Page 149 - Üçüncü Öğretmen
P. 149
44.
Araziye sahip çıkmak
Her okul alanı, kendine has
benzersiz jeolojik özelliklere
ve doğal tarihe sahiptir.
Tasarım, inşaat ve özel
işaretlerle okulun arazisine
dikkat çekin.
Yetersiz hizmet alan kesimlere yönelik üniversiteye
hazırlık okulları ağı KIPP (Knowledge Is Power Program
[Bilgi Güçtür Programı]), Gary, Indiana’daki gölün yanına;
ıslah edilmekte olan bozkır/bataklık alana taşınıyordu.
Biz de bu yüzden okulu bu araziye inşa ettik; çocukları
da gözetmen olarak görevlendirdik. Öğretim programını,
ders programlarını ve zamanlamayı insan saatine göre
değil, ekolojik saate göre düzenledik. Dolayısıyla okulun,
tıpkı etrafındaki doğal dünya gibi, kışın ilkbaharda
olduğundan, ilkbaharda ise sonbaharda olduğundan
farklı bir işleyişi var. Bu sayede çocuklar çevreleriyle tam
bir temas ve katılım içerisinde eğitim görüyorlar.
— Elva Rubio, BMD