Page 234 - Üçüncü Öğretmen
P. 234
YAŞANMIŞ BİR ÖYKÜ ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
LAKE GENEVA ORTAOKULU GELECEĞİN OKULU
LAKE GENEVA, ABD PHILADELPHIA, ABD
BİR ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİ, YENİ AÇIK SINIF ENDÜSTRİYLE ORTAKLIK KURARAK, DÜŞÜK MALİYETLİ
ANLAYIŞININ YEPYENİ BİR ÖĞRENİM ŞEKLİ ORTAYA BİR KÂĞITSIZ OKUL DENEMESİ YAPAN OKUL BÖLGESİ
ÇIKARDIĞINI KEŞFEDİYORLAR.
İlk ve orta öğretim sınıflarında fiziksel ile sanalın Geçtiğimiz on yıl, teknolojinin eğitime ne büyük
başarıyla bir araya getirilmesinin önündeki en bir etkisi olduğunu gösterdi; önümüzdeki on
büyük engellerden biri, bir sınıfın neye benzemesi yılın nasıl ilerlemeler getireceğini ise henüz
gerektiğine dair, “dikdörtgen şeklinde olmalı, ancak hayal edebiliyoruz. Eğitim uzmanlarının
önü arkası belli olmalı” gibi bir dizi yerleşmiş gözlemlediği trendlerden biri, kâğıt kullanılmayan
varsayımdır. Grant Strobel, sınıfın farklı mimaride eğitim alanlarının giderek artıyor olması.
olmasının öğretmenin öğretim tarzını ne denli Philadelphia Okul Bölgesi ve Microsoft şirketi,
değiştirebileceğini ilk elden tecrübe ederek eğitimin geleceğine yönelik bu ve buna
öğrendi. benzer diğer olanakları keşfetmek amacıyla
bir ortaklık anlaşması yaptı. 2006’nın Eylül
Strobel, Wisconsin’de bulunan Lake Geneva ayında Philadelphia’daki Geleceğin Okulu’nu
Ortaokulu’nun teknoloji eğitimi öğretmeni. kurdular. Microsoft projeye, insan sermayesi,
Kendisi, okulun teknolojinin 18 farklı alanını stratejik planlama araçları ve en iyi organizasyon
modüller halinde işleyen bir eğitim programına uygulamalarıyla katkıda bulunsa da, 63 milyon
uygun şekilde tasarlanmış, kendi içinde bölmelere dolarlık okulun inşası için ekipman, yazılım
ya da odalara ayrılmayan, 240 metrekare ya da para bağışında bulunmadı. Proje, diğer
büyüklüğünde açık bir sınıf olan Teknoloji okulların yineleyebileceği bir model haline gelmesi
Merkezi’nde görevli. 1999 yılında oluşturulan umuduyla, geleneksel bir bütçeyle tamamlandı.
sınıf, bilgisayarlarla ve uygulamalı projeler ile grup
halinde sorun çözmede kullanılacak bir dizi araçla Geleceğin Okulu, neredeyse hiç kâğıt kullanılmayan
donatılmış birbirinden bağımsız adalar şeklinde bir ortam. Okulda, geleneksel kütüphanenin yerini
döşenmiş. Her öğrenim modülü, radyolardan ise İnteraktif Öğrenim Merkezi alıyor. Öğrenciler
roketlere, lazerlerden bilişime farklı teknolojileri yanlarında ders kitabı yerine, dizüstü bilgisayar
işliyor. Öğrenciler, adalarda ikili gruplar halinde taşıyor; bu sayede, farklı uzmanlar tarafından
çalışıyor; bunun yanında, sınıfta büyük gruplar hazırlanan çeşitli konularda içeriklerin kesintisiz
halinde toplanabilecekleri üç çalışma masası ses ve görüntü yayınlarına erişim sağlayabiliyorlar.
bulunuyor. Okulun idarecileri de anonslarını, her öğrencinin
dizüstü bilgisayarından izleyebileceği canlı video
Strobel, bu tasarımın etkili eğitim için gereken yayınları aracılığıyla yapıyor.
unsurlara ilişkin görüşlerini değiştirdiğini söylüyor:
“Bir daha asla geleneksel sınıf modeline Sınıflarda bulunan “sanal öğretim asistanı”
dönmem. Çocuklar burada kendilerini derse çok sayesinde öğretmenler, öğrencilerin gelişimini
daha iyi veriyorlar. Bir kere, tamamen uygulamaya çevrimiçi olarak izleme imkânı buluyor.
yönelik. Artık sınıfın karşısına geçip size dünyada Öğretmenler yapılacak alıştırmaları da ders
robotların nasıl kullanıldığını ya da roketlerin nasıl sırasında, bilgisayar üzerinden verebiliyor. Yazılım,
çalıştığını anlatmayacağım. Bu tamamen farklı her öğrencinin kaydettiği gelişimi ölçerek, daha
bir öğretim tarzı”. Uyarlamada kullanılan kaynak: “A derinlikli bir öğretim ya da değerlenme yöntemi
Movable Feast” [Hareketli Bir Şölen] Geniş bilgi için: www. kullanmaya olanak sağlıyor. Uyarlamada kullanılan
thejournal.com kaynak: “Design Trends” [Tasarım Trendleri] Geniş bilgi
için: www.asumag.com
232 | EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI