Page 94 - Üçüncü Öğretmen
P. 94
ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
İNGİLTERE HAMPDEN GURNEY
KİLİSESİ İLKOKULU
LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
KENTTE YER ALAN BİR OKUL PROJESİ, DAR BİR ALANDA
BİLE OYUN İÇİN YETERLİ ALAN YARATMANIN MÜMKÜN
OLDUĞUNU GÖSTERİYOR.
Hampden Gurney, şehirdeki okulların nasıl bu projede her katta yer alan sınıflar, merkezi bir
yenilendiğine dair iyi bir örnek teşkil ediyor. Projeyi aydınlatma bacasının üzerinden geçen bir köprü
finanse etmek amacıyla yaratıcı bir yaklaşım vasıtasıyla, o katta öğrenim gören öğrencilerin
izlenmiş ve arazinin bir bölümü, 52 dairelik bir yaşlarına uygun bir biçimde tasarlanan, güvenli ve
apartman kompleksi yapılmak üzere satışa çıka- hava koşullarından etkilenmeyen bir oyun alanına
rılmış. bağlanıyor. Sonuç: orijinalinin üçte biri yer kapla-
yan, ancak eğitim ve oyun alanları yönünden çok
Okulun orijinal bahçesinin büyük bir kısmında daha geniş, yeni bir okul.
artık apartmanlar yer aldığı için, tasarım ekibinin
önündeki zorluklardan biri, bu altı katlı okul için Uyarlamada kullanılan kaynak: PEB Compendium of
yasalarca öngörülen genişlikte bir oyun bahçesi Exemplary Educational Facilities [PEB Örnek Eğitim Tesisleri
tasarlamak oldu. Projenin mimarı Building Design Listesi] Geniş bilgi için: www.oecd.org
Partnership, okul tasarımında çok katlı bir “dikey
okul” veya “çocuk kulesi” konsepti kullandı. Öğ-
rencilerin sınıf geçtikçe daha üst katlara çıktığı
92 | HAREKETLİ BEDENLER