Page 181 - Üçüncü Öğretmen
P. 181

56.
















           Farklı duyulara farklı



           tasarımlar




           Öğrenim ortamı için



           çocukların farklı renk, ışık




           ve dokulara hassasiyetini



           artıracak fikirler, özellikler ve




           malzemeler geliştirin.







            İtalya, Reggio Emilia’daki Loris Malaguzzi Vakfı’nda
            düzenlenen bir konferansa konuşmacı olarak davet
            edilmiştik. Konferansın başlığı Pedagoji ve Mimarinin
            Diyaloğu idi. Ayrıca Reggio Emilia okullarını görme
            şansı da elde ettik. Bu okullar, özellikle birden
            fazla duyuya hitap edecek şekilde tasarlanmış. Su,
            öğrenme ortamının büyük bir parçasını oluşturuyor;
            “Aman, ortalık batar” gibi bir anlayış yok. Sınıfta
            su deneyleri yapıyorlar. Işık deneyleri de yapmışlar;
            örneğin çocuklar artık kullanılmayan türden, eski
            bir tepegözü alıp üzerine mermer parçaları, cam
            kiremitler ve başka şeffaf malzemeler koyarak,
            duvarlara gölgeden muhteşem desenler işlemişler.
            Yani çocuklar etkileşime geçecekleri ortamı
            kendilerine özgü bir şekilde kendileri yaratıyorlar.
            — Trung Le, CannonDesign
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186