Page 234 - Üçüncü Öğretmen
P. 234

YAŞANMIŞ BİR ÖYKÜ                            ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
        LAKE GENEVA ORTAOKULU                        GELECEĞİN OKULU

        LAKE GENEVA, ABD                             PHILADELPHIA, ABD
        BİR ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİ, YENİ AÇIK SINIF   ENDÜSTRİYLE ORTAKLIK KURARAK, DÜŞÜK MALİYETLİ
        ANLAYIŞININ YEPYENİ BİR ÖĞRENİM ŞEKLİ ORTAYA   BİR KÂĞITSIZ OKUL DENEMESİ YAPAN OKUL BÖLGESİ
        ÇIKARDIĞINI KEŞFEDİYORLAR.
        İlk ve orta öğretim sınıflarında fiziksel ile sanalın   Geçtiğimiz on yıl, teknolojinin eğitime ne büyük
        başarıyla bir araya getirilmesinin önündeki en   bir etkisi olduğunu gösterdi; önümüzdeki on
        büyük engellerden biri, bir sınıfın neye benzemesi   yılın nasıl ilerlemeler getireceğini ise henüz
        gerektiğine dair, “dikdörtgen şeklinde olmalı,   ancak hayal edebiliyoruz. Eğitim uzmanlarının
        önü arkası belli olmalı” gibi bir dizi yerleşmiş   gözlemlediği trendlerden biri, kâğıt kullanılmayan
        varsayımdır. Grant Strobel, sınıfın farklı mimaride   eğitim alanlarının giderek artıyor olması.
        olmasının öğretmenin öğretim tarzını ne denli   Philadelphia Okul Bölgesi ve Microsoft şirketi,
        değiştirebileceğini ilk elden tecrübe ederek   eğitimin geleceğine yönelik bu ve buna
        öğrendi.                                     benzer diğer olanakları keşfetmek amacıyla
                                                     bir ortaklık anlaşması yaptı. 2006’nın Eylül
        Strobel, Wisconsin’de bulunan Lake Geneva    ayında Philadelphia’daki Geleceğin Okulu’nu
        Ortaokulu’nun teknoloji eğitimi öğretmeni.   kurdular. Microsoft projeye, insan sermayesi,
        Kendisi, okulun teknolojinin 18 farklı alanını   stratejik planlama araçları ve en iyi organizasyon
        modüller halinde işleyen bir eğitim programına   uygulamalarıyla katkıda bulunsa da, 63 milyon
        uygun şekilde tasarlanmış, kendi içinde bölmelere   dolarlık okulun inşası için ekipman, yazılım
        ya da odalara ayrılmayan, 240 metrekare      ya da para bağışında bulunmadı. Proje, diğer
        büyüklüğünde açık bir sınıf olan Teknoloji   okulların yineleyebileceği bir model haline gelmesi
        Merkezi’nde görevli. 1999 yılında oluşturulan   umuduyla, geleneksel bir bütçeyle tamamlandı.
        sınıf, bilgisayarlarla ve uygulamalı projeler ile grup
        halinde sorun çözmede kullanılacak bir dizi araçla   Geleceğin Okulu, neredeyse hiç kâğıt kullanılmayan
        donatılmış birbirinden bağımsız adalar şeklinde   bir ortam. Okulda, geleneksel kütüphanenin yerini
        döşenmiş. Her öğrenim modülü, radyolardan    ise İnteraktif Öğrenim Merkezi alıyor. Öğrenciler
        roketlere, lazerlerden bilişime farklı teknolojileri   yanlarında ders kitabı yerine, dizüstü bilgisayar
        işliyor. Öğrenciler, adalarda ikili gruplar halinde   taşıyor; bu sayede, farklı uzmanlar tarafından
        çalışıyor; bunun yanında, sınıfta büyük gruplar   hazırlanan çeşitli konularda içeriklerin kesintisiz
        halinde toplanabilecekleri üç çalışma masası   ses ve görüntü yayınlarına erişim sağlayabiliyorlar.
        bulunuyor.                                   Okulun idarecileri de anonslarını, her öğrencinin
                                                     dizüstü bilgisayarından izleyebileceği canlı video
        Strobel, bu tasarımın etkili eğitim için gereken   yayınları aracılığıyla yapıyor.
        unsurlara ilişkin görüşlerini değiştirdiğini söylüyor:
        “Bir daha asla geleneksel sınıf modeline     Sınıflarda bulunan “sanal öğretim asistanı”
        dönmem. Çocuklar burada kendilerini derse çok   sayesinde öğretmenler, öğrencilerin gelişimini
        daha iyi veriyorlar. Bir kere, tamamen uygulamaya   çevrimiçi olarak izleme imkânı buluyor.
        yönelik. Artık sınıfın karşısına geçip size dünyada   Öğretmenler yapılacak alıştırmaları da ders
        robotların nasıl kullanıldığını ya da roketlerin nasıl   sırasında, bilgisayar üzerinden verebiliyor. Yazılım,
        çalıştığını anlatmayacağım. Bu tamamen farklı   her öğrencinin kaydettiği gelişimi ölçerek, daha
        bir öğretim tarzı”.  Uyarlamada kullanılan kaynak: “A   derinlikli bir öğretim ya da değerlenme yöntemi
        Movable Feast” [Hareketli Bir Şölen] Geniş bilgi için: www.  kullanmaya olanak sağlıyor.  Uyarlamada kullanılan
        thejournal.com                               kaynak: “Design Trends” [Tasarım Trendleri] Geniş bilgi
                                                     için: www.asumag.com





        232 |  EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239