Page 216 - Üçüncü Öğretmen
P. 216
Velbert Eğitim Desteği ve Danışmanlığı Okulu’nun katından her birinde, tek bir girişi paylaşan üç çift
tasarımında amaç; öğretmen, öğrenci ve velilere sınıf bulunur. Her çift sınıf, kendine özel bir renk
özgüven, kimlik ve aidiyet hissi sağlayan bir okul uyumuna sahiptir; dekorlarıyla ise bir yuva hissi
ortamı yaratmaktı. verilmesi amaçlanmıştır. Her sınıf ünitesi, geniş
bir derslik ve grup çalışmasına ayrılmış küçük
Mimarlar (Roland Dorn ile Roland Bondzio), bir odadan oluşur. Bu odalar, grup etkinliklerinin
dört senelik bir dönemde binanın idarecileri, öğrencilere, anlaşmazlıkları gidermeyi öğrenme
eğitim görevlileri, okul yöneticileri, danışmanlar, ve alternatif davranış kalıplarını pratik etme
öğretmenler ve öğrenciler ile beraber önerileri olanağı sağlaması bakımından, eşit derece önem
değerlendirdiler; geleneksel kılavuz ilkeleri taşır. Sınıf ünitelerinde açık mutfaklar bulunur
yeniden incelediler ve çeşitli yeni yollar ve verilen yemek derslerinde işbirliğini teşvik
keşfettiler. Temel fikri, biçimi ve tasarımıyla, bina etme ve saldırganlığı en aza indirme amacı
görünümünde bir eğitim aracı olarak geliştirilmiş güdülür. Vestiyer, büfe ve gömme dolap gibi
olan okul, bildik konuların yerine, hayatın düzeni teşvik eden unsurlar, duygusal bağlılık
kurallarının iletilmesini desteklemeyi amaçlıyor. atmosferine katkıda bulunması bakımından, bu
okulun gündelik işleyişi için bilhassa önemlidir.
Zemin kattaki ana girişin bulunduğu locadan Binanın dairesel yerleşimi, her odadan fark
okulun merkezi unsuru olan “forum” görünür. edilebilir. Okulda kullanılan tüm şekil, malzeme,
Günışığından bol bol faydalanan forum ile ışıklandırma ve renkler, sakin bir hava yaratmak
birlikte topografya da değişir ve eğimli araziden ve pedagojik yaklaşımı desteklemek üzere
amfitiyatroya benzer bir salona geçilir; forumun seçilmiştir. Uyarlamada kullanılan kaynak: “Lebens und
dairesel şekli ise, tesisin bütün olarak biçimine Lernraum Schule” [Yaşam ve Öğrenim Alanları İçin Okul]
işaret eder. Geri kalan odaların hepsi, merkezdeki Geniş bilgi için: www.montag-stiftungen.com
bu alanın etrafına halka şeklinde dizilmiştir.
Forum, iletişime yardımcı olur ve öğrencinin
çevreye uyum sağlamasını kolaylaştırır; camdan
tavanı sayesinde, yalnızca zemin değil, galeriler
de bol ışık alır. Burada ayrıca bahçeye açılan ve
ötedeki kayın ormanına bakan camlı bir geçit
bulunur. Hem bir buluşma noktası, hem de
çokamaçlı alan görevi gören bu forum, adına layık
bir oluşumdur.
Sınıflar ve grup çalışmalarına ayrılmış odalar ise
aksine, sakin bir ortam sağlayacak ve konsantre
olunabilecek şekilde tasarlanmıştır. Okulun iki
214 | HERKES İÇİN EĞİTİM