Page 92 - Üçüncü Öğretmen
P. 92
STRATEJİ
OYUNA DAVET
BİRLEŞİK KRALLIK HÜKÜMETİNİN HAZIRLADIĞI BİR
KILAVUZ, TÜM ÖĞRENCİLERİ BEDEN EĞİTİMİNE TEŞVİK
EDECEK SICAK MEKÂNLAR YARATMANIN ÖNEMİNE
DEĞİNİYOR.
Gençlerin hayata dair becerilerini oyun oynayarak sı- öğrencilerin sportif performansı için kaliteli bir
namalarını sağladığı için beden eğitimi ve spor, son mekân sunarken içeride gerçekleşen dinamik
derece önemlidir. Öğrencilere iyi tasarlanmış tesis- hareketliliği de tamamlayıcı bir nitelikte olmalıdır.
ler sunarak, çok daha fazla öğrenciyi beden eğitimi
ve sporun faydalarından yararlandırmak mümkün. Malzemelerin yaratıcı kullanımı sayesinde, özellikle
geniş zeminli ve duvarlı mekânlara hayat vermek
Sosyal bir mücadele olan beden eğitimi ve spor mümkün. Farklı spor ve oyunlara ayrılmış alanlar
dalları, çocukların birbirlerine güvenmelerini ve farklı renklerle belirlenebileceği gibi, bu sayede
işbirliği yapmayı öğrenmelerini sağladığı için kentsel bölgelerdeki oyun alanlarının çoğu kez
özgüven, vücut algısı ve iletişim yetenekleri sıkıcı olan görünümüne de canlılık kazandırılabilir.
gibi kişisel gelişimin pek çok unsuru üzerinde Aydınlatmanın güneş ışığıyla sağlanması sayesinde
olumlu bir etki yaratır. Diğer derslerde özgüven de bedensel aktiviteler ve sağlık ile doğa
eksikliği yaşayan bazı öğrenciler, spor sayesinde arasındaki bağlantı bir kez daha vurgulanabilir.
öne çıkma fırsatı bulabilirler. Beden eğitiminde
kendine daha az güvenen öğrencilere ise farklı Işığın bina boyunca yayılmasını sağlayacak
aktivite seçenekleri güvenli, konforlu ve sıcak bir pencereler ve izleme yerleri sayesinde, dışarıdaki
ortamda sunulduğunda, bu öğrencilerin beden öğrenciler, içeride yapılan aktiviteleri görme
eğitimi ve spora bakışı daha olumlu bir hal alabilir. fırsatı bulacaktır. İzleme yerleri, kendine yeterince
Öğrencilerin özgüveni gelişmeye başladıktan sonra güvenmeyen öğrencilerin, yapılan aktivitelere
bu gelişimin yarattığı faydalar öğrencilerin diğer kendileri katılmadan önce diğer öğrencileri
dersleri kadar, okul dışındaki yaşamlarına da izlemelerine izin vererek katılımı teşvik eder.
yansıyacaktır.
Uyarlamada kullanılan kaynak: Schools for the Future:
Beden eğitimi ve okul sporlarında eğitim ve Inspirational Design for PE & Sports Spaces [Geleceğin
öğretime getirilen yeni yaklaşımlar, spor tesisi Okulları: Beden Eğitimi ve Spor Tesislerinde İlham Verici
tasarımlarında da yeni yaklaşımlar gerektiriyor. Spor Tasarımlar] Geniş bilgi için: www.teachnernet.gov.uk
tesisleri ilgi çekici ve ilham verici yerler olmalı;
90 | HAREKETLİ BEDENLER