Page 194 - Üçüncü Öğretmen
P. 194
ABD’deki altı milyon engelli öğrencinin %75’i,
genel eğitim sınıflarında öğrenim görüyor.
2000 yılında, federal yönetim tarafından
finanse edilen programlara kayıtlı öğrencilerin
200.000’inden fazlasının sağırlık, körlük gibi bir
ya da birden fazla fiziksel engeli bulunuyordu.
ABD’de yaklaşık altı milyon çocuğun, geleneksel
okul bahçelerinde oynamalarını güçleştiren
veya imkânsız hale getiren bir engeli bulunuyor. ABD’de yaşayan
2005–2006 yıllarında, Afrika kökenli
Amerikalı öğrencilerin ve İspanyol Amerikalıların neredeyse
kökenli öğrencilerin yaklaşık üçte beşte birinin bir tür engeli
biri, yoksulluk seviyesinin yüksek bulunuyor. Kanada’da ise bu
olduğu okullarda okuyordu; beyaz
öğrenciler içinse bu oran %4’tü. oran, altıda bire denk geliyor.
Yapılan araştırmalar, erişilebilirlik maliyetinin genelde toplam
inşaat maliyetinin %1’inden az olduğunu gösteriyor; binanın
inşaatı tamamlandıktan sonra yapılan düzenlemeler ise çok daha
pahalıya mal oluyor.
Düşük gelirli kesimlerde
öğrencilerin yalnızca %50’si
liseden mezun oluyor. Mezun
olanların ortalama okuma seviyesi
ise sekizinci sınıf düzeyinde.
Engelli çocukların büyük çoğunluğundaki kusurlar, çoğunlukla
görünmeyen ya da kolayca teşhis edilemeyen türdendir. Öğrenme,
kavrama ve konuşma güçlüğü ve fiziksel, duyusal ya da duygusal
güçlükler çeken çocuklar, engelli kategorisinde yer alır.
Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): Ulusal Eğitim Kurumu, NEA Report on the Individual’s with Disabilities Education Act [Ulusal Eğitim Kurumu Engelli
Bireyler Eğitim Yasası Raporu], Eğitim Tesisleri için Ulusal Takas Merkezi, Creating Accessible Schools [Erişilebilir Okullar Yaratmak]; ABD Eğitim
Bakanlığı, The Digest of Educational Statistics, 2001 [Eğitim İstatistikleri Özeti], Microsoft in Education [Eğitimde Microsoft] içinde, Accessible
Technology: A Guide for Educators [Erişilebilir Teknoloji: Eğitimciler için Bir Rehber]; Sınırsız Oyun Alanları Ulusal Merkezi, “About Us” [Hakkımızda];
Eğitim İstatistikleri Ulusal Merkezi, Findings From The Condition of Education 2008: Enrollment, Student Diversity on the Rise [Eğitimin Durumuna
İlişkin Bulgular 2008: Okul Kayıtlarında Öğrenci Çeşitliliğinin Yükselişi]; Dünya Bankası, Education for All: The Cost of Accessibility [Herkes için Eğitim:
Erişilebilirliğin Maliyeti] National Assessment of Educational Progress [Eğitimde İlerlemeye Dair Ulusal Değerlendirme], Teach For America [ABD için
Öğret], “Our nation’s greatest injustice” [Ülkemizin en büyük adaletsizliği]; Dünya Bankası, Education for All: Including Children with Disabilities [Herkes
İçin Eğitim: Engelli Çocukların Eğitime Katılımı]