Page 208 - Üçüncü Öğretmen
P. 208
ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
HIGH POINT OKULU
ANN ARBOR, ABD
KÂR AMACI GÜTMEYEN İKİ KURULUŞ ERİŞİLEBİLİR OYUN ALANLARI
VE YENİ ANLAYIŞLAR OLUŞTURMAK İÇİN MAHALLELERE GEREKLİ
YARDIMDA BULUNUYOR.
Sınırsız Oyun Alanları Ulusal Merkezi’nin kurucu Culbertson, okuldaki öğrencilerin katılımdan
ortak ve yöneticilerinden Amy Jaffe Barzach, büyük memnuniyet duyduğunu söylüyor:
“Çocuklar bir şeyleri sırayla yapmayı, karar vermeyi, “Çocukların hepsi faaliyete katılmak istediler ve
arkadaş edinmeyi hep oyun oynarken öğrenirler,” tişört tasarlayıp bağış toplayarak, inanılmaz bir
diyor. “Engelli çocuklara da muhakkak oyun oynama çalışma çıkardılar. Üreticilerden biri, 18 yaşın
şansı verilmelidir, aksi halde iki misli dezavantajlı altındakilerin inşaatta çalışmasına izin vermediği
hale düşerler.” Sınırsız Oyun Alanları, 1997 yılında için, yetişkinler yapının inşaatıyla meşgul olurken,
kuruldu. Organizasyonun Kellogg Vakfı’nın 75. çocuklar da toprağa tohum ekip, örtüleme yaptılar.”
yıldönümü vesilesiyle verdiği destekle hayata
geçirdiği Able to Play [Oyun Oynamak Mümkün] Culbertson, Oyun Oynamak Mümkün projelerinin
projesi çerçevesinde, Michigan’da yirmi topluluğun hayata geçirilmesinden edinilen kazanımların
engelsiz oyun alanları kurmasına yardım ediliyor. iş sahasının çok ötesine geçtiğini ifade ediyor:
“Böyle bir şey gerçekleştirerek, kocaman bir
Oyun Oynamak Mümkün projeleri çerçevesinde topluluk oluşturmuş oluyorsunuz”. Ulusal Sınırsız
kentler bir araya gelerek, zaman, uzmanlık Oyun Alanları ekibi de projelerinin hem çocukların
ve heveslerini ortaya koyuyor. Aileler, peyzaj oyun oynaması hem de topluluğun değişmesi
mimarları, park görevlileri ve inşaatçılar, daha bakımından odak noktası haline geldiğine katılıyor.
ilk günden işbirliğine giderek oyuna katılıyorlar, Sınırsız Oyun Alanları kurumsal ilişkiler direktörü
finansal destek topluyor ve elbette ki inşa Leslyn Odom Clark’a göre, “Topluluklar, çevre
ediyorlar. Michigan’daki alanlar, Sınırsız Oyun halklarıyla ve her tür beceri sahibi çocuklarla
Alanları’ndan destek alır. İşe ilk olarak engelli ve işbirliği yapmaya devam ettikçe, tüm engellerin
engelsiz yetişkin ve çocukları içine alan stratejik ortadan kalktığını göreceğiz”. Uyarlamada kullanılan
planlamadan başlanıyor. kaynak: “No Barriers to Fun, Friendship on Boundless
Playgrounds” [Eğlencenin Önünde Engeller Olmasın,
Ann Arbor’daki [Michigan’da] High Point Okulu’nda Sınırsız Oyun Alanlarında Dostluk Olsun] Daha fazla bilgi
görevli proje koordinatörlerinden biri olan Jan için: www.wkkf.org
206 | HERKES İÇİN EĞİTİM