Page 238 - Üçüncü Öğretmen
P. 238

ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
        DENVER BİLİM VE TEKNOLOJİ OKULU
        DENVER, ABD

        YENİ AÇILAN TEKNOLOJİ ODAKLI BİR OKULUN YAPTIĞI ARAŞTIRMA,
        DİJİTAL UÇURUMU AŞMADA HIZLA BAŞARI KAYDEDİLDİĞİNİ GÖSTERİYOR.

































        Denver Bilim ve Teknoloji Okulu (DSST) farklı   bilgisayarların okulda öğrenmelerine olumlu
        kesimlerden öğrencilere, odağına bilim ve    etkisinin büyük (%65) ya da kayda değer (%29)
        teknolojiyi alan, seçkin bir temel bilimler lise   olduğunu söylüyor. Öğrenciler, dizüstü bilgisayarların
        eğitimi vermeyi amaçlıyor. Okulun hedeflerine   ayrıca diğer öğrencilerle ortak çalışmaları, okula
        ulaşması için eğitim verilen alanların tasarımında   olan ilgileri, notları üzerinde ve başka açılardan da
        maksimum esneklik sağlayan taşınabilir mobilyalar   olumlu etkisi olduğunu bildiriyor.
        ve hareketli bölme duvarlar kullanılmış.
                                                     Veriler, öğrencilerin DSST’ye kaydolmadan önce
        DSST kapılarını, öğrencilere her alanında bilgisayar   bir “dijital uçurum” yaşadıklarını gösteriyor.
        kullanılan bir ortam sunarak açtı. Okul, Hewlett   Bunların arasından kendini İspanyol kökenli olarak
        Packard’ın sağladığı finansal destek sayesinde,   tanımlayanların tam tamına %50’si, DSST’ye
        Colorado’nun her öğrenciye kablosuz ağ bağlantılı   başlamadan önce bilgisayarı nadiren ya da hiç
        bir kişisel bilgisayar sağlayan ilk devlet lisesi oldu.   kullanmadıklarını söylemiş. Bu oran, Afrika kökenli
        Dokuz ve onuncu sınıf öğrencilerinin her birine   öğrenciler için %40, beyaz öğrenciler içinse %25.
        birer dizüstü bilgisayar verilirken, 11 ve 12. sınıf   Çok da şaşırtıcı olmayan bu rakamlar, çok sayıda
        öğrencilerine ise birer tablet bilgisayar dağıtıldı.  yetersiz temsil edilen öğrenciye eğitim veren ve
                                                     farklı etnik grupları barındıran bir devlet okulunda
        DSST’nin eğitim teknolojisinin kullanımına   dizüstü bilgisayar programının dijital uçurumu
        dair vizyonu şöyle: “Temel bilimleri odağına   aşmadaki önemini ortaya koyuyor.  Uyarlamada
        alan eğitimin rolü; halka, bireylere ve her   kullanılan kaynak: A Study of the 1:1 Laptop Program at
        yönüyle insana yakışır bir toplum yaratmaya   the Denver School of Science & Technology [Denver Bilim
        değer veren liderler yetişmesini sağlamak ve   ve Teknoloji Okulu’nda Uygulanan Her Öğrenciye Dizüstü
        kolaylaştırmaktır”.                          Bilgisayar Programı Üzerine Bir İnceleme] Geniş bilgi için:
        Öğrencilerin büyük çoğunluğu, dizüstü        dsst.colorado.edu

        236 |  EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243