Page 90 - Üçüncü Öğretmen
P. 90
REHBER
AKTİF ÖĞRENİM
TASARIMCILAR ESNEK MOBİLYALARIN ÖĞRETMEN
VE ÖĞRENCİLERİN NASIL REHBER VE ÖĞRENENLERE
DÖNÜŞMESİNİ SAĞLADIĞINI GÖSTERİYOR.
Pek çok okul, 50 dakikalık ders modelini
yavaş yavaş terk ediyor. Öğrencilerin derste
öğrendiklerinin büyük bir kısmını çoğu zaman
ancak sınavlara kadar akıllarında tutabilmelerinin
bu değişimde büyük rolü var. Artık, öğrenmeyi
öğrenmeye odaklanılıyor. Eğer bir insanın,
becerilerinin yüzde 90’ını yaparak öğrendiği
doğruysa, okulda aktarılan bilginin öğrencilere
pek faydalı olmadığı söylenebilir. Bunun yerine,
öğrencilere bilgiye nasıl kolayca erişebileceklerini BİRİNCİ DÜZEN: Sınıf ders
anlatımı düzenindeyken,
öğretmek daha doğru olacaktır. öğretmen o dersin hedeflerini
belirler ve öğrencileri yapılacak
çalışma için gruplara ayırır.
Aktif Öğrenim Modeli’nde öğretmenin rolü,
“sahnedeki bilge” yerine “kenardaki kılavuz”
halini alıyor. Dersler ise öğretmenden öğrenciye
bilgi aktarımından ziyade, bilgilerin beraberce
bir araya getirilmesine dönüşüyor. Bu eğitim
modelindeki sınıf yapılanması, kılavuzluk, destek,
araştırma, paylaşım ve özet aşamalarına uygun
olmalıdır. Sınıftaki mobilyalar, bu dinamikleri
karşılamaya uygun olmalı ve farklı öğrenci
tiplerinin, konuyu kendilerine hitap eden bir bakış
açısından ele almasına izin vermelidir.
Uyarlamada kullanılan kaynak: “Engaged Learning” İKİNCİ DÜZEN: Her grubun
sıraları konferans masası
[Aktif Öğrenim] Geniş bilgi için: www.asumag.com oluşturacak şekilde dizilir.
Öğrenciler araştırma veya
çizim için bilgisayarlardan
yararlanabilir veya kâğıtlı yazı
tahtası kullanabilirler.
ÜÇÜNCÜ DÜZEN: Sıralar U
şeklinde dizilir. Gruplar tek tek
sunumlarını yapar, diğer grupların
yorumlarını ve görüşlerini alır.
88 | HAREKETLİ BEDENLER