Page 90 - Üçüncü Öğretmen
P. 90

REHBER
        AKTİF ÖĞRENİM

        TASARIMCILAR ESNEK MOBİLYALARIN ÖĞRETMEN
        VE ÖĞRENCİLERİN NASIL REHBER VE ÖĞRENENLERE
        DÖNÜŞMESİNİ SAĞLADIĞINI GÖSTERİYOR.



        Pek çok okul, 50 dakikalık ders modelini
        yavaş yavaş terk ediyor. Öğrencilerin derste
        öğrendiklerinin büyük bir kısmını çoğu zaman
        ancak sınavlara kadar akıllarında tutabilmelerinin
        bu değişimde büyük rolü var. Artık, öğrenmeyi
        öğrenmeye odaklanılıyor. Eğer bir insanın,
        becerilerinin yüzde 90’ını yaparak öğrendiği
        doğruysa, okulda aktarılan bilginin öğrencilere
        pek faydalı olmadığı söylenebilir. Bunun yerine,
        öğrencilere bilgiye nasıl kolayca erişebileceklerini                BİRİNCİ DÜZEN: Sınıf ders
                                                                            anlatımı düzenindeyken,
        öğretmek daha doğru olacaktır.                                      öğretmen o dersin hedeflerini
                                                                            belirler ve öğrencileri yapılacak
                                                                            çalışma için gruplara ayırır.
        Aktif Öğrenim Modeli’nde öğretmenin rolü,
        “sahnedeki bilge” yerine “kenardaki kılavuz”
        halini alıyor. Dersler ise öğretmenden öğrenciye
        bilgi aktarımından ziyade, bilgilerin beraberce
        bir araya getirilmesine dönüşüyor. Bu eğitim
        modelindeki sınıf yapılanması, kılavuzluk, destek,
        araştırma, paylaşım ve özet aşamalarına uygun
        olmalıdır. Sınıftaki mobilyalar, bu dinamikleri
        karşılamaya uygun olmalı ve farklı öğrenci
        tiplerinin, konuyu kendilerine hitap eden bir bakış
        açısından ele almasına izin vermelidir.
        Uyarlamada kullanılan kaynak: “Engaged Learning”                    İKİNCİ DÜZEN: Her grubun
                                                                            sıraları konferans masası
        [Aktif Öğrenim] Geniş bilgi için: www.asumag.com                    oluşturacak şekilde dizilir.
                                                                            Öğrenciler araştırma veya
                                                                            çizim için bilgisayarlardan
                                                                            yararlanabilir veya kâğıtlı yazı
                                                                            tahtası kullanabilirler.

















                                                                            ÜÇÜNCÜ DÜZEN: Sıralar U
                                                                            şeklinde dizilir. Gruplar tek tek
                                                                            sunumlarını yapar, diğer grupların
                                                                            yorumlarını ve görüşlerini alır.


        88 |  HAREKETLİ BEDENLER
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95