Page 208 - Üçüncü Öğretmen
P. 208

ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
        HIGH POINT OKULU
        ANN ARBOR, ABD
        KÂR AMACI GÜTMEYEN İKİ KURULUŞ ERİŞİLEBİLİR OYUN ALANLARI
        VE YENİ ANLAYIŞLAR OLUŞTURMAK İÇİN MAHALLELERE GEREKLİ
        YARDIMDA BULUNUYOR.































        Sınırsız Oyun Alanları Ulusal Merkezi’nin kurucu   Culbertson, okuldaki öğrencilerin katılımdan
        ortak ve yöneticilerinden Amy Jaffe Barzach,   büyük memnuniyet duyduğunu söylüyor:
        “Çocuklar bir şeyleri sırayla yapmayı, karar vermeyi,   “Çocukların hepsi faaliyete katılmak istediler ve
        arkadaş edinmeyi hep oyun oynarken öğrenirler,”   tişört tasarlayıp bağış toplayarak, inanılmaz bir
        diyor. “Engelli çocuklara da muhakkak oyun oynama   çalışma çıkardılar. Üreticilerden biri, 18 yaşın
        şansı verilmelidir, aksi halde iki misli dezavantajlı   altındakilerin inşaatta çalışmasına izin vermediği
        hale düşerler.” Sınırsız Oyun Alanları, 1997 yılında   için, yetişkinler yapının inşaatıyla meşgul olurken,
        kuruldu. Organizasyonun Kellogg Vakfı’nın 75.   çocuklar da toprağa tohum ekip, örtüleme yaptılar.”
        yıldönümü vesilesiyle verdiği destekle hayata
        geçirdiği Able to Play [Oyun Oynamak Mümkün]   Culbertson, Oyun Oynamak Mümkün projelerinin
        projesi çerçevesinde, Michigan’da yirmi topluluğun   hayata geçirilmesinden edinilen kazanımların
        engelsiz oyun alanları kurmasına yardım ediliyor.   iş sahasının çok ötesine geçtiğini ifade ediyor:
                                                    “Böyle bir şey gerçekleştirerek, kocaman bir
        Oyun Oynamak Mümkün projeleri çerçevesinde   topluluk oluşturmuş oluyorsunuz”. Ulusal Sınırsız
        kentler bir araya gelerek, zaman, uzmanlık   Oyun Alanları ekibi de projelerinin hem çocukların
        ve heveslerini ortaya koyuyor. Aileler,  peyzaj   oyun oynaması hem de topluluğun değişmesi
        mimarları, park görevlileri ve inşaatçılar, daha   bakımından odak noktası haline geldiğine katılıyor.
        ilk günden işbirliğine giderek oyuna katılıyorlar,   Sınırsız Oyun Alanları kurumsal ilişkiler direktörü
        finansal destek topluyor ve elbette ki inşa   Leslyn Odom Clark’a göre, “Topluluklar, çevre
        ediyorlar. Michigan’daki alanlar, Sınırsız Oyun   halklarıyla ve her tür beceri sahibi çocuklarla
        Alanları’ndan destek alır. İşe ilk olarak engelli ve   işbirliği yapmaya devam ettikçe, tüm engellerin
        engelsiz yetişkin ve çocukları içine alan stratejik   ortadan kalktığını göreceğiz”.  Uyarlamada kullanılan
        planlamadan başlanıyor.                      kaynak: “No Barriers to Fun, Friendship on Boundless
                                                     Playgrounds” [Eğlencenin Önünde Engeller Olmasın,
        Ann Arbor’daki [Michigan’da] High Point Okulu’nda   Sınırsız Oyun Alanlarında Dostluk Olsun] Daha fazla bilgi
        görevli proje koordinatörlerinden biri olan Jan   için: www.wkkf.org

        206 |  HERKES İÇİN EĞİTİM
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213