Page 242 - Üçüncü Öğretmen
P. 242

Ingenium, sınıf tasarımında eğitimin 21.     kablo kalabalığı ve odanın tek bölümüne bağlı
        yüzyıldaki gerekliliklerini yansıtan, tamamen yeni   kalma mecburiyeti olmamasından memnunuz.
        bir yaklaşımdır. Bu konuda bize fikir ve ilham
        sağlayan başlıca isim, önceden Ultralab’da   Mevcut öğrenim kaynaklarında seçenekler sürekli
        görevli olan Profesör Stephen Heppell oldu.   genişletilip, güncellense de; genelde, merkezi
        Stephen’ın özel ilgi alanı, hem gerçek hem de   beyaz tahtaya uygun bir projektör, dijital kameralar,
        sanal öğrenim alanları tasarlamak. Proje için   dizüstü bilgisayarlar, sınıf içi oylama sistemi,
        ayrıca Apple, Hewlett Packard, Microsoft, Mimio,   Bluetooth özelliği olan taşınabilir akıllı tahta ve
        Orange, Sony ve Steljes şirketlerinin katılım ve   renk anahtarlı video prodüksiyon cihazından
        desteklerinden de faydalandık. Tasarım ekibinin   oluşuyor.
        çekirdek kadrosu, işbirliği içerisinde çalışan üç
        okulun öğrencilerinden oluşuyordu. Öğrenciler,   Tasarlanan öğrenim alanı, yardımlaşmaya dayalı
        içerisinde sıralar dizili dikdörtgen bir kutu   grup temelli etkinliklerin yanında, sunum ve
        istemediklerini; öğrenme alanlarını kendilerine   performanslar için de uygun. Renklere göre
        uygun şekilde düzenleyebilmek, ihtiyaç duydukları   kodlanmış olan masa, sandalye ve beyaz tahtadan
        kaynaklara hemen ulaşabilmek ve hepsinden    oluşan dört bölge, ortada yer alan panoramik bir
        önemlisi, sınıflarında kendilerini her anlamda rahat   beyaz tahtanın etrafına yerleştirildi. Dolayısıyla
        hissetmek istediklerini söylediler.          istendiğinde gruplar birbiriyle etkileşimde
                                                     bulunabilir ve öğrenciler çalışmalarını kendi
        İnsanların farklı şekillerde öğrendikleri, eğitimcilerin   grupları içinde sürdürebilirler. Bütün eşyaları
        uzun zamandır farkında oldukları bir gerçek.   ayakaltından kaldırılarak, arkada bunun için ayrılmış
        Geleneksel sınıflar, en iyi kinestetik yoldan, yani   alana istiflemek de mümkün. Görsel, işitsel ve
        pratik ve modelleme yapabilecekleri bir alanda   aydınlatma amaçlı araçlar, öğrencilerin öğrendikleri
        hareket ederek öğrenenlerin gereksinimlerine   bilgilerin etkisini en üst seviyeye çıkararak, canlı,
        daha az hitap ediyor. Ingenium’da ise farklı   heyecan verici bir atmosfer yaratıyor.
        öğrenme stillerinin desteklenmesi tasarımda
        esas olduğundan, bu konuda denge sağlanmış   Alanı kullanan tüm öğretmenler gereksinimlerini,
        oluyor. Biz bugünlerde çok telaffuz edilen “Her   deneyimli bir öğretim programı danışmanıyla
        zaman her yerde eğitim” felsefesini hem sınıf   görüşür. Bu danışman, alanın öğretim deneyimine
        içerisinde hem de dışarıda uygulamak istedik.   ne şekillerde değer katacağına dair önerilerde
        Bu yüzden, ekipmanımızı mümkün olduğunca     bulunur ve gerekirse faaliyetler için yardımcı olur.
        pille çalışabilenlerden; ağ bağlantısı kurabilen   Ingenium’dan en iyi şekilde faydalanabilmek
        aletlerimizi ise kablosuzlardan seçtik. Elbette,   için, sağladığı özel fırsatları anlamak
        etrafta ihtiyacınız olduğunda kullanabileceğiniz güç   gerekir.  Uyarlamada kullanılan kaynak: Ingenium: BETT
        ve ağ bağlantı noktaları var ama çoğunlukla etrafta   07 Edition Geniş bilgi için: www.ingenium.org.uk


        240 |  EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247