Page 188 - Üçüncü Öğretmen
P. 188

Hellerup Okulu’nun ana girişine, okul bahçesi   sağlıyor. Bunun yanında, “İnmek mi istersin, çıkmak
        boyunca yayılan bitki örtüsünün gözler önüne   mı; zıplamak mı, durmak mı; oturmak mı, ayakta
        serildiği, çarpıcı zıt renklere boyanmış ufak   durmak mı?” gibi sorular sordurarak, hareketi
        tümseklerin ve atlama taşları bulunan bir havuzun   tetikliyor ve pek çok duyuyu devreye sokuyor. Bu
        olduğu eğitim amaçlı, özel bir arazi boyunca   sayede, çocukların seçim yapmalarına ve beden
        yürüyerek varıyorsunuz. Okula varır varmaz,   farkındalıklarını artırmalarına imkân sağlanmış
        ayakkabılarınızı çıkarıyorsunuz. Böylelikle, hem   oluyor.
        öğrencilerin hem de öğretmenlerin her gün okula
        geldiklerinde ayakkabılarını çıkartıp terlik ya   Hellerup’ın binası ahşap ağırlıklı döşenmiş;
        da çoraplarıyla kalarak yarattığı ortama siz de   merdivenler, balkonlar ve binanın etrafındaki
        katkıda bulunmuş oluyorsunuz. Daha o andan   panellerin hepsi ahşaptan yapılmış. Ahşabın
        itibaren, duyusal donanımınızı tetikleyen bir   sağladığı sıcak atmosfere bir de terlikler eklenince,
        fark hissediyorsunuz. Ayakkabılarınız olmadan,   bir dinginlik ve huzur hissi yaratılması daha kolay
        gerçekliğe karşı kullandığınız kalkanlardan birini   oluyor. Ahşap da duyulara hitap eden dokunsal bir
        ortadan kaldırmış oluyorsunuz. Artık yere daha   malzemedir. Betondan bir merdivene oturmakla
        yakın temas ediyor, ayaklarınızı farklı şekilde   ahşap merdivene oturmanın hissi birbirinden çok
        hissediyorsunuz. Ayakkabılarınız olmadan, kendinizi   farklıdır.
        evinizde hissediyorsunuz. Hellerup Okulu’na   Dersler temel olarak, öğrencilerin daha sessiz
        atılan ilk adım, böylece, okula fiziksel değişikliler   köşelerde bulunan “ev alanları”nda yapılıyor.
        aracılığıyla zihinsel olarak hazırlandığınız,   Sabit sınıflardan oluşan geleneksel okul yapısına
        farkındalığınızı artıran bir sürece dönüşüyor. Kendi   daha organik bir alternatif sağlayan “ev alanları”,
        kendinize, “şimdi okul evrenine giriyorum, artık   günlük okul yaşamlarında çocuklar için üs görevi
        duyularım öğrenmeye hazır” demiş oluyorsunuz.
                                                     görüyor. Birden fazla sınıfı barındırabilecek genişlik
                                                     ve açıklıkta tasarlanan (330 ile 400 metrekare
        Ayakkabılarınızı çıkarıp içeri girdiğinizde, sizi   arası) bu alanlar, taşınabilir raflar ve sergilenebilir
        okulun merkezi ve kalbi niteliğinde olan avlunun   duvarlarla kendi içinde bölümlere ayrılabiliyor.
        içerisindeki geniş merdivenler karşılıyor. Bu   Yerleşim, öğrencinin yaşına göre düzenlenebiliyor
        merdivenlerin, bir kattan diğerine geçişi sağlamak   ve sınıflar, “ev alanları”nın yönetimini büyük ölçüde
        dışında pek çok kullanım alanı bulunuyor.    ellerine alıp, kendilerine özgü bir şekle sokabiliyorlar.
        Merdivenlerde hareket, oturma, eğitim, takım   Hellerup Okulu’nda, çağdaş öğrenme şekilleri ile
        çalışması, sunum ve eğlenceye yönelik çok çeşitli   fiziksel organizasyon, birbirine bir elmanın iki yarısı
        faaliyetler yapılıyor; ayrıca film gösterimleri için
        de kullanılıyor. Pek çok öğrenci öğle yemeklerini   kadar uyuyor.   Uyarlamada kullanılan kaynak: Without
                                                     shoes, without inhibitions — ready for learning [Ayakkabısız,
        de burada yiyor. Merdivenler, farklı farklı pek çok   kısıtlamasız - öğrenmeye hazırız] Geniş bilgi için: www.
        öğrenme imkânı yaratılabilecek esnek bir alan   arkitema.com

        186 |  DUYULAR ALEMİ
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193