Page 88 - Üçüncü Öğretmen
P. 88
RAPOR
PERSPECTIVES ÖZEL OKULU
CHICAGO, ABD
ABD’DE BAŞLATILAN BİR PİLOT PROJE SAYESİNDE SINIF ERGONOMİSİ
TEST EDİLİYOR.
Perspectives Özel Okulu ve VS Furniture’ın standartlarını sağlayan boyu ayarlanabilir sıralar,
gerçekleştirdiği bir pilot proje kapsamında, açısı ayarlanabilir masalar ve döner sandalyeler
“ergodinamik” masa ve sandalyelerin, kullandı.
kullanıcıların ritmik hareketlerine daha uygun
olduğu, bu sayede de statik mobilyalara kıyasla Sonuç olarak, öğrencilerin duruş ve oturma
daha verimli bir eğitim ortamı yarattığı savı test biçimlerinin, mobilyaların ayarlanabilirliği
edildi. ölçüsünde değiştiği görüldü. Ayrıca öğrencilerin
dikkat ve konsantrasyon seviyelerini ölçmek
6-12. sınıf öğrencileri arasından seçilen üç grup üzere tasarlanmış testlerin sonuçları ise, oturur
öğrenciye farklı mobilyalar verildi. Birinci gruptaki pozisyonda daha fazla hareket imkânı sunulan
öğrenciler, sabit ve ayarlanma özelliği olmayan öğrencilerin sınavlardaki dikkat seviyesinin
mobilyalar kullandı. İkinci gruptaki öğrencilere ortalamanın çok üzerine çıktığını gösterdi.
ayarlanma özelliği olmayan sıralar, arkaya Örnek Olay İncelemesi: Perspectives Özel Okulu, Chicago,
yatabilen sandalyeler ve eğimi ayarlanamayan Illinois
masalardan oluşan karma bir sistem verildi.
Üçüncü gruptaki öğrenciler ise ideal ergonomi
86 | HAREKETLİ BEDENLER