Page 198 - Üçüncü Öğretmen
P. 198
SÖYLEŞİ
NÍNIVE CALEGARI
TAHTA BACAKLAR VE GÖZ BANTLARI
BULUNUR, ÖDEVLERE YARDIM EDİLİR.
San Francisco’da bulunan çocuklara yönelik yazma merkezi 826 Valencia’nın
kurucu ortaklarından olan Nínive Calegari, bugünlerde 826 National’ın CEO’su
olarak görev yapıyor. Calegari aynı zamanda, on senelik sınıf deneyimi olan eski
bir devlet okulu öğretmeni. Nínive Calegari, ailesinin memleketi Meksika’da
öğretmenlik yapmaya başlamadan önce görevli olduğu San Francisco’nun
ilk charter [sözleşmeli] okulu Leadership Lisesi’nde yönetim kurulu üyeliği
de yaptı. Aynı zamanda Teachers Have It Easy: the Big Sacrifices and Small
Salaries of America’s Teachers [Öğretmenlerin İşi Kolay: ABD’de Öğretmenlerin
Yaptığı Fedakarlıklar Büyük Maaşları Düşük] adlı kitabın yazarlarından biri
olan Calegari, George Lucas Eğitim Vakfı’nın verdiği Edutopia 2007 Daring
Dozen ödülünün de sahibi. Calegari fazla mesai yapan öğretmenlerin, risk
altındaki öğrencilerin ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirerek erişilebilir kılan
ortamların ateşli bir savunucusu.
826 Valencia’yı kurmadan önce, devlet okulunda ödevlere yardımcı olma, okul ziyaretleri düzenleme
öğretmen olarak görev yapıyordunuz. Okul ya da öğrencilerin çalışmalarını yayımlatma yoluyla,
sisteminin dışında bir öğrenim ortamı yaratılmasına böyle bir köprü görevi görebileceğini düşünüyorum.
katkıda bulunma fikri nereden aklınıza geldi?
Aslında okullara ya da kurumlara karşı olan bir Gelecek vadeden yazar adaylarından kompozisyon
insan değilim. Tabii, daha önce ben de okullarda ödevlerinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere ve de
bulunduğum için, öğretmenlerin nasıl bir stres İngilizce öğrenmeye çalışanlara kadar, birçok farklı
altında çalıştıklarını biliyorum; bu yüzden, onlara gruptan çocuğa yardım etmeyi amaçlıyorsunuz. Web
dışarıdan destek vermek beni heyecanlandırdı. sitenizde de belirttiğiniz gibi 826’nın çocuklara
Ders programlarının bunaltıcılığı ve öğrenci sayısının her fırsatta ulaşması neden bu kadar önemli? Eğer
fazlalığı, hayallerindeki projeleri gerçekleştirmelerini birileri için yapabileceğimiz bir şeyler varsa, yapmak
hayli zor hale getiriyor. Bu bakımdan, öğretmenlere isteriz. Gelecek vadeden yazar adayı gençler bize
destek olunmasını ve bölge halkıyla bağ kurulmasını ilham veriyor. Bu gençlerin hayatını yazarlıktan
sağlayacak herhangi bir fırsata memnuniyetle katkıda kazanan kişilerle bir araya gelebilecekleri ortamlar
bulunabilirim. Merkezimizi de, San Francisco’da, olsun istiyoruz. Tabii, kaynaklarımızın çoğunu da,
çoğunlukla Latin ve Meksika kökenli Amerikalıların normalde böyle bir fırsata sahip olmayan çocuklar
yaşadığı Mission District’te kurduk. için kullanmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla, merkezimizin
havası ve kültürü, her ne kadar son derece samimi
Orayı tercih etmenizin sebebi nedir? Kendim de olsa da, kaynaklarımız sınırlı olduğu için gideceğimiz
Meksika kökenliyim; bu bölgeyle bir bağım olduğunu okullara karar verirken, en düşük gelirli çocukların
hissediyorum. Kültürlerini paylaştığım için ailelerle gittiği, dışarıdan diğerleri kadar destek almayan ya da
ilişki kurmam da kolay oluyor. Ayrıca, Latin kökenli özel projelere dahil edilmeyenlere öncelik vermeye
halk, mezuniyet oranları bakımından büyük sıkıntı çalışıyoruz. Ders saatleri sırasında okullara giden
yaşıyor. Latin kökenli Amerikalıların yalnızca %25’i kalabalık bir özel öğretmen grubumuz bulunuyor.
liseden mezun oluyor. Latin kültürü benim için büyük Gece gündüz değilse de, gün içerisinde, öğleden
gurur kaynağı; bu yüzden eğitim kurumlarının etkili sonraları ve akşamları özel dersler veriyoruz. Bize
olmasını ve bu sayede, göçmen halkla aramızda ihtiyaç duydukları her yerde çocukların yanında
köprüler kurulmasını sağlamak istiyorum. 826’nın bulunmaya çalışıyoruz.
196 | HERKES İÇİN EĞİTİM