Page 218 - Üçüncü Öğretmen
P. 218
ATÖLYE ÇALIŞMASI
LONDRA TASARIM AKŞAMINDAN
ÖĞRENDİKLERİMİZ
LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
PROFESYONELLER, OKULLARIMIZA DEĞİŞİMİ ÖĞRENCİLERİMİZİ DİNLEYEREK
GETİRMEMİZ GEREKTİĞİNİ NEDENLERİYLE ANLATIYOR.
Peter Brown, eğitim danışmanı, The School Collaborative | Ty Goddard, direktör, British Council for School
Environments | Stephen Heppell, CEO, heppell.net | Gareth Long, eğitim danışmanı | Helen Hirsh Spence,
eğitim danışmanı | Shelagh Wright, iş ortağı, Demos | Dr. Thomas Müller, direktör, VS Moebel | Richard Dewar,
yönetici, CannonDesign | Trung Le, yönetici, CannonDesign
Burada tartıştığımız fikirlerin çoğu, 1900 Fikirlerimizin peşinde koşarken,
yılından bu yana gündemde. Elbette, eski usul kampanyacılığı ve
bugün artık farklı bir toplumda yaşıyoruz politikleşmeyi unuttuk. Küresel
ve aşmamız gereken yeni zorluklarla sonuçlar verecek bir hareket
karşı karşıyız, ancak halen kendimize oluşturmaya başlamalıyız. Bana
çocuklarımız için en iyi öğrenme ortamını hareketli bir eylem planı verin.
nasıl inşa edebileceğimizi soruyoruz.
Ben harekete özlem duyuyorum!
— Dr. Thomas Müller Derslere giren
Çoğu kişi öğrencileri unutuyor. Çok az kişi öğretmenler
öğrenciye herhangi bir konuda fikrini soruyor. de eyleme
Halbuki öğrenciler hoşlarına giden öğrenme özlem
yollarını biliyorlar. Ayrıca, okul dışında da duyuyor. Şu
ana kadar
öğrenmeyi sürdürüyorlar. — Gareth Long çoğunlukla
hikâyelerimizi paylaştık;
Okulların yer yer insancıllığını kaybetmesi, eğitimcilerin bu gayet insani bir ihtiyaç.
bütün dikkatlerini belirli bir öğretim programını Ancak artık yeni bir sayfaya
tamamlamaya vermiş olmalarından kaynaklanır.
Halbuki okulların tasarımı, öğretmenlere öğrenci ve geçmemiz gerekiyor.
meslektaşlarıyla bireysel bağ kurabilecek zamanı veren — Ty Goddard
şekilde yapılmalıdır. Bu sayede, meslektaşlar arası
dayanışma ve işbirliği de artacaktır. — Helen Hirsh Spence
“Kampanya” Farkına varılması gereken ilk nokta,
kavramını, 21. mevcut sistemlerin çeşitli derecelerde
yüzyılda kazandığı çökmekte olduğudur. — Trung Le
anlamla anlamalıyız.
Bahsettiğimiz, kontrolü bizde Ekonomi çok süratli bir şekilde değişti. Artık
olan bir kampanya değil. Bir kimse akılsız insanlara iş vermiyor ve eğitim,
dünya sahnesindeki en büyük endüstri. Ancak
kampanyadan sonuç alabilmenin okullar öğrenciye uyumluluk, tekbiçimlilik, itaat
tek yolu ise yayılmasına izin ve dakiklik dışında pek bir başka değer katmı-
yor. Okulların başarısız olması dünyanın sonu
vermektir. Yayılmasına izin değildir; ancak eğitimde başarısız olunması dün-
yanın sonu olacaktır. — Dr. Stephen Heppell
vermeliyiz. — Shelagh Wright
216 | HERKES İÇİN EĞİTİM