Page 227 - Üçüncü Öğretmen
P. 227

71.
















           Çocuklara danışmak




           Ne öğrenmek istedikleri



           konusunda öğrencilerin




           fikrini alın ve onlara




           istediklerini öğrenme



           imkânı sunacak alanlar



           tasarlayın.






            BM: Aslına bakarsak, bu oldukça radikal bir fikir.   biliyor, renk ve formdan anlıyor, planları ve
            Bir okulu açık kaynaklı hale getiriyorsunuz; yani,   mekânsal ilişkileri çözebiliyorlardı. Ayrıca fikir de
            “Belki de bu uygulamadaki en iyi bilgi kaynağı,   yürütebiliyorlardı. Seçimde bulunmaları istendiğinde,
            katılımcıların kendileridir” diyorsunuz. Halbuki, biz   müthiş bir estetik beceri sergilediler. Bu çocuklar,
            onların hiçbir şey bilmediklerini farz ediyoruz ve   öğrenim ortamlarını kendileri oluşturup, kullanım
            böylelikle en büyük hatayı yapmış oluyoruz.   şeklini de kendileri belirlediler.
                                                         — Bruce Mau, Elva Rubio, BMD
            ER: Üzerinde çalıştığım projelerden birinde, birtakım
            tasarım kavramları oluşturduk; arkasından da
            bu konuyu 150 çocukla görüştük. Onlardan bu
            kavramları yorumlamalarını ve analiz etmelerini
            istedik. Onlar da aralarında tartışarak, oyladılar.
            Çoğu imkânları kısıtlı olan bu çocukların, meseleyi
            gerçekten de kavramış olduklarını gördük. Tasarımı
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232