Page 190 - Üçüncü Öğretmen
P. 190
ATÖLYE ÇALIŞMASI
CHICAGO SANAT AKADEMİSİ’NDEN
ÖĞRENDİKLERİMİZ
CHICAGO, ABD
ÖĞRENCİLER OKULDA RAHAT ETMENİN VE OKULA
BAĞLANMANIN NASIL BİR HİS OLDUĞUNU ANLATIYOR.
“Lisenin ilk iki senesini kocaman
bir devlet okulunda geçirdim, bu iki
sene boyunca bol bol roman okudum.
Buraya geldikten sonra ise biyografi,
tarih gibi daha çok kurmaca olmayan
alanlarda kitaplar okumaya başladım.
İlk iki senemde mahkûm edildiğim
okul ortamından kaçmaya çalıştığımı
burada fark ettim.”
“Bence sosyal katılım çok önemli; hem
insanlara ne yaptıklarının farkına
varma fırsatı tanıyor hem de kendimizi
daha güvende hissetmemizi sağlıyor.”
“Bir seferinde Japonya’da bütün sınıfların birbirine
bağlı olduğu bir okul görmüştüm; koridor yoktu,
yalnızca diğer odalara açılan camdan duvarlar
vardı. Bu sayede, kimse koridoru geçmekten
korkmuyordu, tamamen açık bir ortamdı.”
“Nasıl bir ortamda eğitim görmek isterim
diye kendime sorduğumda, aklıma
pencerelerin açık, ışığın doğal ve
oturduğum sandalyenin rahat olduğu bir
yer geliyor.”
“Bence, her tarafta sanat çalışmaları olması süper
bir şey! Farklı alanlar arasında bu kadar çok ortak
yön olduğunu yeni fark ediyorum. Hem akademik
hem de akademik olmayan anlamda, her şeyin
birbirine ne kadar da bağlı olduğunu sanki daha
çok hissediyorum.”
188 | DUYULAR ALEMİ