Page 149 - Üçüncü Öğretmen
P. 149

44.
















           Araziye sahip çıkmak




            Her okul alanı, kendine has



            benzersiz jeolojik özelliklere




           ve doğal tarihe sahiptir.




           Tasarım, inşaat ve özel



            işaretlerle okulun arazisine



            dikkat çekin.







            Yetersiz hizmet alan kesimlere yönelik üniversiteye
            hazırlık okulları ağı KIPP (Knowledge Is Power Program
            [Bilgi Güçtür Programı]), Gary, Indiana’daki gölün yanına;
            ıslah edilmekte olan bozkır/bataklık alana taşınıyordu.
            Biz de bu yüzden okulu bu araziye inşa ettik; çocukları
            da gözetmen olarak görevlendirdik. Öğretim programını,
            ders programlarını ve zamanlamayı insan saatine göre
            değil, ekolojik saate göre düzenledik. Dolayısıyla okulun,
            tıpkı etrafındaki doğal dünya gibi, kışın ilkbaharda
            olduğundan, ilkbaharda ise sonbaharda olduğundan
            farklı bir işleyişi var. Bu sayede çocuklar çevreleriyle tam
            bir temas ve katılım içerisinde eğitim görüyorlar.
            — Elva Rubio, BMD
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154