Page 236 - Üçüncü Öğretmen
P. 236

DİYALOG
        KARATAHTADAN BEYAZ TAHTAYA,
        SINIRLAR ORTADAN KALKIYOR
        ÖĞRETMENLER, İNTERNETE BAĞLANABİLEN,
        TEK DOKUNUŞLA BİÇİMLENDİRİLEBİLEN VE BİLGİSAYAR
        DOSYASINA KAYIT SEÇENEĞİ OLAN ELEKTRONİK BEYAZ
        TAHTALARIN SUNDUĞU FIRSATLARI ANLATIYOR.
        “Beyaz tahtanın büyük faydasını görüyoruz.   “Çocuklar artık hata yapmaktan korkmuyorlar.
        Karatahta olsa yerlerinden kalkmak istemeyecek   Tahtaya diğer öğrencilerin de kendi düşünce
        öğrencilerin, sırf tahtayı kullanmayı sevdikleri   ve yorumlarını ekleyebileceklerini biliyorlar.
        için tahtaya kalkıp, örneğin bir şemaya ekleme   Böylelikle, öğrenciler birbirlerinden öğrenebiliyor.”
        yaptıkları oluyor.”












































                                                    “Bilgi notu araçlarını kullanarak, tahtaya
        “Pandalarla ilgili dersim sırasında interaktif beyaz   matematik formüllerini yazabiliyor; kılavuz sayfa
        tahtayı kullanarak Washington DC’deki Ulusal   özelliğini kullanaraksa artma ve azalmaları tespit
        Hayvanat Bahçesi’nin web sitesine bağlanmış   edebiliyorum. Tüm notlar yazılımda saklandığı için
        ve sınıfıma panda kamerasından pandaları    geriye dönebiliyor, görsel dosyasını kullanarak
        izletmiştim.’’                              dün işlediğim dersin üzerinden rahatlıkla
                                                    geçebiliyorum.”  Uyarlamada kullanılan kaynak:
                                                    “Interactive Whiteboards” [İnteraktif Beyaz Tahtalar]
                                                    Geniş bilgi için: www2.peterli.com/spm



        234 |  EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241