Page 147 - Üçüncü Öğretmen
P. 147
43.
Çevre bilinci
Bir okulu çevre dostu hale
getirmeye koyulmadan önce
şu soruların yanıtını verin:
Neler çok daha önemlidir?
En iyi sonucu hangi yöntem
verir?
Geri dönüşümlü materyalleri ve kâğıtları çöplerden Sürdürülebilir stratejiler uygulamaya koyduğunuzda, bir
ayırma fikri daha yeni yeni ortaya çıkmaya sistemin parçası haline gelirsiniz ve o sisteme katkıda
başlamışken, yaklaşık bin öğrencili bir ortaokulun bulunmanız gerekir. Chicago, imar yasasında yaptığı
müdürü olarak görev yapmaya başladım. Öğrenciler, değişiklikle, inşa edilecek tüm yeni binalarda çatı
sınıflara mavi geri dönüşüm kutuları koymak ve alanının %25’inin çevre dostu olması zorunluluğunu
çöpleri azaltmak için müthiş bir heves sergilediler. Biz getirdi. Herhangi bir istisna barındırmayan ve hem
de bunun harika ve kolayca uygulanabilecek bir fikir kâr amacı gütmeyen kuruluşlar hem de şirketler için
olduğunu düşündük; yine de, bu konuda karşımıza geçerli olan yasa, okulları da kapsıyor. Bu da, sıcak yaz
türlü türlü engeller çıktı. Örneğin; bu kutuları kim günlerinde tüm şehrin ısı indeksini düşürebilecek yeşil
boşaltacaktı? Okulun bakımından sorumlu görevliler, çatılı binalar ağına, yeni okulların da dahil edileceği
mesai saatlerinde bu işe vakitlerinin olmadığını anlamına geliyor.
söylüyorlardı. Ayrıca, kâğıtları geri dönüşüme gidene — Trung Le, CannonDesign
kadar nerede tutacaklardı? O zamanlar, bu iş için
okulun ne bir deposu ne de bulunduğu semtin bir
atık alım şirketiyle anlaşması vardı. Neticede, sistemi
kurmamız ve işletmeye başlamamız tam bir senemizi
aldı, ama emeklerimize değdi!
— Helen Hirsh Spence, VS Furniture eğitim danışmanı