Page 44 - Üçüncü Öğretmen
P. 44

REHBER
        ARZULANAN SESLERİ GELİŞTİRECEK
        STRATEJİLER

        THE NOISE POLLUTION CLEARING HOUSE (SES KİRLİLİĞİ TAKAS
        DAİRESİ), SINIF AKUSTİĞİNİN ÖĞRENİM ÜZERİNDEKİ HAYATİ
        ETKİSİNİ VE BUNUN NASIL GELİŞTİRİLEBİLECEĞİNİ AÇIKLIYOR.

        Konuşmayı algılama hakkında yapılan araştırmalar,   Sınıfta iyi işitme için   Arzulanmayan sesleri
        yetişkin bir dinleyicinin, bir cümlenin bağlamını   gerekenler:     kontrol altına almak için
        anlamasına yetecek kadar kelimeyi duyduktan   •  Sessiz bir ortam (trafik   yapılması gerekenler:
                                                                            •  Okulların otoyollar,
                                                       gürültüsünden, yan
        sonra, tam olarak duyamadığı kelime veya hecelerin   sınıfların seslerinden,   demiryolları ve
        oluşturduğu boşluğu zihninden doldurabildiğini   havalandırma        havalimanlarından uzağa
                                                                             kurulması
        gösteriyor. Çocuklar ise, kelime dağarcıkları daha   sistemlerinin   •  Dışarıdan gelen sesleri
                                                       seslerinden uzak)
        dar olduğu için, net biçimde duyamadıkları kelimeleri   •  Yankı ve yansıma   en aza indirmek
        zihinlerinde tamamlamak konusunda daha zayıflar.   seslerinin kontrol altına   • Sınıflar arası gürültüyü
        Benzer şekilde, yabancı dili İngilizce olan veya dikkat   alınması      en aza indirmek
                                                                            •  Sessiz havalandırma
        eksikliğinden mustarip kişilerin gürültülü sınıflarda                sistemleri tasarlamak
        önemli bir dezavantajı vardır. Ayrıca, işitme duyusu
        normal çocuklar da, çeşitli hastalıklar yüzünden
        geçici işitme kayıpları yaşayabilir. Orta kulak iltihabı
        çocuklukta görülen en yaygın hastalıklardandır.
        Uyarlamada kullanılan kaynak: “Classroom Design for Good
        Hearing” [İyi İşitmeye Yönelik Sınıf Tasarımı] Geniş bilgi için:
        www.quietclassrooms.org

                                Tavan: Gürültü azaltma
                                katsayısı 0,70 veya daha
                                yüksek olan tavan döşemesi



        Duvarların Üstü: Ses
        emici veya ses dağıtan                                              Mobilyalar: Sesi emecek,
        özellikte, kumaş kaplı                                              yumuşak mobilyalar
        paneller











                               Ön Cephe Duvarları: Sesi
                               sınıfın arkasına kadar
                               yansıtacak sert duvar



                                                       Zemin: Halı gibi,
                                                       sesi emen mater-     Arka Cephe Duvarları:
                                                       yaller
                                                                            Ses emici nitelikte,
                                                                            kumaş kaplı paneller



        42 |  TEMEL İHTİYAÇLAR
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49