Page 228 - Üçüncü Öğretmen
P. 228
gösterdi. Çünkü böyle bir ders verilmiyor. Burada bir çok önemli olduğunu düşünüyorum. İşlemediğini
isteklilik görüyoruz; bu yüzden de, ilerde sayılarının görürseniz, uğraşır, işler hale getirirsiniz. Bu süreçte
artacağını umduğum mühendislik okullarından ilkini birdenbire aklınıza burada hidrodinamiği anlamanız
açıyoruz. Okulumuz, 14 ila 18 yaşlarındaki gençlere gerektiği gelir. Böylece mecburen fiziğe ve kitaplara
eğitim verecek; bunun yanında bir de birinci sınıf dönersiniz. Burada esas olan teorinin anlaşılmasıdır.
lisans dersi verilecek. Bunun için çok iyi üç mühendislik fakültesiyle
bağlantı halindeyiz. Biz onlara öğrenci kazandırmak
istiyoruz; onlar da yüksek
Çocuklara yaptıkları hata sayısına göre puan akademik başarı talep
verilmelidir. Doğru cevabı ilk seferde bulan, hiçbir şey ediyorlar. Yüksek akademik
öğrenmiyor demektir. başarı sahibi bazı
mühendis ve bilim insanları
Peki, neden bir okul açmayı tercih ettiniz? Bir olsa da, pek çoğu böyle değildir. Zekâları pratik
öğretim programı hazırlayıp sanal bir program da konulara hâkimiyetlerinden gelir; teoriyi de buradan
düzenleyebilirdiniz. Çünkü bunun çok derine inen ilham alarak anlarlar. Bugün tasarım ve teknolojinin
bir sorun olduğunu düşünüyorum; bu yüzden de, okutulduğu okullarda ise bu dersler, atölyelerin
doğrudan bir topluluğun içerisinden başlayarak, çok masraflı olması nedeniyle, öğrencilerin sadece
kültürel olarak çözülmeli. Okul, akşamları kültürel fikirlerini yazarak sınav geçtiği, tamamen akademik
etkinliklerin düzenlendiği şehir merkezinde, Bath dersler haline geldi. Bu öğrenciler, ilk önce fikir
kentinde yer alıyor. Ama aslında şehir merkezinin oluşturup, sonra problem çözme yolunu aramıyorlar;
herhangi başka bir yerinde de olabilirdi. Ufak bir halbuki, mühendislik ve tasarımın amacı başarısız
sineması var; burada mühendislik içerikli herhangi bir sonuçların üstesinden gelmektir.
film gösterilebilecek. Örneğin bu Henry Ford’la ilgili
bir film, hatta gelecekle ilgili bir bilimkurgu filmi bile Okullar genelde başarısızlıktan uzak durmak istiyor.
olabilir. Bunun yanında bir kafemiz, bir de orta avluda, Bu da bir başka sorun. Bence çocukların başarısız
Williams F1, Rolls-Royce ve Airbus’la çalışmalarımızı olması, hem de çok defa başarısız olması gerekiyor.
sürdürdüğümüz, Bilim Müzesi dediğimiz bir sergi Çünkü bu, deney yaptıklarının ve neyin işleyip neyin
alanımız var. Mühendislik firmalarının ortak olarak işlemediğini anladıklarının göstergesidir. Çocuklara
şikâyetçi olduğu sorunlar oluyor. Onları burada yaptıkları hata sayısına göre puan verilmesi
ağırlayacağız; çocuklarla, örneğin bir Airbus’ın gerektiğini her zaman söylemişimdir. Doğru cevabı ilk
kanadının neden kırıldığıyla ilgili konuşacaklar. Sürekli seferde bulan, hiçbir şey öğrenmiyor demektir.
değişen bir sergi alanımız olacak; burada, görülmeye
değer mühendislik ve bilim objelerini sergileyeceğiz. Kimileri teknolojinin, eğitimde sanal ya da en
azından çevrimiçi öğrenim deneyimlerine yönelime
Bir kültür merkezini tarif ediyor gibisiniz. Evet, sebep olduğunu söylüyor. Siz bu yönelimin tersine
amaç tam da bu. Çocuklara kariyer tercihlerini hareket edilmesi ve gerçek dünyanın temel alınması
mühendislikten yana kullanmaları için esin kaynağı gerektiğini savunuyor gibisiniz. Bence ikisini bir
olmak; bir yandan da, velilerin ve öğretmenlerin arada yapmanın yolları var. Çocukların üçte ikisi
yaklaşımlarını değiştirerek, teknoloji, mühendislik mühendislik yapmak istiyorlar. Yapılacak ilk şey,
ve de fiziğin gerçekte ne olduğunu anlamalarını bu arzuyu yerinde gidermek. Sonrasında da, bunu
sağlamak istiyoruz. Bu okulun şehrin dışına açılması uluslararası alanda ve hatta ülke çapında başarmayı
hiçbir fayda sağlamazdı; insanları çekebileceğimiz, denemek çok iyi bir fikir olacaktır. Buna olanak
içeri gelip bir kahve içerek neler olup bittiğine sağlayacak araçlar da geliştirmek istiyoruz. Örneğin,
bakabilecekleri bir konumda olması gerekiyordu. bir konuyu öğretmenin ilginç bir yolunu bulur, ya
da basit bir teknik çizim yazılımı geliştirir, sonra
Okulun özelliklerinden biraz daha bahsedebilir da bunu internette yayınlarsak, küresel boyutta
misiniz, örneğin daha formel öğrenim alanlarından? heyecan verici bir öğretim programı oluşturulabilir
Bu alanlarda pek çok atölye olacak. Aklınıza bir fikir diye düşünüyorum. Uluslararası işbirlikleri ve bilgi
geldiğinde, vakit kaybetmeden ihtiyacınız olan üretimi tabanları, geleceğin okullarında çok ilginç bir rol
yapıp, test ederek işleyip işlemediğini görmenin oynayabilir.
226 | EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI