Page 210 - Üçüncü Öğretmen
P. 210

SÖYLEŞİ
        VICTORIA BERGSASEL
        HER ÖĞRENCİNİN BAŞARILI OLDUĞU
        OKULLAR




        Victoria Bergsagel, ülkenin her tarafından toplulukların tesis tasarım
        çalışmalarını okul reformuna entegre etmesine yardımcı olma amaçlı bir
        ağ olan Architects of Achievement’ın [Başarının Mimarları] kurucusu ve
        yöneticisidir. Harvard’da eğitim görmüş olan Victoria, bugüne kadar, lise
        öğretmeni, danışman, okul müdürü, bölge yöneticisi ve misafir öğretim
        görevlisi olarak görev yaptı. Kendisi şu anda, okul bölgelerinden ulusal
        mimarlık organizasyonlarına, ABD içinde ve dışında eğitim bakanlıklarına

        bir dizi müşterisine danışmanlık, baş sözcülük ve tasarım alanında hukuk
        uzmanlığı hizmetleri veriyor. Bergsasel’in çalışmalarının çoğunda odaklanan
        amaç, başarının tüm öğrenciler için mümkün olduğu okullar yaratmak.


        Günümüzde ABD’de bir eğitim krizi yaşanıyor.   Okullarımız daha çok yüksek işlevli endüstrilerimiz
        Öğrencilerimizin yalnızca %70’i liseden mezun   gibi olmalı. Biyoteknoloji sektöründen bir
        oluyor. Çocukları kaybediyor olmamızın çok çeşitli   arkadaşım şöyle bir hikâyesini anlatmıştı:
        nedenleri var. Amerikan eğitim sisteminde,   “Laboratuvardayken bazen gözlerim mikroskopta,
        özellikle de öğretim programında, hemen her   harıl harıl araştırmamda karşılaştığım bir sorunu
        konu ele alınıyor ama, hiçbiri derinlikli şekilde   çözmeye çalışıyor oluyorum. Sonra bir kahve
        işlenmiyor. Çocuklara okulda pek çok konunun   almaya kalkıyorum. Sehpanın başında biriyle
        gösterilmesi gerektiğini düşünüyoruz; ancak   yan yana geliyor, çözmeye alıştığım problemden
        sonuçta hiçbir konuya kendilerini tam anlamıyla   bahsediyorum ve çözüm bir anda aklıma
        veremez oluyorlar. Dolayısıyla yalnızca sıkıldıkları   geliveriyor”. Bu bakımdan, okullarda birbirinden
        için okulu bırakan akıllı çocuklar da oluyor. Bazı   farklı çeşitli mekânlar tasarlamalı; formel
        çocuklardan ise uslu uslu oturup terbiyelerini   alanların yanında, formel olmayan öğrenme
        takınmaları isteniyor ve söz dinlemedikleri için   alanlarının da oluşması için de uygun koşulları
        başları belaya giriyor. Bazı çocuklar ailelerinin   oluşturmalıyız. Çocukların öğrenmek konusunda,
        geçimine destek olmak için çalışmak zorunda   sınıftan dışarıya hücum ettiklerinde hâlâ dersten
        kalıyor; bazı kentsel bölgelerde ise çevrenin   bahsedebilecek kadar heyecanlı olmalarını
        sağlıksız etkileri söz konusu. Örneğin görev   istiyoruz. Yan yana dizili sıraların olduğu
        yaptığım Los Angeles’ta çok büyük bir çete sorunu   sınıflardan son derece kurumsal düzenlenmiş bir
        yaşanıyor. Los Angeles’ta kimi liselerin öğrenci   koridora çıkmak yerine, yumuşak oturaklardan
        sayısı 5000’e ulaşıyor; bu durumda kişiye özel   sohbet köşelerine ve toplu çalışma masalarına
        davranmak mümkün olmuyor. Çeteler ise insanın   kadar her şeyi bulabilmeliler. Öğrenmeyi daha
        en temel ihtiyaçlarından olan aidiyet hissini tatmin   hayat dolu bir etkinlik haline getirmeye, tüm
        ediyor. Peki, bu durumda okullar nasıl aidiyet   öğrenciler için daha erişilebilir kılmaya ve okulları
        hissi yaratabilir? Çocukların okulla bağlarının   öğrenmeyi eğlenceli hale getiren yerler yapmaya
        kopmamasını nasıl sağlayabiliriz? Aslında her biri   çalışıyoruz.
        doğuştan birer kâşif olan çocukların merak ve
        keşfetme içgüdülerini nasıl muhafaza ederiz?




        208 |  HERKES İÇİN EĞİTİM
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215