Page 166 - Üçüncü Öğretmen
P. 166

Günümüzün öğrencisi, öğle


        yemeğinde haftanın beş


        günü patates cipsi yiyor.



        Eksiksiz fiziksel ve zihinsel varlıklar olduğumuzu
        keşfedebilmemiz için, eğitimde duyusal alanın önemine
        ilişkin acil bir değişime ihtiyaç var…
        Haysiyetli bir yaşam sürdürmenin önkoşulu, insanın
        varoluşu hakkında tarafsız ve eksiksiz bir anlayış

        kazanabilmektir.  — Juhani Pallasmaa, mimar
        Parmak



        uçlarınızın



        her birinde


        yaklaşık 100


        dokunma reseptörü



        bulunur.



        Herkesin içinde etrafını

        süsleme içgüdüsü

        vardır. — A Pattern

        Language [Kalıpların Dili]


        Renk, sözsüz iletişimin en dolaysız
        biçimidir. Renklere dair belirli bir anlayışla
        evrimleştiğimiz için, renge tepki vermek
        doğamızda var; bu biraz da, atalarımızın neleri
        tüketip nelerden sakınacaklarını renklere göre seçerek hayatta
        kalmış olmalarındandır. — Colour: Basics Design [Grafik Tasarımda Renk]

        Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): Feed Me Better [Beni Daha İyi Besle], Killer Facts About Our Weight Problem; Educational Philosophy and Theory [Kilo
        Sorunumuza Dair Ölümcül Gerçekler], “Embodied Experience and Sensory Thought” [Şekillenen Deneyim ve Duyusal Düşünce]; Oracle Eğitim Vakfı, ThinkQuest,
        “Come to Your Senses: Your Sense of Touch” [Duyularınızın Farkına Varın: Dokunma Duyunuz];
        Christopher Alexander, A Pattern Language [Kalıpların Dili]; Gavin Ambrose ve Paul Harris, Colour: Basics Design [Grafik Tasarımda Renk]
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171