Page 94 - Üçüncü Öğretmen
P. 94

ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
        İNGİLTERE HAMPDEN GURNEY
        KİLİSESİ İLKOKULU
        LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
        KENTTE YER ALAN BİR OKUL PROJESİ, DAR BİR ALANDA
        BİLE OYUN İÇİN YETERLİ ALAN YARATMANIN MÜMKÜN
        OLDUĞUNU GÖSTERİYOR.












































        Hampden Gurney, şehirdeki okulların nasıl    bu projede her katta yer alan sınıflar, merkezi bir
        yenilendiğine dair iyi bir örnek teşkil ediyor. Projeyi   aydınlatma bacasının üzerinden geçen bir köprü
        finanse etmek amacıyla yaratıcı bir yaklaşım   vasıtasıyla, o katta öğrenim gören öğrencilerin
        izlenmiş ve arazinin bir bölümü, 52 dairelik bir   yaşlarına uygun bir biçimde tasarlanan, güvenli ve
        apartman kompleksi yapılmak üzere satışa çıka-  hava koşullarından etkilenmeyen bir oyun alanına
        rılmış.                                      bağlanıyor. Sonuç: orijinalinin üçte biri yer kapla-
                                                     yan, ancak eğitim ve oyun alanları yönünden çok
        Okulun orijinal bahçesinin büyük bir kısmında   daha geniş, yeni bir okul.
        artık apartmanlar yer aldığı için, tasarım ekibinin
        önündeki zorluklardan biri, bu altı katlı okul için   Uyarlamada kullanılan kaynak: PEB Compendium of
        yasalarca öngörülen genişlikte bir oyun bahçesi   Exemplary Educational Facilities [PEB Örnek Eğitim Tesisleri
        tasarlamak oldu. Projenin mimarı Building Design   Listesi] Geniş bilgi için: www.oecd.org
        Partnership, okul tasarımında çok katlı bir “dikey
        okul” veya “çocuk kulesi” konsepti kullandı. Öğ-
        rencilerin sınıf geçtikçe daha üst katlara çıktığı


        92 |  HAREKETLİ BEDENLER
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99