Page 216 - Üçüncü Öğretmen
P. 216

Velbert Eğitim Desteği ve Danışmanlığı Okulu’nun   katından her birinde, tek bir girişi paylaşan üç çift
        tasarımında amaç; öğretmen, öğrenci ve velilere   sınıf bulunur. Her çift sınıf, kendine özel bir renk
        özgüven, kimlik ve aidiyet hissi sağlayan bir okul   uyumuna sahiptir; dekorlarıyla ise bir yuva hissi
        ortamı yaratmaktı.                           verilmesi amaçlanmıştır. Her sınıf ünitesi, geniş
                                                     bir derslik ve grup çalışmasına ayrılmış küçük
        Mimarlar (Roland Dorn ile Roland Bondzio),   bir odadan oluşur. Bu odalar, grup etkinliklerinin
        dört senelik bir dönemde binanın idarecileri,   öğrencilere, anlaşmazlıkları gidermeyi öğrenme
        eğitim görevlileri, okul yöneticileri, danışmanlar,   ve alternatif davranış kalıplarını pratik etme
        öğretmenler ve öğrenciler ile beraber önerileri   olanağı sağlaması bakımından, eşit derece önem
        değerlendirdiler; geleneksel kılavuz ilkeleri   taşır. Sınıf ünitelerinde açık mutfaklar bulunur
        yeniden incelediler ve çeşitli yeni yollar   ve verilen yemek derslerinde işbirliğini teşvik
        keşfettiler. Temel fikri, biçimi ve tasarımıyla, bina   etme ve saldırganlığı en aza indirme amacı
        görünümünde bir eğitim aracı olarak geliştirilmiş   güdülür. Vestiyer, büfe ve gömme dolap gibi
        olan okul, bildik konuların yerine, hayatın   düzeni teşvik eden unsurlar, duygusal bağlılık
        kurallarının iletilmesini desteklemeyi amaçlıyor.   atmosferine katkıda bulunması bakımından, bu
                                                     okulun gündelik işleyişi için bilhassa önemlidir.
        Zemin kattaki ana girişin bulunduğu locadan   Binanın dairesel yerleşimi, her odadan fark
        okulun merkezi unsuru olan “forum” görünür.   edilebilir. Okulda kullanılan tüm şekil, malzeme,
        Günışığından bol bol faydalanan forum ile    ışıklandırma ve renkler, sakin bir hava yaratmak
        birlikte topografya da değişir ve eğimli araziden   ve pedagojik yaklaşımı desteklemek üzere
        amfitiyatroya benzer bir salona geçilir; forumun   seçilmiştir.  Uyarlamada kullanılan kaynak: “Lebens und
        dairesel şekli ise, tesisin bütün olarak biçimine   Lernraum Schule” [Yaşam ve Öğrenim Alanları İçin Okul]
        işaret eder. Geri kalan odaların hepsi, merkezdeki   Geniş bilgi için: www.montag-stiftungen.com
        bu alanın etrafına halka şeklinde dizilmiştir.
        Forum, iletişime yardımcı olur ve öğrencinin
        çevreye uyum sağlamasını kolaylaştırır; camdan
        tavanı sayesinde, yalnızca zemin değil, galeriler
        de bol ışık alır. Burada ayrıca bahçeye açılan ve
        ötedeki kayın ormanına bakan camlı bir geçit
        bulunur. Hem bir buluşma noktası, hem de
        çokamaçlı alan görevi gören bu forum, adına layık
        bir oluşumdur.


        Sınıflar ve grup çalışmalarına ayrılmış odalar ise
        aksine, sakin bir ortam sağlayacak ve konsantre
        olunabilecek şekilde tasarlanmıştır. Okulun iki


        214 |  HERKES İÇİN EĞİTİM
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221