Page 81 - Üçüncü Öğretmen
P. 81
Beş yüz ABD’li gencin röntgenle muayene edildiği bir
araştırmada, erkeklerin %56’sında, kızların ise %30’unda
belkemiği bozuklukları saptandı.
İlkokul çağındaki
çocuklar, günün
ortalama 9 saatini
oturarak geçiriyorlar.
Avrupa’da yapılan iki araştırma,
öğrencilerin %60’ının 15-16
yaşlarında bel problemleri
yaşadığını gösteriyor.
Öğrenme, hafıza ve sağlığa
yararları açısından bakıldığında,
oyun oynamanın yaşamın
diğer tüm yönleri kadar önemli
olduğu görülüyor.
— Dr. Stuart L. Brown, Ulusal Oyun
Enstitüsü Başkanı
İnsanlar kısıtlı bir süre boyunca sabit bir oturma pozisyonunu
koruyabilirler. Ancak, sürekli aynı pozisyonda oturmak
beyne giden oksijen seviyesini azaltarak, öğrenciye zihinsel
ve fiziksel olarak zarar verir ve “okul baş ağrısı” olarak
nitelendirilebilecek sendroma yol açar.
ABD’de birinci sınıfa giden
öğrencilerin %7’si için
teneffüs kalkmış durumda,
diğer pek çoğu için ise
teneffüslerin süresi büyük ölçüde
kısaltılıyor. Okulun imkânları ne kadar
azsa, teneffüse de o kadar az vakit ayrılıyor.
Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): Cornell Üniversitesi Ergonomi Ağı, “Get Techfit” Guidelines [Teknolojiyi Zinde Kullanma Kılavuzu]; Duruş ve Egzersiz Geliştirme
Federal Çalışma Grubu, Ergonomics for children [Çocuklar için ergonomi]; Cornell Üniversitesi Ergonomi Ağı, “Get Techfit” Guidelines; New York Times Dergisi,
“The Importance of Play” [Oyun Oynamanın Önemi]; Duruş ve Egzersiz Geliştirme Federal Çalışma Grubu, Ergonomics for children; Good Magazine, “Fall Down
Go Boom” [Düş, İncin]