Page 241 - Üçüncü Öğretmen
P. 241
Bundan sekiz dokuz yıl önce bize
radikal ve ileri teknolojili gelen bir
okulu, bugün teknoloji bakımından
oldukça yetersiz bulabiliyoruz.
Niyetimiz bir seferde bir okul ya da
sınıf tasarlayıp, bir kenara çekilmek
değil. Sürekli ilerlemeli, okulları faal
tutmalı; neyin işe yarayıp yaramadığı
konusundaki varsayımlarımızı tekrar
tekrar sınamalıyız. Bunu da dünyaya
bakarak başaracağız. Dünyanın her
yerindeki her okul, kendine has şartlara
ve kültüre sahiptir; işin püf noktası,
dünyada örneği olan en iyi bileşenleri
bularak, bunları yerel bir reçeteye
göre bir araya getirmektir. Neticede,
bizim şartlarımız ve kültürümüzde iş
görecek sonucun peşindeyiz. Bunu da,
öğretmenlerimize ve çocuklarımıza
kulak vererek keşfedeceğiz. Amacımız
en akıllı ve en mutlu çocukları
yetiştirmek; akıllarını kullanarak
mutlu olan çocukların hayatlarının geri
kalanını da bu şekilde geçirmelerini
istiyoruz. Bu yüzden bunu beş sene,
on sene, elli sene sonra da yapmaya
devam etmeliyiz. Varsayımlarımızı
sürekli gözden geçirmeliyiz.
— Stephen Heppell, teknoloji ve eğitim
danışmanı