERKEZİ                        DEVLET OKULU
        WHEELING, ABD                                PENYGRAIG, BİRLEŞİK KRALLIK
        NASA EN İLERİ TEKNOLOJİLERİNİ VE EĞİTİM      İNGİLTERE’DE BİR OKUL, DEVRİM NİTELİĞİNDE
        TEKNİKLERİNİ GENÇLERİN KULLANIMINA AÇIYOR.   BİR ÜRETİM ARACINI KULLANIMA AÇARAK,
                                                     ÖĞRENCİLERİNİN SOMUT ÜRETİM YAPMASINA OLANAK
                                                     SAĞLIYOR.

                                                     Tonypandy Çokamaçlı Devlet Okulu, dünyanın
                                                     en gelişmiş fabrikalarında kullanılan devrim
                                                     niteliğinde bir araç olan CO  lazer kesim
                                                                            2
                                                     makinesini İngiltere’de bünyesine katan ilk
                                                     okul olma unvanını taşıyor. Okulun lazere
                                                     yaptığı bu ciddi yatırımın amacı, ödüllü tasarım
                                                     teknolojisi departmanının, prototip niteliğinde
                                                     bilgisayar destekli üretim yapılan bir tesise
                                                     dönüştürülmesiydi. Yedi ile 13. sınıflar arasındaki
                                                     tüm öğrenciler, hızlı prototiplendirme yöntemlerini
                                                     kullanarak, üç boyutlu tasarım ürünleri ortaya
        Erma Ora Byrd Eğitim Teknolojileri Merkezi, yaklaşık   çıkarıyor. Lazer, metaller dışında her tür modern
        4500 metrekare genişliğindeki tesisinde en ileri   materyali, hassas ölçülere göre kesebiliyor ve
        eğitim teknolojilerini barındırıyor. Hem Geleceğin   kesilen kenarın başka bir makineden geçmesi
        Sınıfı hem de NASA’nın eğitim teknolojilerine yönelik   ya da rötuşlanmasına gerek kalmıyor. Öğrenciler
        başlıca araştırma ve geliştirme merkezi olan Erma   lazerle kesilen tabakaları bir araya getirip,
        Ora Byrd Eğitim Teknolojileri Merkezi, Challenger Uzay   Corel Draw gibi standart bir bilgisayar programı
        Bilimi Merkezi tarafından Challenger uzay mekiği   kullanarak üretecekleri tasarımla, üç boyutlu
        anısına kurulmuş olan ve dünyada 51 örneği bulunan   nesneler üretebiliyor. Teknoloji şirketi GCC
        Challenger Öğrenim Merkezi’ne de ev sahipliği   tarafından geliştirilen lazer kesim makinesinin
        yapıyor. Bu öğrenim merkezleri, gerçek bir uzay   endüstriyel özellikleri sayesinde, öğrencilerin
        yolculuğundan sonra en iyi şey olan NASA Johnson   çalışmalarında neredeyse hiç hata payı
        Uzay Merkezi ve yörüngedeki bir uzay istasyonu   olmuyor.  Uyarlamada kullanılan kaynak: “Laser cutter is
        örnek alınarak tasarlanmış Görev Kontrol odasını
                                                     school’s launch pad to future” [Lazer kesim aracı okulları
        öğrencilere sunuyor. Öğrenciler, Challenger Öğrenim
        Merkezlerine vardıklarında, ilk olarak NASA’nın uçuş   geleceğe taşıyacak] Western Mail
        elbiselerini kuşanmış merkez temsilcileri tarafından
        karşılanıyorlar. Pek çoğu önceden sınıf öğretmenliği
        yapmış olan bu uçuş direktörleri, verdikleri
        oryantasyon brifingiyle öğrencilere hem görev
        hem de ekip içindeki rolleri hakkında genel bilgi
        veriyor. Programların çoğunda, NASA’nın Amerikan
        astronotlarına verdiği eğitimlerden esinlenen
        simülasyon yöntemleri temel alınıyor. Eğitim amaçlı
        bu simülasyonlar, gerçek dünyadan etkinliklerin
        dinamik modelleri olup, öğrencilerin bu alanda
        çalışan profesyonellerin karşılaştığı türden koşullarla
        karşı karşıya gelerek, sorun çözmelerine olanak
        sağlamak üzere tasarlanmış.
        Uyarlamada kullanılan kaynak: “Challenger Center: Mission
        Simulations” [Challenger Merkezi: Görev Simülasyonları]
        Geniş bilgi için: www.challenger.org
        230 |  EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237