Page 182 - Üçüncü Öğretmen
P. 182

STRATEJİ
        HANGİ ODA
        HANGİ RENK OLSUN
        BİR BOYA ÜRETİCİSİ, RENKLERİN OKUL ALANLARINDA
        İŞLEVSELLİĞİ NE ŞEKİLLERDE ARTIRABİLECEĞİNİ YA
        DA ENGELLEYECEĞİNİ ANLATIYOR.





























        Rengin, bir tesisin atmosferini ve orada bulunanların performansını etkileme
        gücü vardır. Nerelerde dikkat çekici, parlak renkleri, nerelerde yumuşak tonda,
        rahatlatıcı renkleri öne çıkaracağınız ise daha çok alanınızın işleviyle ilgilidir.


        Sınıfta hem öğrencilerin hem de eğitimcilerin biraz   alanların büyük olmasından dolayı, renk seçimi çok
        canlanmaya ve motive olmaya ihtiyacı vardır; tabii   önemli hale gelir; örneğin geniş açıklıklarda parlak
        etraftaki renkler konsantrasyonu zorlaştıracak   renkler kullanılması, mekânı kolaylıkla boğucu hale ge-
        nitelikte de olmamalıdır. Uygulanabilecek etkili   tirebilir. Bu gibi alanlar için ana renk olarak daha açık
        tekniklerden biri, ders için kullanılan duvarın,   tonda sıcak ya da nötr renkler kullanılması, canlılık
        yan duvarlardan daha koyu ya da parlak bir tona   katmak içinse parlak renkte vurgular atılması önerilir.
        boyanmasıdır. Bu teknik, iki açıdan faydalıdır:
        Hem dikkati sınıfın ön tarafına çekmiş hem de yan   Koridorlar ve merdiven boşlukları, okulun ruhunu
        duvarlara kayan gözlere dinlenmeleri için bir fırsat   yansıtacak parlak, neşeli renkler için ideal alanlardır.
        yaratmış olursunuz.
                                                     Eşya dolaplarının kapakları da okulun renklerine
                                                     boyanabilir. Maskotlar ve benzeri renkli duvar
        Kütüphaneler illa renksiz ve bunaltıcı yerler olmak   grafikleri de ilgi uyandıracaktır. Uygun renklerin
        zorunda değildir. Bilakis, renkler yardımıyla daha   stratejik biçimde kullanılması, uzun koridorları
        sıcak ve aydınlık hale getirilmiş kütüphaneler,   daha kısa göstermeye, dar ve karanlık olanları ise
        öğrenciyi okumaya teşvik edecektir. Kitapların   genişletmeye yardımcı olacaktır.  Koridorlarda ve
        dizili olduğu raf ve duvarlar, renkli duvar grafikleri   merdiven boşluklarında, binanın farklı bölümlerini,
        kullanılarak canlandırılabilir. Kütüphanelerde genelde   örneğin kullanım alanına göre kodlamak için farklı
        bilgisayar da olacaktır, bu yüzden bu alanlarda   renk kombinasyonlarından faydalanılabilir; büyük ya
        parlama ve göz yorgunluğunu azaltmaya yardımcı   da çok katlı bir binada yön bulma ve trafik akışı da
        olacak renkler seçmeye dikkat edin.
                                                     aynı yöntemle düzenlenebilir.   Uyarlamada kullanılan
                                                     kaynak: “Light and Color Goes to School” [Işık ve Renk
        Toplantı salonları, spor tesisleri ve kafeteryalar da
        çoğunlukla yetersiz aydınlatılır. Bunun yanında, bu   Okula Gidiyor] Geniş bilgi için: www2.peterli.com/cpm

        180 |  DUYULAR ALEMİ
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187