Page 92 - Üçüncü Öğretmen
P. 92

STRATEJİ
        OYUNA DAVET

        BİRLEŞİK KRALLIK HÜKÜMETİNİN HAZIRLADIĞI BİR
        KILAVUZ, TÜM ÖĞRENCİLERİ BEDEN EĞİTİMİNE TEŞVİK
        EDECEK SICAK MEKÂNLAR YARATMANIN ÖNEMİNE
        DEĞİNİYOR.


























        Gençlerin hayata dair becerilerini oyun oynayarak sı-  öğrencilerin sportif performansı için kaliteli bir
        namalarını sağladığı için beden eğitimi ve spor, son   mekân sunarken içeride gerçekleşen dinamik
        derece önemlidir. Öğrencilere iyi tasarlanmış tesis-  hareketliliği de tamamlayıcı bir nitelikte olmalıdır.
        ler sunarak, çok daha fazla öğrenciyi beden eğitimi
        ve sporun faydalarından yararlandırmak mümkün.  Malzemelerin yaratıcı kullanımı sayesinde, özellikle
                                                     geniş zeminli ve duvarlı mekânlara hayat vermek
        Sosyal bir mücadele olan beden eğitimi ve spor   mümkün. Farklı spor ve oyunlara ayrılmış alanlar
        dalları, çocukların birbirlerine güvenmelerini ve   farklı renklerle belirlenebileceği gibi, bu sayede
        işbirliği yapmayı öğrenmelerini sağladığı için   kentsel bölgelerdeki oyun alanlarının çoğu kez
        özgüven, vücut algısı ve iletişim yetenekleri   sıkıcı olan görünümüne de canlılık kazandırılabilir.
        gibi kişisel gelişimin pek çok unsuru üzerinde   Aydınlatmanın güneş ışığıyla sağlanması sayesinde
        olumlu bir etki yaratır. Diğer derslerde özgüven   de bedensel aktiviteler ve sağlık ile doğa
        eksikliği yaşayan bazı öğrenciler, spor sayesinde   arasındaki bağlantı bir kez daha vurgulanabilir.
        öne çıkma fırsatı bulabilirler. Beden eğitiminde
        kendine daha az güvenen öğrencilere ise farklı   Işığın bina boyunca yayılmasını sağlayacak
        aktivite seçenekleri güvenli, konforlu ve sıcak bir   pencereler ve izleme yerleri sayesinde, dışarıdaki
        ortamda sunulduğunda, bu öğrencilerin beden   öğrenciler, içeride yapılan aktiviteleri görme
        eğitimi ve spora bakışı daha olumlu bir hal alabilir.   fırsatı bulacaktır. İzleme yerleri, kendine yeterince
        Öğrencilerin özgüveni gelişmeye başladıktan sonra   güvenmeyen öğrencilerin, yapılan aktivitelere
        bu gelişimin yarattığı faydalar öğrencilerin diğer   kendileri katılmadan önce diğer öğrencileri
        dersleri kadar, okul dışındaki yaşamlarına da   izlemelerine izin vererek katılımı teşvik eder.
        yansıyacaktır.
                                                     Uyarlamada kullanılan kaynak: Schools for the Future:
        Beden eğitimi ve okul sporlarında eğitim ve   Inspirational Design for PE & Sports Spaces [Geleceğin
        öğretime getirilen yeni yaklaşımlar, spor tesisi   Okulları: Beden Eğitimi ve Spor Tesislerinde İlham Verici
        tasarımlarında da yeni yaklaşımlar gerektiriyor. Spor   Tasarımlar] Geniş bilgi için: www.teachnernet.gov.uk
        tesisleri ilgi çekici ve ilham verici yerler olmalı;


        90 |  HAREKETLİ BEDENLER
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97