Page 227 - Üçüncü Öğretmen
P. 227
71.
Çocuklara danışmak
Ne öğrenmek istedikleri
konusunda öğrencilerin
fikrini alın ve onlara
istediklerini öğrenme
imkânı sunacak alanlar
tasarlayın.
BM: Aslına bakarsak, bu oldukça radikal bir fikir. biliyor, renk ve formdan anlıyor, planları ve
Bir okulu açık kaynaklı hale getiriyorsunuz; yani, mekânsal ilişkileri çözebiliyorlardı. Ayrıca fikir de
“Belki de bu uygulamadaki en iyi bilgi kaynağı, yürütebiliyorlardı. Seçimde bulunmaları istendiğinde,
katılımcıların kendileridir” diyorsunuz. Halbuki, biz müthiş bir estetik beceri sergilediler. Bu çocuklar,
onların hiçbir şey bilmediklerini farz ediyoruz ve öğrenim ortamlarını kendileri oluşturup, kullanım
böylelikle en büyük hatayı yapmış oluyoruz. şeklini de kendileri belirlediler.
— Bruce Mau, Elva Rubio, BMD
ER: Üzerinde çalıştığım projelerden birinde, birtakım
tasarım kavramları oluşturduk; arkasından da
bu konuyu 150 çocukla görüştük. Onlardan bu
kavramları yorumlamalarını ve analiz etmelerini
istedik. Onlar da aralarında tartışarak, oyladılar.
Çoğu imkânları kısıtlı olan bu çocukların, meseleyi
gerçekten de kavramış olduklarını gördük. Tasarımı