Page 40 - Üçüncü Öğretmen
P. 40
ÖRNEK UYGULAMA DİYALOG
KAPALI ORTAMDAKİ HAVA KAPALI ORTAMDAKİ
KALİTESİYLE EĞİTİMDE HAVA KALİTESİNE DAİR
FIRSATLAR YARATMAK GÖRÜŞLER
KANADA’DAN BİR HABER, SAĞLIKLI BİR OKULU BİR VELİ, BİR ÖĞRENCİ VE BİR OKUL İDARECİSİ
YALNIZCA BİR AMAÇ OLARAK KABULLENMEYİP, DERS OKULLARDAKİ HAVA KALİTESİNİN ÖNEMİNE
PROGRAMININ DA BİR PARÇASI HALİNE GETİREN BİR DEĞİNİYOR.
ÖĞRETMENİN HİKÂYESİNİ ANLATIYOR.
ABD Çevre Koruma Ajansı, “Okullar “Astım hastası çocukların velileri
İçin Araçlar” başlıklı bir set olarak, astım krizlerini önlemek için
hazırladı. Aşağıda, Kanada’nın Doğu büyük çaba gösteriyoruz. Peki, okula
sahilindeki Nova Scotia eyaletindeki gittiklerinde ne olacak? Kapalı Ortam
bir okulun bu seti nasıl uyguladığını Hava Kalitesini artırmak için okul da
göreceksiniz. aktif olarak rol oynayabilir.” — Tennesseeli
bir öğrenci velisi
Eyaletin ekonomik olarak geri kalmış bir
bölgesindeki okulun ciddi havalandırma ve ısıtma “Kapalı ortamda hava kalitesi
problemleri vardı. Bazı sınıflar fazla sıcakken, konusunda katılımcılığa ve doğru
diğerleri hiç ısınmıyordu ve okulda baş ağrısı, alışkanlıklara teşvik eden bir genç
halsizlik, göz yorgunluğu ve astım krizi şikâyetleri olunca, yaratılan etkinin dalga dalga
yaygındı. Bir kimya öğretmeninin liderliğinde arttığını kendi gözlerimle gördüm.
öğrenciler, okuldaki kapalı ortamı gözlemlemek Bir gencin böylesine teknik ve
amacıyla bir yıllık bir proje başlattılar. Okulda farklı çoğunlukla yetişkinlerin uğraştığı
bölgelerin sıcaklığını ölçerek küçük çaplı ve hızlı bir meseleyle ilgilenmesi size tuhaf
değişiklikler yapmayı başardılar. Ardından, “Okullar
İçin Araçlar” hakkında bir sunum hazırlayıp, gelebilir, ama ben gençlerden daha iyi
yapılacak işler listesini okul görevlilerine dağıttılar. katılımcılar düşünemiyorum. Yaratıcı
Liste daha sonra öğrencilere verildi. Öğrenciler, potansiyelimiz var, tek gereken bunun
öğretmenlerin ve teknik personelin yardımıyla teşvik edilmesi.” — Washington’dan bir öğrenci
sonuçları değerlendirip sorunları önemlerine göre
sıraladılar. Öğrenciler, Kapalı Ortam Hava Kalitesi “Kapalı Ortamda Hava Kalitesi
konusunu bilim fuarında işleyerek, başlattıkları hakkında ilerici bir yaklaşım
girişim ve ilk sonuçlar hakkında topluma bilgi sürdürmek, yalnızca öğrencilerimize
verdiler. Yılın sonuna gelindiğinde, okulda hava yeni başarıların yolunu açmakla
kalitesine bağlı şikâyetlerin sayısı, 1000’den kalmıyor; yaptığımız işte dikkatimizi
ona düşmüştü. Uyarlamada kullanılan kaynak: Indoor dağıtacak konulardan, yükümlülüklerin
Air Quality in Canadian Schools: Final Report [Kanada
Okullarında Kapalı Ortam Hava Kalitesi: Nihai Rapor] Geniş yol açabileceği sorunlardan ve
bilgi için: www.ahprc.dal.ca halkla ilişkilerle ilgili endişelerden de
kurtulmamıza yardımcı oluyor. Aileleri
ve toplumu da bu konuya dahil ederek,
ufak sorunlardan kaynaklanabilecek
tartışmalardan kaçınmayı ve tüm
dikkatimizi sınıflara yöneltmeyi
başardık.” — Illinoisli emekli bir okul idarecisi
Uyarlamada kullanılan kaynak: “Actions to Improve Indoor
Air Quality” [Kapalı Ortamlarda Hava Kalitesini Artıracak
Eylemler] Geniş bilgi için: www.epa.gov
38 | TEMEL İHTİYAÇLAR