Page 194 - Üçüncü Öğretmen
P. 194

ABD’deki altı milyon engelli öğrencinin %75’i,
        genel eğitim sınıflarında öğrenim görüyor.

        2000 yılında, federal yönetim tarafından
        finanse edilen programlara kayıtlı öğrencilerin
        200.000’inden fazlasının sağırlık, körlük gibi bir
        ya da birden fazla fiziksel engeli bulunuyordu.


        ABD’de yaklaşık altı milyon çocuğun, geleneksel
        okul bahçelerinde oynamalarını güçleştiren
        veya imkânsız hale getiren bir engeli bulunuyor.                                                                                                        ABD’de yaşayan
        2005–2006 yıllarında, Afrika kökenli

        Amerikalı öğrencilerin ve İspanyol                                                                                               Amerikalıların neredeyse

        kökenli öğrencilerin yaklaşık üçte                                                                                             beşte birinin bir tür engeli
        biri, yoksulluk seviyesinin yüksek                                                                                       bulunuyor. Kanada’da ise bu

        olduğu okullarda okuyordu; beyaz

        öğrenciler içinse bu oran %4’tü.                                                                                      oran, altıda bire denk geliyor.

        Yapılan araştırmalar, erişilebilirlik maliyetinin genelde toplam
        inşaat maliyetinin %1’inden az olduğunu gösteriyor; binanın
        inşaatı tamamlandıktan sonra yapılan düzenlemeler ise çok daha
        pahalıya mal oluyor.

        Düşük gelirli kesimlerde


        öğrencilerin yalnızca %50’si

        liseden mezun oluyor. Mezun


        olanların ortalama okuma seviyesi

        ise sekizinci sınıf düzeyinde.


        Engelli çocukların büyük çoğunluğundaki kusurlar, çoğunlukla
        görünmeyen ya da kolayca teşhis edilemeyen türdendir. Öğrenme,
        kavrama ve konuşma güçlüğü ve fiziksel, duyusal ya da duygusal
        güçlükler çeken çocuklar, engelli kategorisinde yer alır.

        Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): Ulusal Eğitim Kurumu, NEA Report on the Individual’s with Disabilities Education Act [Ulusal Eğitim Kurumu Engelli
        Bireyler Eğitim Yasası Raporu], Eğitim Tesisleri için Ulusal Takas Merkezi, Creating Accessible Schools [Erişilebilir Okullar Yaratmak]; ABD Eğitim
        Bakanlığı, The Digest of Educational Statistics, 2001 [Eğitim İstatistikleri Özeti], Microsoft in Education [Eğitimde Microsoft] içinde, Accessible
        Technology: A Guide for Educators [Erişilebilir Teknoloji: Eğitimciler için Bir Rehber]; Sınırsız Oyun Alanları Ulusal Merkezi, “About Us” [Hakkımızda];
        Eğitim İstatistikleri Ulusal Merkezi, Findings From The Condition of Education 2008: Enrollment, Student Diversity on the Rise [Eğitimin Durumuna
        İlişkin Bulgular 2008: Okul Kayıtlarında Öğrenci Çeşitliliğinin Yükselişi]; Dünya Bankası, Education for All: The Cost of Accessibility [Herkes için Eğitim:
        Erişilebilirliğin Maliyeti] National Assessment of Educational Progress [Eğitimde İlerlemeye Dair Ulusal Değerlendirme], Teach For America [ABD için
        Öğret], “Our nation’s greatest injustice” [Ülkemizin en büyük adaletsizliği]; Dünya Bankası, Education for All: Including Children with Disabilities [Herkes
        İçin Eğitim: Engelli Çocukların Eğitime Katılımı]
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199