Page 218 - Üçüncü Öğretmen
P. 218

ATÖLYE ÇALIŞMASI
        LONDRA TASARIM AKŞAMINDAN
        ÖĞRENDİKLERİMİZ
        LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
        PROFESYONELLER, OKULLARIMIZA DEĞİŞİMİ ÖĞRENCİLERİMİZİ DİNLEYEREK
        GETİRMEMİZ GEREKTİĞİNİ NEDENLERİYLE ANLATIYOR.
        Peter Brown, eğitim danışmanı, The School Collaborative | Ty Goddard, direktör, British Council for School
        Environments | Stephen Heppell, CEO, heppell.net | Gareth Long, eğitim danışmanı | Helen Hirsh Spence,
        eğitim danışmanı | Shelagh Wright, iş ortağı, Demos | Dr. Thomas Müller, direktör, VS Moebel | Richard Dewar,
        yönetici, CannonDesign | Trung Le, yönetici, CannonDesign

        Burada tartıştığımız fikirlerin çoğu, 1900   Fikirlerimizin peşinde koşarken,
        yılından bu yana gündemde. Elbette,          eski usul kampanyacılığı ve
        bugün artık farklı bir toplumda yaşıyoruz    politikleşmeyi unuttuk. Küresel
        ve aşmamız gereken yeni zorluklarla          sonuçlar verecek bir hareket
        karşı karşıyız, ancak halen kendimize        oluşturmaya başlamalıyız. Bana
        çocuklarımız için en iyi öğrenme ortamını    hareketli bir eylem planı verin.
        nasıl inşa edebileceğimizi soruyoruz.
                                                     Ben harekete özlem duyuyorum!
        — Dr. Thomas Müller                                                 Derslere giren
        Çoğu kişi öğrencileri unutuyor. Çok az kişi                         öğretmenler

        öğrenciye herhangi bir konuda fikrini soruyor.                      de eyleme
        Halbuki öğrenciler hoşlarına giden öğrenme                          özlem

        yollarını biliyorlar. Ayrıca, okul dışında da                       duyuyor. Şu
                                                                            ana kadar
        öğrenmeyi sürdürüyorlar.  — Gareth Long                             çoğunlukla
                                                             hikâyelerimizi paylaştık;
        Okulların yer yer insancıllığını kaybetmesi, eğitimcilerin   bu gayet insani bir ihtiyaç.
        bütün dikkatlerini belirli bir öğretim programını   Ancak artık yeni bir sayfaya
        tamamlamaya vermiş olmalarından kaynaklanır.
        Halbuki okulların tasarımı, öğretmenlere öğrenci ve   geçmemiz gerekiyor.
        meslektaşlarıyla bireysel bağ kurabilecek zamanı veren   — Ty Goddard
        şekilde yapılmalıdır. Bu sayede, meslektaşlar arası
        dayanışma ve işbirliği de artacaktır.  — Helen Hirsh Spence

        “Kampanya”                    Farkına varılması gereken ilk nokta,
        kavramını, 21.                mevcut sistemlerin çeşitli derecelerde
        yüzyılda kazandığı            çökmekte olduğudur.  — Trung Le
        anlamla anlamalıyız.
        Bahsettiğimiz, kontrolü bizde                Ekonomi çok süratli bir şekilde değişti. Artık
        olan bir kampanya değil. Bir                 kimse akılsız insanlara iş vermiyor ve eğitim,
                                                     dünya sahnesindeki en büyük endüstri. Ancak
        kampanyadan sonuç alabilmenin                okullar öğrenciye uyumluluk, tekbiçimlilik, itaat
        tek yolu ise yayılmasına izin                ve dakiklik dışında pek bir başka değer katmı-
                                                     yor. Okulların başarısız olması dünyanın sonu
        vermektir. Yayılmasına izin                  değildir; ancak eğitimde başarısız olunması dün-
                                                     yanın sonu olacaktır.  — Dr. Stephen Heppell
        vermeliyiz.   — Shelagh Wright

        216 |  HERKES İÇİN EĞİTİM
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223