Page 228 - Üçüncü Öğretmen
P. 228

gösterdi. Çünkü böyle bir ders verilmiyor. Burada bir   çok önemli olduğunu düşünüyorum. İşlemediğini
        isteklilik görüyoruz; bu yüzden de, ilerde sayılarının   görürseniz, uğraşır, işler hale getirirsiniz. Bu süreçte
        artacağını umduğum mühendislik okullarından ilkini   birdenbire aklınıza burada hidrodinamiği anlamanız
        açıyoruz. Okulumuz, 14 ila 18 yaşlarındaki gençlere   gerektiği gelir. Böylece mecburen fiziğe ve kitaplara
        eğitim verecek; bunun yanında bir de birinci sınıf   dönersiniz. Burada esas olan teorinin anlaşılmasıdır.
        lisans dersi verilecek.                      Bunun için çok iyi üç mühendislik fakültesiyle
                                                     bağlantı halindeyiz. Biz onlara öğrenci kazandırmak
                                                                         istiyoruz; onlar da yüksek
        Çocuklara yaptıkları hata sayısına göre puan                     akademik başarı talep
        verilmelidir. Doğru cevabı ilk seferde bulan, hiçbir şey         ediyorlar. Yüksek akademik
        öğrenmiyor demektir.                                             başarı sahibi bazı
                                                                         mühendis ve bilim insanları
        Peki, neden bir okul açmayı tercih ettiniz? Bir   olsa da, pek çoğu böyle değildir. Zekâları pratik
        öğretim programı hazırlayıp sanal bir program da   konulara hâkimiyetlerinden gelir; teoriyi de buradan
        düzenleyebilirdiniz. Çünkü bunun çok derine inen   ilham alarak anlarlar. Bugün tasarım ve teknolojinin
        bir sorun olduğunu düşünüyorum; bu yüzden de,   okutulduğu okullarda ise bu dersler, atölyelerin
        doğrudan bir topluluğun içerisinden başlayarak,   çok masraflı olması nedeniyle, öğrencilerin sadece
        kültürel olarak çözülmeli. Okul, akşamları kültürel   fikirlerini yazarak sınav geçtiği, tamamen akademik
        etkinliklerin düzenlendiği şehir merkezinde, Bath   dersler haline geldi. Bu öğrenciler, ilk önce fikir
        kentinde yer alıyor. Ama aslında şehir merkezinin   oluşturup, sonra problem çözme yolunu aramıyorlar;
        herhangi başka bir yerinde de olabilirdi. Ufak bir   halbuki, mühendislik ve tasarımın amacı başarısız
        sineması var; burada mühendislik içerikli herhangi bir   sonuçların üstesinden gelmektir.
        film gösterilebilecek. Örneğin bu Henry Ford’la ilgili
        bir film, hatta gelecekle ilgili bir bilimkurgu filmi bile   Okullar genelde başarısızlıktan uzak durmak istiyor.
        olabilir. Bunun yanında bir kafemiz, bir de orta avluda,   Bu da bir başka sorun. Bence çocukların başarısız
        Williams F1, Rolls-Royce ve Airbus’la çalışmalarımızı   olması, hem de çok defa başarısız olması gerekiyor.
        sürdürdüğümüz, Bilim Müzesi dediğimiz bir sergi   Çünkü bu, deney yaptıklarının ve neyin işleyip neyin
        alanımız var. Mühendislik firmalarının ortak olarak   işlemediğini anladıklarının göstergesidir. Çocuklara
        şikâyetçi olduğu sorunlar oluyor. Onları burada   yaptıkları hata sayısına göre puan verilmesi
        ağırlayacağız; çocuklarla, örneğin bir Airbus’ın   gerektiğini her zaman söylemişimdir. Doğru cevabı ilk
        kanadının neden kırıldığıyla ilgili konuşacaklar. Sürekli   seferde bulan, hiçbir şey öğrenmiyor demektir.
        değişen bir sergi alanımız olacak; burada, görülmeye
        değer mühendislik ve bilim objelerini sergileyeceğiz.   Kimileri teknolojinin, eğitimde sanal ya da en
                                                     azından çevrimiçi öğrenim deneyimlerine yönelime
        Bir kültür merkezini tarif ediyor gibisiniz. Evet,   sebep olduğunu söylüyor. Siz bu yönelimin tersine
        amaç tam da bu. Çocuklara kariyer tercihlerini   hareket edilmesi ve gerçek dünyanın temel alınması
        mühendislikten yana kullanmaları için esin kaynağı   gerektiğini savunuyor gibisiniz. Bence ikisini bir
        olmak; bir yandan da, velilerin ve öğretmenlerin   arada yapmanın yolları var. Çocukların üçte ikisi
        yaklaşımlarını değiştirerek, teknoloji, mühendislik   mühendislik yapmak istiyorlar. Yapılacak ilk şey,
        ve de fiziğin gerçekte ne olduğunu anlamalarını   bu arzuyu yerinde gidermek. Sonrasında da, bunu
        sağlamak istiyoruz. Bu okulun şehrin dışına açılması   uluslararası alanda ve hatta ülke çapında başarmayı
        hiçbir fayda sağlamazdı; insanları çekebileceğimiz,   denemek çok iyi bir fikir olacaktır. Buna olanak
        içeri gelip bir kahve içerek neler olup bittiğine   sağlayacak araçlar da geliştirmek istiyoruz. Örneğin,
        bakabilecekleri bir konumda olması gerekiyordu.   bir konuyu öğretmenin ilginç bir yolunu bulur, ya
                                                     da basit bir teknik çizim yazılımı geliştirir, sonra
        Okulun özelliklerinden biraz daha bahsedebilir   da bunu internette yayınlarsak, küresel boyutta
        misiniz, örneğin daha formel öğrenim alanlarından?   heyecan verici bir öğretim programı oluşturulabilir
        Bu alanlarda pek çok atölye olacak. Aklınıza bir fikir   diye düşünüyorum. Uluslararası işbirlikleri ve bilgi
        geldiğinde, vakit kaybetmeden ihtiyacınız olan üretimi   tabanları, geleceğin okullarında çok ilginç bir rol
        yapıp, test ederek işleyip işlemediğini görmenin   oynayabilir.

        226 |  EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233