Page 223 - Üçüncü Öğretmen
P. 223
Gençlerin okulda internet kullanımı,
2000 yılından bu yana %45 arttı.
Bir eğitim aracı olarak bilgisayarın gücü, çocukların tamamen kendi
başlarına inşa etmeye, varsayımda bulunmaya, keşfetmeye, deney yapmaya,
değerlendirmeye, sonuç çıkarmaya, kısacası öğrenmeye olan müthiş doğal
yeteneklerini ve dürtülerini kullanmalarına olanak sağlamasında ve
geliştirebilmesinde yatıyor. — Seymour Papert, eğitimci ve teknoloji uzmanı
ABD’de 12–17 yaşları
arasındaki gençlerin
%87’si, yani 21 milyon
genç internet
kullanıyor.
Çevrimiçi gençlerin %78’i
(16 milyon) anlık mesajlaşmayı
ödev, sınav ya da dersleri ile ilgili
konuşmak için kullandıklarını söylüyor.
Çevrimiçi gençlerin %57’si, kendileri ve arkadaşları, ya
da okul ödevleri veya bir kurum için web sayfası oluşturan
“içerik yaratıcılarıdır”.
Mevcut bilgi miktarı, her sekiz
senede bir iki katına çıkıyor. Bu
da, dünyadaki bilgi miktarının bugün
doğan bir çocuk üniversiteden mezun
olana kadar dört katına çıkacağı; o
çocuk elli yaşına geldiğinde ise otuz iki kat
artmış olacağı anlamına geliyor. O zamana
kadar, o çocuğun doğumundan itibaren bilinen
her bilginin %97’si öğrenilmiş olacak. — Alvin Toffler,
Gençlerin ve ebeveynlerinin büyük çoğunluğu, internet kullanımının yazar ve fütürist
öğrencilere sınıfta ve derslerinde yardımcı olduğuna inanıyor.
8–18 yaş grubunun %31’inin yatak odasında bir masaüstü bilgisayarı
bulunuyor; %12’sinin ise kendi dizüstü bilgisayarları var.
Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): PEW İnternet ve Amerikan Hayatı Projesi, The Internet at School [Okulda İnternet]; Seymour Papert’in Dan Schwartz’a
verdiği söyleşi, “Ghost in the Machine: Seymour Papert on How Computers Fundamentally Change the Way Kids Learn” [Makinedeki Hayalet: Seymour
Papert ile Bilgisayarların Çocukların Öğrenme Şekillerini Temelde Değiştirmesi Üzerine]; PEW İnternet ve Amerikan Hayatı Projesi, Teens and Technology
[Gençler ve Teknoloji]; PEW İnternet ve Amerikan Hayatı Projesi: The Internet at School [Okulda İnternet]; Edutopia [Eğitim Ütopyası], George Lucas Eğitim
Vakfı, “12 Million: Teen Content Creators” [12 Milyon: Genç İçerik Yaratıcıları]; Alvin Toffler, Future Shock [Şok: Gelecek Şoku]; Henry J. Kaiser Family
Vakfı, Generation M: Media in the Lives of 8–18 Year-olds [M Jenerasyonu: Medyanın 8-18 Yaş Grubunun Hayatlarındaki Yeri].