Page 242 - Üçüncü Öğretmen
P. 242
Ingenium, sınıf tasarımında eğitimin 21. kablo kalabalığı ve odanın tek bölümüne bağlı
yüzyıldaki gerekliliklerini yansıtan, tamamen yeni kalma mecburiyeti olmamasından memnunuz.
bir yaklaşımdır. Bu konuda bize fikir ve ilham
sağlayan başlıca isim, önceden Ultralab’da Mevcut öğrenim kaynaklarında seçenekler sürekli
görevli olan Profesör Stephen Heppell oldu. genişletilip, güncellense de; genelde, merkezi
Stephen’ın özel ilgi alanı, hem gerçek hem de beyaz tahtaya uygun bir projektör, dijital kameralar,
sanal öğrenim alanları tasarlamak. Proje için dizüstü bilgisayarlar, sınıf içi oylama sistemi,
ayrıca Apple, Hewlett Packard, Microsoft, Mimio, Bluetooth özelliği olan taşınabilir akıllı tahta ve
Orange, Sony ve Steljes şirketlerinin katılım ve renk anahtarlı video prodüksiyon cihazından
desteklerinden de faydalandık. Tasarım ekibinin oluşuyor.
çekirdek kadrosu, işbirliği içerisinde çalışan üç
okulun öğrencilerinden oluşuyordu. Öğrenciler, Tasarlanan öğrenim alanı, yardımlaşmaya dayalı
içerisinde sıralar dizili dikdörtgen bir kutu grup temelli etkinliklerin yanında, sunum ve
istemediklerini; öğrenme alanlarını kendilerine performanslar için de uygun. Renklere göre
uygun şekilde düzenleyebilmek, ihtiyaç duydukları kodlanmış olan masa, sandalye ve beyaz tahtadan
kaynaklara hemen ulaşabilmek ve hepsinden oluşan dört bölge, ortada yer alan panoramik bir
önemlisi, sınıflarında kendilerini her anlamda rahat beyaz tahtanın etrafına yerleştirildi. Dolayısıyla
hissetmek istediklerini söylediler. istendiğinde gruplar birbiriyle etkileşimde
bulunabilir ve öğrenciler çalışmalarını kendi
İnsanların farklı şekillerde öğrendikleri, eğitimcilerin grupları içinde sürdürebilirler. Bütün eşyaları
uzun zamandır farkında oldukları bir gerçek. ayakaltından kaldırılarak, arkada bunun için ayrılmış
Geleneksel sınıflar, en iyi kinestetik yoldan, yani alana istiflemek de mümkün. Görsel, işitsel ve
pratik ve modelleme yapabilecekleri bir alanda aydınlatma amaçlı araçlar, öğrencilerin öğrendikleri
hareket ederek öğrenenlerin gereksinimlerine bilgilerin etkisini en üst seviyeye çıkararak, canlı,
daha az hitap ediyor. Ingenium’da ise farklı heyecan verici bir atmosfer yaratıyor.
öğrenme stillerinin desteklenmesi tasarımda
esas olduğundan, bu konuda denge sağlanmış Alanı kullanan tüm öğretmenler gereksinimlerini,
oluyor. Biz bugünlerde çok telaffuz edilen “Her deneyimli bir öğretim programı danışmanıyla
zaman her yerde eğitim” felsefesini hem sınıf görüşür. Bu danışman, alanın öğretim deneyimine
içerisinde hem de dışarıda uygulamak istedik. ne şekillerde değer katacağına dair önerilerde
Bu yüzden, ekipmanımızı mümkün olduğunca bulunur ve gerekirse faaliyetler için yardımcı olur.
pille çalışabilenlerden; ağ bağlantısı kurabilen Ingenium’dan en iyi şekilde faydalanabilmek
aletlerimizi ise kablosuzlardan seçtik. Elbette, için, sağladığı özel fırsatları anlamak
etrafta ihtiyacınız olduğunda kullanabileceğiniz güç gerekir. Uyarlamada kullanılan kaynak: Ingenium: BETT
ve ağ bağlantı noktaları var ama çoğunlukla etrafta 07 Edition Geniş bilgi için: www.ingenium.org.uk
240 | EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI