Page 195 - Üçüncü Öğretmen
P. 195

ABD’deki altı milyon engelli öğrencinin %75’i,    Günümüz Amerikan toplumunda, üyelerinin,
 genel eğitim sınıflarında öğrenim görüyor.   özellikle de çocukların haklarına gereken değerin
                           verilmemesine başka hangi dezavantajlı grup göz

                                                       yumabilir?  — James Ansley, ADAPT Associates

                                Günümüzde eğitim alanında yaşanan eşitsizlikler, yoksulluk içinde büyüyen
                              13 milyon çocuğun hayatta başarı şansını adaletsizce sınırlandırarak, kazanç
                                    potansiyellerini, seçmenlik faaliyetlerini, sivil ve toplumsal katılımlarını
                                   etkiliyor. Bu eşitsizlikler aynı zamanda, düşük gelirli bölgelerde yaşama
                             ihtimalleri üç kat fazla olan Afrika kökenli, Latin/İspanyol kökenli ve Kızılderili
                                                              çocuklara da orantısız şekilde etki ediyor.

                                                        ABD’de yaşayan


                                 Amerikalıların neredeyse


                              beşte birinin bir tür engeli


                        bulunuyor. Kanada’da ise bu


                      oran, altıda bire denk geliyor.




                  Altı milyon öğrencinin okuma seviyesinin sınıflarının gerisinde olduğu, Afrika
                    kökenli dördüncü sınıf öğrencilerinin %60’ının temel okuma seviyesine bile
                              gelemedikleri bir ABD’yi kabul etmiyorum.  — Barack Obama, ABD Başkanı

                               Mississippi Nehri’nin kenarında geçirdiğim

                      çocukluk günlerimde, kenar mahallelerin birinde,
                   devlet okullarının çok masraflı olduğu gerekçesiyle
                    kaldırılması yönünde bir teklifte bulunulmuştu. Bu

            konuda söz alan yaşlı bir çiftçi ise, her kapanan okulun
                   ardından bir cezaevi yapılması gerektiği göz önüne
            alınırsa, okul yapımını durdurarak herhangi bir kazanım

                     elde edilemeyeceğini söylemişti. — Mark Twain, yazar


                    Düşük gelirli kesimlerde büyüyen dördüncü sınıf öğrencileri,
                 seviye bakımından daha şimdiden, yüksek gelirli kesimlerdeki
                                                 akranlarının üç sınıf gerisinde kalıyor.


            Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): Eğitim Tesisleri için Ulusal Takas Merkezi, Creating Accessible Schools [Erişilebilir Okullar Yaratmak], National Center for Children
              in Poverty [Yoksul Çocuklara Yönelik Ulusal Merkez ], Teach For America [ABD için Öğret], “Our nation’s greatest injustice” [Ülkemizin en büyük adaletsizliği];
             Microsoft in Education [Eğitimde Microsoft], Accessible Technology: A Guide for Educators [Erişilebilir Teknoloji: Eğitimciler için Bir Rehber]; Obama for America
           [Obama ABD İçin Konuşuyor], “Remarks of Senator Barack Obama: Our Kids, Our Future” [Senatör Barack Obama’nın Düşünceleri: Çocuklarımız Geleceğimizdir];
             Mark Twain, When in Doubt, Tell the Truth: And Other Quotations from Mark Twain; [Mark Twain: Şüpheye Düştüğünüzde Doğruyu Söyleyin ve Diğer Aforizmalar];
              National Assessment of Educational Progress [Eğitimde İlerlemeye Dair Ulusal Değerlendirme], Teach For America [Amerika İçin Öğret] içinde, “Our nation’s
                                                                      greatest injustice” [Ülkemizin en büyük adaletsizliği]
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200