Page 187 - Üçüncü Öğretmen
P. 187

Danimarka 2001’de, Her Yaştan Öğrenci
                                                                    İçin Eğitim Ortamı Kanunu’nu yürürlüğe
                                                                    koydu. Bu kanuna göre, her yaştan
                                                                    öğrencinin iyi bir ortamda hem sağlıklı
                                                                    hem de güvenli bir şekilde eğitim alma
                                                                    hakkı vardır. Eğitim ortamı, katılımcılara
                                                                    yönelik gelişim ve öğrenme fırsatlarını
                                                                    iyileştiren nitelikte olmalıdır. Bu sayede,
                                                                    eğitim kurumunun fiziksel ve estetik
                                                                    ortamı da kanun kapsamına alınmış
                                                                    oldu.

                                                                    Öğretim görevlisi Jens Arentsen,
                                                                    Aesthetic, Yes Please  [Estetik, Evet
                                                                    Lütfen] kitabında yer alan söyleşisinde
                                                                    şöyle diyor: “Kendimize şu soruyu
                                                                    sormalıyız: Bedenimiz neden bazı
                                                                    yerlerde olmaktan hoşlanır, bazı yerlerde
                                                                    olmaktan ise hiç hoşlanmaz? Duygusal
                                                                    olarak bazı yerlerde bulunmaktan
                                                                    hoşlanmamızın sebebi nedir? Gelin,
                                                                    ilk önce bu soruların cevabını bulalım,
                                                                    sonra da okulları ve sınıfları buna göre
                                                                    düzenlemeye çalışalım.”

                                                                    Mimarlar, bulundukları odanın çocukları
                                                                    ve gençleri nasıl harekete geçirdiği
                                                                    ve de materyallerin, ritmin, dokusal
                                                                    etkilerin ve ışığın sağlığımızı ne yönde
                                                                    etkilediği konusunda bilgi ve deneyim
                                                                    ediniyor. Geçtiğimiz on senede, beynin
                                                                    ve duyuların gelişimi hakkında pek çok
                                                                    çalışma yapıldı ve artık iyi bir öğrenim
                                                                    ortamı yaratmak için nelere ihtiyacımız
                                                                    olduğu konusunda çok daha fazla
                                                                    fikrimiz var.
                                                                    — Ulla Kjaervang, “Power of Aesthetics
                                                                    to Improve Student Learning,” [Öğrenim
                                                                    Sürecinin İyileştirilmesinde Estetiğin Gücü]
                                                                    www.designshare.com
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192