Page 223 - Üçüncü Öğretmen
P. 223

Gençlerin okulda internet kullanımı,


                    2000 yılından bu yana %45 arttı.



                                Bir eğitim aracı olarak bilgisayarın gücü, çocukların tamamen kendi
                       başlarına inşa etmeye, varsayımda bulunmaya, keşfetmeye, deney yapmaya,
                         değerlendirmeye, sonuç çıkarmaya, kısacası öğrenmeye olan müthiş doğal
                                yeteneklerini ve dürtülerini kullanmalarına olanak sağlamasında ve
                                       geliştirebilmesinde yatıyor. — Seymour Papert, eğitimci ve teknoloji uzmanı
                                                   ABD’de 12–17 yaşları


                                                      arasındaki gençlerin

                                                  %87’si, yani 21 milyon


                                                                     genç internet

                                                                            kullanıyor.



                                                                          Çevrimiçi gençlerin %78’i
                                                                    (16 milyon) anlık mesajlaşmayı
                                                                  ödev, sınav ya da dersleri ile ilgili
                                                             konuşmak için kullandıklarını söylüyor.


                                                         Çevrimiçi gençlerin %57’si, kendileri ve arkadaşları, ya
                                                      da okul ödevleri veya bir kurum için web sayfası oluşturan
                                                                                  “içerik yaratıcılarıdır”.
                                                     Mevcut bilgi miktarı, her sekiz
                                                  senede bir iki katına çıkıyor. Bu
                                           da, dünyadaki bilgi miktarının bugün

                                         doğan bir çocuk üniversiteden mezun
                                             olana kadar dört katına çıkacağı; o
                                 çocuk elli yaşına geldiğinde ise otuz iki kat

                                 artmış olacağı anlamına geliyor. O zamana
                            kadar, o çocuğun doğumundan itibaren bilinen

                           her bilginin %97’si öğrenilmiş olacak. — Alvin Toffler,
 Gençlerin ve ebeveynlerinin büyük çoğunluğu, internet kullanımının                yazar ve fütürist
 öğrencilere sınıfta ve derslerinde yardımcı olduğuna inanıyor.
               8–18 yaş grubunun %31’inin yatak odasında bir masaüstü bilgisayarı
                              bulunuyor; %12’sinin ise kendi dizüstü bilgisayarları var.

               Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): PEW İnternet ve Amerikan Hayatı Projesi, The Internet at School [Okulda İnternet]; Seymour Papert’in Dan Schwartz’a
              verdiği söyleşi, “Ghost in the Machine: Seymour Papert on How Computers Fundamentally Change the Way Kids Learn” [Makinedeki Hayalet: Seymour
              Papert ile Bilgisayarların Çocukların Öğrenme Şekillerini Temelde Değiştirmesi Üzerine]; PEW İnternet ve Amerikan Hayatı Projesi, Teens and Technology
             [Gençler ve Teknoloji]; PEW İnternet ve Amerikan Hayatı Projesi: The Internet at School [Okulda İnternet]; Edutopia [Eğitim Ütopyası], George Lucas Eğitim
                Vakfı, “12 Million: Teen Content Creators” [12 Milyon: Genç İçerik Yaratıcıları]; Alvin Toffler, Future Shock [Şok: Gelecek Şoku]; Henry J. Kaiser Family
                              Vakfı, Generation M: Media in the Lives of 8–18 Year-olds [M Jenerasyonu: Medyanın 8-18 Yaş Grubunun Hayatlarındaki Yeri].
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228