Page 147 - Üçüncü Öğretmen
P. 147

43.

















            Çevre bilinci



            Bir okulu çevre dostu hale



            getirmeye koyulmadan önce



           şu soruların yanıtını verin:




            Neler çok daha önemlidir?



            En iyi sonucu hangi yöntem



           verir?





            Geri dönüşümlü materyalleri ve kâğıtları çöplerden   Sürdürülebilir stratejiler uygulamaya koyduğunuzda, bir
            ayırma fikri daha yeni yeni ortaya çıkmaya   sistemin parçası haline gelirsiniz ve o sisteme katkıda
            başlamışken, yaklaşık bin öğrencili bir ortaokulun   bulunmanız gerekir. Chicago, imar yasasında yaptığı
            müdürü olarak görev yapmaya başladım. Öğrenciler,   değişiklikle, inşa edilecek tüm yeni binalarda çatı
            sınıflara mavi geri dönüşüm kutuları koymak ve   alanının %25’inin çevre dostu olması zorunluluğunu
            çöpleri azaltmak için müthiş bir heves sergilediler. Biz   getirdi. Herhangi bir istisna barındırmayan ve hem
            de bunun harika ve kolayca uygulanabilecek bir fikir   kâr amacı gütmeyen kuruluşlar hem de şirketler için
            olduğunu düşündük; yine de, bu konuda karşımıza   geçerli olan yasa, okulları da kapsıyor. Bu da, sıcak yaz
            türlü türlü engeller çıktı. Örneğin; bu kutuları kim   günlerinde tüm şehrin ısı indeksini düşürebilecek yeşil
            boşaltacaktı? Okulun bakımından sorumlu görevliler,   çatılı binalar ağına, yeni okulların da dahil edileceği
            mesai saatlerinde bu işe vakitlerinin olmadığını   anlamına geliyor.
            söylüyorlardı. Ayrıca, kâğıtları geri dönüşüme gidene   — Trung Le, CannonDesign
            kadar nerede tutacaklardı?  O zamanlar, bu iş için
            okulun ne bir deposu ne de bulunduğu semtin bir
            atık alım şirketiyle anlaşması vardı. Neticede, sistemi
            kurmamız ve işletmeye başlamamız tam bir senemizi
            aldı, ama emeklerimize değdi!
            — Helen Hirsh Spence, VS Furniture eğitim danışmanı
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152