Page 215 - Üçüncü Öğretmen
P. 215
“Eğitimde özel ihtiyaçları olan
çocuklar” kavramı, engelli kategorisine
koyulabilecek çocukların ötesinde,
optimal gelişimlerineine engel
olabileceği bilinen çeşitli diğer
nedenler yüzünden okulda başarısız
olan çocukları da kapsar.
Bir çocuğun ne derece engelli
kabul edilebileceğine karar
vermek için bakılması gereken
pek çok farklı kaynak vardır. Okul
ortamının bireylere has özelliklerin
engele dönüşmesinde esas rol
oynayabileceğinin özellikle altı
çizilmelidir. Benimsenecek genel
yaklaşım, her öğrencinin yapma
ve yaratma potansiyeline sahip
görülmesi yönünde olmalıdır.
Bu potansiyelin gelişebileceği
ortamlar yaratmak ise okulun
sorumluluğundadır.
— “Quality Indicators” [Kalite Göstergeleri]
ve “Special Needs Education” [Özel İhtiyaca
Yönelik Eğitim] www.unesco.org