Page 215 - Üçüncü Öğretmen
P. 215

“Eğitimde özel ihtiyaçları olan
                                                                    çocuklar” kavramı, engelli kategorisine
                                                                    koyulabilecek çocukların ötesinde,
                                                                    optimal gelişimlerineine engel
                                                                    olabileceği bilinen çeşitli diğer
                                                                    nedenler yüzünden okulda başarısız
                                                                    olan çocukları da kapsar.

                                                                    Bir çocuğun ne derece engelli
                                                                    kabul edilebileceğine karar
                                                                    vermek için bakılması gereken
                                                                    pek çok farklı kaynak vardır. Okul
                                                                    ortamının bireylere has özelliklerin
                                                                    engele dönüşmesinde esas rol
                                                                    oynayabileceğinin özellikle altı
                                                                    çizilmelidir. Benimsenecek genel
                                                                    yaklaşım, her öğrencinin yapma
                                                                    ve yaratma potansiyeline sahip
                                                                    görülmesi yönünde olmalıdır.
                                                                    Bu potansiyelin gelişebileceği
                                                                    ortamlar yaratmak ise okulun
                                                                    sorumluluğundadır.

                                                                    — “Quality Indicators” [Kalite Göstergeleri]
                                                                    ve “Special Needs Education” [Özel İhtiyaca
                                                                    Yönelik Eğitim] www.unesco.org
   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220