Page 241 - Üçüncü Öğretmen
P. 241

Bundan sekiz dokuz yıl önce bize
                                                                    radikal ve ileri teknolojili gelen bir
                                                                    okulu, bugün teknoloji bakımından
                                                                    oldukça yetersiz bulabiliyoruz.
                                                                    Niyetimiz bir seferde bir okul ya da
                                                                    sınıf tasarlayıp, bir kenara çekilmek
                                                                    değil. Sürekli ilerlemeli, okulları faal
                                                                    tutmalı; neyin işe yarayıp yaramadığı
                                                                    konusundaki varsayımlarımızı tekrar
                                                                    tekrar sınamalıyız. Bunu da dünyaya
                                                                    bakarak başaracağız. Dünyanın her
                                                                    yerindeki her okul, kendine has şartlara
                                                                    ve kültüre sahiptir; işin püf noktası,
                                                                    dünyada örneği olan en iyi bileşenleri
                                                                    bularak, bunları yerel bir reçeteye
                                                                    göre bir araya getirmektir. Neticede,
                                                                    bizim şartlarımız ve kültürümüzde iş
                                                                    görecek sonucun peşindeyiz. Bunu da,
                                                                    öğretmenlerimize ve çocuklarımıza
                                                                    kulak vererek keşfedeceğiz. Amacımız
                                                                    en akıllı ve en mutlu çocukları
                                                                    yetiştirmek; akıllarını kullanarak
                                                                    mutlu olan çocukların hayatlarının geri
                                                                    kalanını da bu şekilde geçirmelerini
                                                                    istiyoruz. Bu yüzden bunu beş sene,
                                                                    on sene, elli sene sonra da yapmaya
                                                                    devam etmeliyiz. Varsayımlarımızı
                                                                    sürekli gözden geçirmeliyiz.
                                                                    — Stephen Heppell, teknoloji ve eğitim
                                                                    danışmanı
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246