Page 229 - Üçüncü Öğretmen
P. 229

72.
















           Teoriyi pratikle





           birleştirmek



           Öğrencilere, fikirlerini




           uygulayabilecekleri alanlar,



           yani stüdyolar, atölyeler ve




           laboratuvarlar verin.












            Yaratılacak alanın ileri teknolojiyle donatılmış   Illinois Matematik ve Bilim Akademisi, kurumsal
            olması gerekmiyor; hatta okulun içinde bile   sponsorluk desteğinde Grainger Center başlıklı
            olmayabilir. Öğrencilerin tasarladığı bir ilan   bir proje yürütüyor. Proje kapsamında, öğrencilere
            panosunun fotoğraflarını görmüştüm. Bu proje   bireysel çalışmalarını yapabilecekleri laboratuvar
            için çocuklara, “Okulunuzun gurur duyduğunuz ve   alanları sağlanıyor. Öğrenciler, tamamen esnek
            herkese anlatmak istediğiniz yönü nedir?” diye   bir alanda çalışarak proje öneriyor, deneylerini
            sorulmuştu. Çocuklar kararlarını verip, ilan panosunu   geliştiriyor ve üretim yapıyorlar.
            hep beraber tasarlamışlardı. Proje, hem çevre   — Rick Dewar, CannonDesign
            halkına çocukların yaratıcılığını göstermiş hem de
            çocukların kendilerine verdikleri değeri pekiştirerek,
            okul ile çevre halkı arasındaki bağı kuvvetlendirmişti.
            — Trung Le, CannonDesign
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234