Page 198 - Üçüncü Öğretmen
P. 198

SÖYLEŞİ
                               NÍNIVE CALEGARI
                               TAHTA BACAKLAR VE GÖZ BANTLARI

                               BULUNUR, ÖDEVLERE YARDIM EDİLİR.


        San Francisco’da bulunan çocuklara yönelik yazma merkezi 826 Valencia’nın

        kurucu ortaklarından olan Nínive Calegari, bugünlerde 826 National’ın CEO’su
        olarak görev yapıyor. Calegari aynı zamanda, on senelik sınıf deneyimi olan eski
        bir devlet okulu öğretmeni. Nínive Calegari, ailesinin memleketi Meksika’da
        öğretmenlik yapmaya başlamadan önce görevli olduğu San Francisco’nun
        ilk charter [sözleşmeli] okulu Leadership Lisesi’nde yönetim kurulu üyeliği
        de yaptı. Aynı zamanda Teachers Have It Easy: the Big Sacrifices and Small
        Salaries of America’s Teachers [Öğretmenlerin İşi Kolay: ABD’de Öğretmenlerin
        Yaptığı Fedakarlıklar Büyük Maaşları Düşük] adlı kitabın yazarlarından biri
        olan Calegari, George Lucas Eğitim Vakfı’nın verdiği Edutopia 2007 Daring

        Dozen ödülünün de sahibi. Calegari fazla mesai yapan öğretmenlerin, risk
        altındaki öğrencilerin ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirerek erişilebilir kılan
        ortamların ateşli bir savunucusu.

        826 Valencia’yı kurmadan önce, devlet okulunda   ödevlere yardımcı olma, okul ziyaretleri düzenleme
        öğretmen olarak görev yapıyordunuz. Okul     ya da öğrencilerin çalışmalarını yayımlatma yoluyla,
        sisteminin dışında bir öğrenim ortamı yaratılmasına   böyle bir köprü görevi görebileceğini düşünüyorum.
        katkıda bulunma fikri nereden aklınıza geldi?
        Aslında okullara ya da kurumlara karşı olan bir   Gelecek vadeden yazar adaylarından kompozisyon
        insan değilim. Tabii, daha önce ben de okullarda   ödevlerinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere ve de
        bulunduğum için, öğretmenlerin nasıl bir stres   İngilizce öğrenmeye çalışanlara kadar, birçok farklı
        altında çalıştıklarını biliyorum; bu yüzden, onlara   gruptan çocuğa yardım etmeyi amaçlıyorsunuz. Web
        dışarıdan destek vermek beni heyecanlandırdı.   sitenizde de belirttiğiniz gibi 826’nın çocuklara
        Ders programlarının bunaltıcılığı ve öğrenci sayısının   her fırsatta ulaşması neden bu kadar önemli? Eğer
        fazlalığı, hayallerindeki projeleri gerçekleştirmelerini   birileri için yapabileceğimiz bir şeyler varsa, yapmak
        hayli zor hale getiriyor. Bu bakımdan, öğretmenlere   isteriz. Gelecek vadeden yazar adayı gençler bize
        destek olunmasını ve bölge halkıyla bağ kurulmasını   ilham veriyor. Bu gençlerin hayatını yazarlıktan
        sağlayacak herhangi bir fırsata memnuniyetle katkıda   kazanan kişilerle bir araya gelebilecekleri ortamlar
        bulunabilirim. Merkezimizi de, San Francisco’da,   olsun istiyoruz. Tabii, kaynaklarımızın çoğunu da,
        çoğunlukla Latin ve Meksika kökenli Amerikalıların   normalde böyle bir fırsata sahip olmayan çocuklar
        yaşadığı Mission District’te kurduk.         için kullanmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla, merkezimizin
                                                     havası ve kültürü, her ne kadar son derece samimi
        Orayı tercih etmenizin sebebi nedir? Kendim de   olsa da, kaynaklarımız sınırlı olduğu için gideceğimiz
        Meksika kökenliyim; bu bölgeyle bir bağım olduğunu   okullara karar verirken, en düşük gelirli çocukların
        hissediyorum. Kültürlerini paylaştığım için ailelerle   gittiği, dışarıdan diğerleri kadar destek almayan ya da
        ilişki kurmam da kolay oluyor. Ayrıca, Latin kökenli   özel projelere dahil edilmeyenlere öncelik vermeye
        halk, mezuniyet oranları bakımından büyük sıkıntı   çalışıyoruz. Ders saatleri sırasında okullara giden
        yaşıyor. Latin kökenli Amerikalıların yalnızca %25’i   kalabalık bir özel öğretmen grubumuz bulunuyor.
        liseden mezun oluyor. Latin kültürü benim için büyük   Gece gündüz değilse de, gün içerisinde, öğleden
        gurur kaynağı; bu yüzden eğitim kurumlarının etkili   sonraları ve akşamları özel dersler veriyoruz. Bize
        olmasını ve bu sayede, göçmen halkla aramızda   ihtiyaç duydukları her yerde çocukların yanında
        köprüler kurulmasını sağlamak istiyorum. 826’nın   bulunmaya çalışıyoruz.

        196 |  HERKES İÇİN EĞİTİM
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203